wonen in Spijkenisse

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 12:08
Mij vriendin en ik zijn op zoek naar een leuke koopwoning.

Nu hebben we een aantal keren gekeken in Spijkenisse. Daar zijn de huizen redelijk betaalbaar als je dat vergelijkt met Schiedam waar we nu wonen.

Alleen Spijkenisse ligt op een eiland met 2 bruggen als verbinding. En daar kan het wel eens vast staan.

Nu zitten we te kijken voor het gebied Vriesland en Vogelenzang in het zuiden van Spijkenisse.

Wat zijn de ervaringen in Spijkenisse het zit tegen de industrie aan en heb je daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Wat je in geval kunt checken is de luchtkwaliteit in een bepaald gebied
https://www.longfonds.nl/gezondelucht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:26
Ik ben zelf opgegroeid in Vriesland. Toen ik op mezelf ging wonen een aantal jaartjes in Noord gewoond. In Noord zit je voor mijn gevoel dichter bij de industrie maar ik heb er nooit last van gehad. Nu al weer 15 jaar terug in Vriesland. Ben nu 47 en woon vanaf mijn 4e onafgebroken in Spijkenisse.

In plaats van de industrie, zou ik eerder nadenken over de bereikbaarheid. Zoals je zegt, die 2 bruggen. De Spijkenisserbrug staat best vaak in storing. Rijkswaterstaat is bezig met groot onderhoud de komende tijd...Tevens wil Spijkenisse nog flink groeien met nieuwe wijken de komende jaren. Wat dat zal gaan doen met de nu al belabberde bereikbaarheid, zal moeten blijken.

Edit: krijg trouwens een goede score op de luchtkwaliteit als ik mijn huidige locatie in Vriesland gebruik volgens de link hierboven. Een 2.4 score, waar 11 zeer slecht zou zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 19-04-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:51

vhal

ಠ_ಠ

Tja, Spijkenisse is een wat grotere stad maar met een slechte bereikbaarheid. De Spijkenisserbrug heeft regelmatig wat kuren of is in onderhoud en ook de Aveling in Hoogvliet kan erg druk zijn.

Zelf heb ik er zo'n 20 jaar gewoond maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om er weer terug te gaan om o.a. bovenstaande reden. Daarnaast heeft 'het dorp' (lees: centrum) volgens mij nog wel wat last van leegstand. Qua wijken staat De Akkers / gebied rond metrostation Heemraadlaan er niet heel goed op qua criminaliteit. Vroeger was Maaswijk dé nieuwe wijk in Spijkenisse maar inmiddels is het ook behoorlijk verouderd/verpauperd. De Elementen (wat voorheen de oude haven was) etc is letterlijk volgebouwd met woningen waarbij ik niet echt het idee krijg dat er heel veel ruimte is voor groen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:21
Jaren geleden ooit eens een bezichtiging gepland in Spijkenisse. Op de weg erheen op maandag rond 11:00 drie kwartier muurvast gestaan omdat er iets met een brug was. Daarna nooit meer in Spijkenisse geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:31

Honesty

kattenneus!

Mijn vader heeft er lang gewoond, eerst in de rivierenwijk en later op de akkers. Wat ik nog weet van als je van den haag kwam dat je 9 van de tien keer voor de brug stond.
Wel makkelijk te bereiken met ov vanaf Rotterdam

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 12:08
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:05:
Ik ben zelf opgegroeid in Vriesland. Toen ik op mezelf ging wonen een aantal jaartjes in Noord gewoond. In Noord zit je voor mijn gevoel dichter bij de industrie maar ik heb er nooit last van gehad. Nu al weer 15 jaar terug in Vriesland. Ben nu 47 en woon vanaf mijn 4e onafgebroken in Spijkenisse.

In plaats van de industrie, zou ik eerder nadenken over de bereikbaarheid. Zoals je zegt, die 2 bruggen. De Spijkenisserbrug staat best vaak in storing. Rijkswaterstaat is bezig met groot onderhoud de komende tijd...Tevens wil Spijkenisse nog flink groeien met nieuwe wijken de komende jaren. Wat dat zal gaan doen met de nu al belabberde bereikbaarheid, zal moeten blijken.

Edit: krijg trouwens een goede score op de luchtkwaliteit als ik mijn huidige locatie in Vriesland gebruik volgens de link hierboven. Een 2.4 score, waar 11 zeer slecht zou zijn.
Bedankt voor je feedback.

Over de bereikbaarheid hoor ik meer mensen over. Dat Spijkenisse helemaal vast loopt als er met 1 van de bruggen in storing staat of dicht is of file staat op de A15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:26
Evertt schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:49:
[...]

Bedankt voor je feedback.

Over de bereikbaarheid hoor ik meer mensen over. Dat Spijkenisse helemaal vast loopt als er met 1 van de bruggen in storing staat of dicht is of file staat op de A15.
Yep. Dat is al mijn hele leven het verhaal. Als er hier iets met de industrie zou gebeuren, zitten we in principe als ratten in de val.

Niet dat zoiets waarschijnlijk is hoor, maar de bereikbaarheid is echt wel een dingetje wat je mijns inziens zeker zou moeten laten meewegen in je afweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:26

FreakNL

Well do ya punk?

Bereikbaarheid Rotterdam met ov is uitstekend want metro.

Maar met de auto drama.

Ook vind ik het een omhooggevallen dorp zonder ziel.

Het is natuurlijk niet voor niets dat de prijzen lager zijn tov Schiedam.

Persoonlijk zou ik dan eerder naar Hoogvliet kijken. Ook een omhoog gevallen dorp maar veel beter bereikbaar. En ook metro. En in de zomer is Rotterdam zo’n beetje aan te fietsen.

Nog beter is qua ligging, karakter en faciliteiten zijn natuurlijk Schiedam, Schiebroek en zelfs Capelle-west. Maar daar zijn de prijzen dus ook naar.

[ Voor 43% gewijzigd door FreakNL op 21-04-2025 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:32
Ze hebben wel alle bruggetjes van de Eurobiljetten, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:43
Wij zijn er weggevlucht... Heb je last van de industrie, het is maar net hoe de wind staat. Als je in de buurt van Spijkenisse komt, dan ruik je het, laat ik het daarop houden. De bereikbaarheid is inderdaad een drama. 1 brug defect en het staat vast en goed ook. Regelmatig vast gedaan in de wijk en wij woonde tegen Hekelingen aan (Vriesland).
Als je afhankelijk bent van de auto en op tijd ergens moeten zijn, meh.
Waarom wij weggevlucht zijn: sowieso de bereikbaarheid maar ook het achteruit gaan van Spijkenisse. Achteruit gaan qua leefgenot, criminaliteit en houding. Nu scheelt het voor ons dat wij kleine kinderen hebben maar heel bewust gekozen weg te gaan om de kinderen er niet op te laten groeien. Qua wijken is Vriesland wel een betere keuze van de twee die je aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:13

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Die rooie kut brug is de hel, elke keer als ik naar Spijkenisse moet of terug naar Hoogvliet, sta ik vast, ELKE FUCKING KEER.

Ik ga daarom uit principe niet meer naar Spijkenisse :+

En dan hoef ik ook de verloedering niet meer te zien, man man man wat is dat een pauper "Stad" , de Akkers is echt een no-go area.

[ Voor 27% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-04-2025 10:54 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

Fe2O3

Ja das roest

Als je richting het zuiden werkt, niks mis mee. Als je richting de A4/A15 moet dan zou ik er zelfs niet gratis gaan wonen.

Gezien je nu in Schiedam zit, zie dat als Noord Spijkenisse vs. Spijkenisse.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:08

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Schiedam is het tegenovergestelde van Spijkenisse wat betreft bereikbaarheid. Met de auto Rotterdam in is veelal beperkt aan file (je kunt binnendoor) en zelfs naar Den Haag valt het veelal nog mee. Daarnaast met de Beneluxtunnel zelfs opties richting Dordrecht. Verder een tram, bus, metro en zelfs intercity station - die de komende jaren wordt verzwaard.

Overige overwegingen zijn potentieel de leukere binnenstad en het woonaanbod in bepaalde woningtypen (met name oud met karakter of appartementen). Het enige wat Schiedam niet in overvloed heeft zijn eengezinswoningen met tuin. Daarom zijn ze ook wat duurder heb ik het idee. Ik ben geen makelaar, maar zo te zien op Funda is het aanbod breder en kost het +- 10% minder (heb een handjevol huizen bekeken die vergelijkbaar leken).

10% op woning van 500.000 = 50.000€ / 30 jaar hypotheek (30*12*20) = 6,95€ per werkdag om minimaal een half uur extra reistijd t.o.v. Schiedam - uitgaande negatieve verkeersbeweging - van Spijkenisse af. Wat betreft Industrie zul je denk ik weinig verschil merken, je zult het alleen vaker zien als je dat half uur in die auto stilstaat :+
Pagina: 1