wonen in Spijkenisse

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 22:05
Mij vriendin en ik zijn op zoek naar een leuke koopwoning.

Nu hebben we een aantal keren gekeken in Spijkenisse. Daar zijn de huizen redelijk betaalbaar als je dat vergelijkt met Schiedam waar we nu wonen.

Alleen Spijkenisse ligt op een eiland met 2 bruggen als verbinding. En daar kan het wel eens vast staan.

Nu zitten we te kijken voor het gebied Vriesland en Vogelenzang in het zuiden van Spijkenisse.

Wat zijn de ervaringen in Spijkenisse het zit tegen de industrie aan en heb je daar last van?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Wat je in geval kunt checken is de luchtkwaliteit in een bepaald gebied
https://www.longfonds.nl/gezondelucht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:37
Ik ben zelf opgegroeid in Vriesland. Toen ik op mezelf ging wonen een aantal jaartjes in Noord gewoond. In Noord zit je voor mijn gevoel dichter bij de industrie maar ik heb er nooit last van gehad. Nu al weer 15 jaar terug in Vriesland. Ben nu 47 en woon vanaf mijn 4e onafgebroken in Spijkenisse.

In plaats van de industrie, zou ik eerder nadenken over de bereikbaarheid. Zoals je zegt, die 2 bruggen. De Spijkenisserbrug staat best vaak in storing. Rijkswaterstaat is bezig met groot onderhoud de komende tijd...Tevens wil Spijkenisse nog flink groeien met nieuwe wijken de komende jaren. Wat dat zal gaan doen met de nu al belabberde bereikbaarheid, zal moeten blijken.

Edit: krijg trouwens een goede score op de luchtkwaliteit als ik mijn huidige locatie in Vriesland gebruik volgens de link hierboven. Een 2.4 score, waar 11 zeer slecht zou zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 19-04-2025 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:36

vhal

ಠ_ಠ

Tja, Spijkenisse is een wat grotere stad maar met een slechte bereikbaarheid. De Spijkenisserbrug heeft regelmatig wat kuren of is in onderhoud en ook de Aveling in Hoogvliet kan erg druk zijn.

Zelf heb ik er zo'n 20 jaar gewoond maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om er weer terug te gaan om o.a. bovenstaande reden. Daarnaast heeft 'het dorp' (lees: centrum) volgens mij nog wel wat last van leegstand. Qua wijken staat De Akkers / gebied rond metrostation Heemraadlaan er niet heel goed op qua criminaliteit. Vroeger was Maaswijk dé nieuwe wijk in Spijkenisse maar inmiddels is het ook behoorlijk verouderd/verpauperd. De Elementen (wat voorheen de oude haven was) etc is letterlijk volgebouwd met woningen waarbij ik niet echt het idee krijg dat er heel veel ruimte is voor groen.

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17:51
Jaren geleden ooit eens een bezichtiging gepland in Spijkenisse. Op de weg erheen op maandag rond 11:00 drie kwartier muurvast gestaan omdat er iets met een brug was. Daarna nooit meer in Spijkenisse geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:19

Honesty

kattenneus!

Mijn vader heeft er lang gewoond, eerst in de rivierenwijk en later op de akkers. Wat ik nog weet van als je van den haag kwam dat je 9 van de tien keer voor de brug stond.
Wel makkelijk te bereiken met ov vanaf Rotterdam

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:05:
Ik ben zelf opgegroeid in Vriesland. Toen ik op mezelf ging wonen een aantal jaartjes in Noord gewoond. In Noord zit je voor mijn gevoel dichter bij de industrie maar ik heb er nooit last van gehad. Nu al weer 15 jaar terug in Vriesland. Ben nu 47 en woon vanaf mijn 4e onafgebroken in Spijkenisse.

In plaats van de industrie, zou ik eerder nadenken over de bereikbaarheid. Zoals je zegt, die 2 bruggen. De Spijkenisserbrug staat best vaak in storing. Rijkswaterstaat is bezig met groot onderhoud de komende tijd...Tevens wil Spijkenisse nog flink groeien met nieuwe wijken de komende jaren. Wat dat zal gaan doen met de nu al belabberde bereikbaarheid, zal moeten blijken.

Edit: krijg trouwens een goede score op de luchtkwaliteit als ik mijn huidige locatie in Vriesland gebruik volgens de link hierboven. Een 2.4 score, waar 11 zeer slecht zou zijn.
Bedankt voor je feedback.

Over de bereikbaarheid hoor ik meer mensen over. Dat Spijkenisse helemaal vast loopt als er met 1 van de bruggen in storing staat of dicht is of file staat op de A15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Evertt schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:49:
[...]

Over de bereikbaarheid hoor ik meer mensen over. Dat Spijkenisse helemaal vast loopt als er met 1 van de bruggen in storing staat of dicht is of file staat op de A15.
Yep. Dat is al mijn hele leven het verhaal. Als er hier iets met de industrie zou gebeuren, zitten we in principe als ratten in de val.

Niet dat zoiets waarschijnlijk is hoor, maar de bereikbaarheid is echt wel een dingetje wat je mijns inziens zeker zou moeten laten meewegen in je afweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

Bereikbaarheid Rotterdam met ov is uitstekend want metro.

Maar met de auto drama.

Ook vind ik het een omhooggevallen dorp zonder ziel.

Het is natuurlijk niet voor niets dat de prijzen lager zijn tov Schiedam.

Persoonlijk zou ik dan eerder naar Hoogvliet kijken. Ook een omhoog gevallen dorp maar veel beter bereikbaar. En ook metro. En in de zomer is Rotterdam zo’n beetje aan te fietsen.

Nog beter is qua ligging, karakter en faciliteiten zijn natuurlijk Schiedam, Schiebroek en zelfs Capelle-west. Maar daar zijn de prijzen dus ook naar.

[ Voor 43% gewijzigd door FreakNL op 21-04-2025 07:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:23
Ze hebben wel alle bruggetjes van de Eurobiljetten, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 16:43
Wij zijn er weggevlucht... Heb je last van de industrie, het is maar net hoe de wind staat. Als je in de buurt van Spijkenisse komt, dan ruik je het, laat ik het daarop houden. De bereikbaarheid is inderdaad een drama. 1 brug defect en het staat vast en goed ook. Regelmatig vast gedaan in de wijk en wij woonde tegen Hekelingen aan (Vriesland).
Als je afhankelijk bent van de auto en op tijd ergens moeten zijn, meh.
Waarom wij weggevlucht zijn: sowieso de bereikbaarheid maar ook het achteruit gaan van Spijkenisse. Achteruit gaan qua leefgenot, criminaliteit en houding. Nu scheelt het voor ons dat wij kleine kinderen hebben maar heel bewust gekozen weg te gaan om de kinderen er niet op te laten groeien. Qua wijken is Vriesland wel een betere keuze van de twee die je aangeeft.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Die rooie kut brug is de hel, elke keer als ik naar Spijkenisse moet of terug naar Hoogvliet, sta ik vast, ELKE FUCKING KEER.

Ik ga daarom uit principe niet meer naar Spijkenisse :+

En dan hoef ik ook de verloedering niet meer te zien, man man man wat is dat een pauper "Stad" , de Akkers is echt een no-go area.

[ Voor 27% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-04-2025 10:54 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 19:57

Fe2O3

Ja das roest

Als je richting het zuiden werkt, niks mis mee. Als je richting de A4/A15 moet dan zou ik er zelfs niet gratis gaan wonen.

Gezien je nu in Schiedam zit, zie dat als Noord Spijkenisse vs. Spijkenisse.

Dum de dum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-05 09:01

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Schiedam is het tegenovergestelde van Spijkenisse wat betreft bereikbaarheid. Met de auto Rotterdam in is veelal beperkt aan file (je kunt binnendoor) en zelfs naar Den Haag valt het veelal nog mee. Daarnaast met de Beneluxtunnel zelfs opties richting Dordrecht. Verder een tram, bus, metro en zelfs intercity station - die de komende jaren wordt verzwaard.

Overige overwegingen zijn potentieel de leukere binnenstad en het woonaanbod in bepaalde woningtypen (met name oud met karakter of appartementen). Het enige wat Schiedam niet in overvloed heeft zijn eengezinswoningen met tuin. Daarom zijn ze ook wat duurder heb ik het idee. Ik ben geen makelaar, maar zo te zien op Funda is het aanbod breder en kost het +- 10% minder (heb een handjevol huizen bekeken die vergelijkbaar leken).

10% op woning van 500.000 = 50.000€ / 30 jaar hypotheek (30*12*20) = 6,95€ per werkdag om minimaal een half uur extra reistijd t.o.v. Schiedam - uitgaande negatieve verkeersbeweging - van Spijkenisse af. Wat betreft Industrie zul je denk ik weinig verschil merken, je zult het alleen vaker zien als je dat half uur in die auto stilstaat :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:52
Toen mijn oma in 1963 van Hekelingen (naast Spijkenisse) naar Hoogvliet (aan de andere kant van de brug) verhuisde zei zij al: "Ik ga nooit meer die brug over". (en toen bestonden de huidige bruggen en tunnels niet eens). Familieleden hebben het in de jaren erna wel geprobeerd (want het huis was daar goedkoper), maar uiteindelijk is iedereen weer terug de brug over verhuisd.

Voor wie zich afvraagt hoe die bereikbaarheid zo slecht is geworden:
De grootste na-oorlogse uitbreiding van Spijkenisse is gebaseerd op de aanleg van twee snelwegen: de A4 en de A15. En dan denk je nu: die wegen komen toch eigenlijk helemaal niet in de buurt van Spijkenisse? Dat klopt:
- De A4 mist nog steeds een stukje tussen het Beneluxplein en Klaaswaal. Je kan dit nog zien in het landschap als in je gedachte een lijn naar zuiden trekt vanaf het Beneluxplein op Google Maps. Daar staan nagenoeg geen huizen. In de jaren '90 leek het erop dat dit deel van de A4 er zou komen, dus is gestart met de bouw van Maaswijk. Toen duidelijk werd dat die weg er niet kwam zijn gelukkig gestopt met het bouwen van woningen, anders was de verkeerssituatie nog erger.
- De A15 is er wel gekomen, maar dit is niet de A15 die oorspronkelijk gepland was. In het oorspronkelijk plan liep de A15 vanaf Ridderkerk Zuid ten zuiden van Barendrecht en Rhoon, langs en over de Oude Maas naar Spijkenisse. De weg zou Spijkenisse rechtstreeks doorkruisen op de plek waar nu de Heemraadlaan ligt. Na Spijkenisse zou de weg dan doorlopen naar Hellevoetsluis.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

FredvZ schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:06:
Toen mijn oma in 1963 van Hekelingen (naast Spijkenisse) naar Hoogvliet (aan de andere kant van de brug) verhuisde zei zij al: "Ik ga nooit meer die brug over". (en toen bestonden de huidige bruggen en tunnels niet eens). Familieleden hebben het in de jaren erna wel geprobeerd (want het huis was daar goedkoper), maar uiteindelijk is iedereen weer terug de brug over verhuisd.

Voor wie zich afvraagt hoe die bereikbaarheid zo slecht is geworden:
De grootste na-oorlogse uitbreiding van Spijkenisse is gebaseerd op de aanleg van twee snelwegen: de A4 en de A15. En dan denk je nu: die wegen komen toch eigenlijk helemaal niet in de buurt van Spijkenisse? Dat klopt:
- De A4 mist nog steeds een stukje tussen het Beneluxplein en Klaaswaal. Je kan dit nog zien in het landschap als in je gedachte een lijn naar zuiden trekt vanaf het Beneluxplein op Google Maps. Daar staan nagenoeg geen huizen. In de jaren '90 leek het erop dat dit deel van de A4 er zou komen, dus is gestart met de bouw van Maaswijk. Toen duidelijk werd dat die weg er niet kwam zijn gelukkig gestopt met het bouwen van woningen, anders was de verkeerssituatie nog erger.
- De A15 is er wel gekomen, maar dit is niet de A15 die oorspronkelijk gepland was. In het oorspronkelijk plan liep de A15 vanaf Ridderkerk Zuid ten zuiden van Barendrecht en Rhoon, langs en over de Oude Maas naar Spijkenisse. De weg zou Spijkenisse rechtstreeks doorkruisen op de plek waar nu de Heemraadlaan ligt. Na Spijkenisse zou de weg dan doorlopen naar Hellevoetsluis.
Leuk om te lezen dit, dit verklaard heel veel, ik kon mij al niet bedenken waarom Spijk zo was ingericht als het nu is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bixobie
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17:47
Dat stukje vanaf de beneluxplein tot klaaswaal dat wist ik, dat zou dan spijkenisse doorkruisen thv de waterzuivering aldaar, maar ik heb nooit geweten dat de A15 ooit gepland was om 'onderlangs' vanaf ridderkerk op de heemraadsingel uit te komen en richting hellevoet zou gaan.

Er was ook niet zo lang geleden een plan om de oude botlekbrug niet te slopen maar te verplaatsen naar waar het pontje over het spui is.

Ben geboren in spijkenisse maar er 35 jaar geleden al vertrokken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 15:47

Metro2002

Memento mori

Evertt schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:37:

Nu hebben we een aantal keren gekeken in Spijkenisse. Daar zijn de huizen redelijk betaalbaar als je dat vergelijkt met Schiedam waar we nu wonen.

Alleen Spijkenisse ligt op een eiland met 2 bruggen als verbinding. En daar kan het wel eens vast staan.

Nu zitten we te kijken voor het gebied Vriesland en Vogelenzang in het zuiden van Spijkenisse.

Wat zijn de ervaringen in Spijkenisse het zit tegen de industrie aan en heb je daar last van?
Ik woon in Spijkenisse, bijna 25 jaar lang in de wijk Vriesland gewoond en woon nu een kleine 5 jaar in de wijk Waterland.

Je hebt echt 0 last van de industrie in tegenstelling tot bijvoorbeeld Vlaardingen en Rozenburg. Het hartelpark houdt veel tegen en de wind staat eigenlijk altijd de 'goede' kant op.

Het is er op zich prima wonen en de laatste betaalbare optie in de regio. Veel groen en parken, alles is mooi aangelegd, er zijn genoeg voorzieningen, zwembad, bioscoop, meerder winkelcentrums en zeker geen uitgestorven stadscentrum ('het dorp'). Er is tevens amper betaald parkeren, eigenlijk alleen midden in het stadscentrum en zelfs dat is nog goedkoop. Verder fiets je zo de polder in en kun je in de Bernisse prima recreëren.

Kijk wel van te voren even goed wáár je gaat wonen, sommige wijken zijn minder dan andere wijken en het kan ook echt van straat tot straat verschillen. Zo is de Wijk Vriesland de laatste jaren wel enigszins achteruit gegaan. Vogelenzang, Maaswijk, Schenkel en Waterland staan wat beter bekend. In Spijkenisse Noord en het sterrenkwartier staan veel sociale huurflats en is niet de beste buurt.

Spijkenisse is verder inderdaad stukken goedkoper dan steden als Schiedam en Vlaardingen, ook zijn zo goed als alle huizen volledig eigendom en geen erfpacht en dat komt door hét nadeel van Spijkenisse: De bruggen.

De spijkenisserbrug is sowieso tot eind van dit jaar elk weekend in onderhoud en dus dicht maar normaal gesproken kent de brug 2 standen: In storing of omhoog.. De brug gaat rustig 3 keer per uur omhoog midden in de spits en dat duurt regelmatig 10 minuten of langer.

De hartelbrug staat bijna nooit open maar dat is wel dé weg om het eiland in en uit te komen, niet alleen voor Spijkenisse maar ook voor Geervliet, Heenvliet en andere dorpen die er liggen.

Het is er dus druk met verkeer. Ook de A4 richting de Beneluxtunnel is elke dag drama. Als je van de auto afhankelijk bent moet je echt wel even rekening houden met extra reistijd. Ik werk zelf in Maassluis en de snelste optie daarheen is per bromfiets of racefiets (respectievelijk 40 minuten en 55 minuten) Met de auto is het al snel een uur of meer in de spits. De metro is natuurlijk ook een optie, binnen een half uur sta je in Rotterdam centrum.

Spijkenisse is een prima stad, je moet alleen niet met de auto in de spits ergens heen willen. :+

Als je verder vragen hebt, let me know.
FreakNL schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:49:
Bereikbaarheid Rotterdam met ov is uitstekend want metro.

Maar met de auto drama.

Ook vind ik het een omhooggevallen dorp zonder ziel.

Het is natuurlijk niet voor niets dat de prijzen lager zijn tov Schiedam.

Persoonlijk zou ik dan eerder naar Hoogvliet kijken. Ook een omhoog gevallen dorp maar veel beter bereikbaar. En ook metro. En in de zomer is Rotterdam zo’n beetje aan te fietsen.

Nog beter is qua ligging, karakter en faciliteiten zijn natuurlijk Schiedam, Schiebroek en zelfs Capelle-west. Maar daar zijn de prijzen dus ook naar.
Hoogvliet of Spijkenisse scheelt 1 brug qua fietsafstand naar Rotterdam natuurlijk en in beide steden heb je een metro. Spijkenisse heeft zelfs 3 metrostations.
Hoogvliet kent echter wel héél wat meer achterbuurten dan Spijkenisse en de aveling is meestal 1 dikke bak ellende qua verkeer. Ook is het centrum daar echt wel flink leeggelopen.

Faciliteiten beter in Schiedam durf ik echt te betwijfelen, ik heb een paar jaar in Schiedam en Vlaardingen gewoon en ik vond het qua voorzieningen echt om te janken. Veel leegstand en voor alles moest je naar Rotterdam, dat heb ik in Spijkenisse totaal niet.
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:53:
Die rooie kut brug is de hel, elke keer als ik naar Spijkenisse moet of terug naar Hoogvliet, sta ik vast, ELKE FUCKING KEER.

Ik ga daarom uit principe niet meer naar Spijkenisse :+

En dan hoef ik ook de verloedering niet meer te zien, man man man wat is dat een pauper "Stad" , de Akkers is echt een no-go area.
De akkers is inderdaad een slechte buurt maar dat is altijd al zo geweest. Verloedering, tja welke stad niet intussen, van de diverse steden waar ik in de regio gewoond heb vind ik Spijkenisse nog het meest meevallen eigenlijk. Ben er een kleine 5 jaar geleden dan ook weer naar terugverhuisd.
N1ckk schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:41:
Schiedam is het tegenovergestelde van Spijkenisse wat betreft bereikbaarheid. Met de auto Rotterdam in is veelal beperkt aan file (je kunt binnendoor) en zelfs naar Den Haag valt het veelal nog mee. Daarnaast met de Beneluxtunnel zelfs opties richting Dordrecht. Verder een tram, bus, metro en zelfs intercity station - die de komende jaren wordt verzwaard.

Overige overwegingen zijn potentieel de leukere binnenstad en het woonaanbod in bepaalde woningtypen (met name oud met karakter of appartementen). Het enige wat Schiedam niet in overvloed heeft zijn eengezinswoningen met tuin. Daarom zijn ze ook wat duurder heb ik het idee. Ik ben geen makelaar, maar zo te zien op Funda is het aanbod breder en kost het +- 10% minder (heb een handjevol huizen bekeken die vergelijkbaar leken).

10% op woning van 500.000 = 50.000€ / 30 jaar hypotheek (30*12*20) = 6,95€ per werkdag om minimaal een half uur extra reistijd t.o.v. Schiedam - uitgaande negatieve verkeersbeweging - van Spijkenisse af. Wat betreft Industrie zul je denk ik weinig verschil merken, je zult het alleen vaker zien als je dat half uur in die auto stilstaat :+
De huizenprijzen schelen echt wel een stuk meer dan 10%, eerder 25% of meer. Veel huizen in Schiedam en Vlaardingen zijn erfpacht dus dat moet je ook meerekenen.

Schiedam ben ik een paar jaar geleden echt ontvlucht, veel criminaliteit, gigantische parkeeroverlast overal en je bent er echt buitenlander in eigen land en dat voelt ook gewoon niet fijn. Het enige dat goed was was inderdaad de bereikbaarheid. Dan fiets ik wel een half uur langer. OV verbinding naar Spijkenisse is overigens wel prima, binnen 20 minuten ben je in Schiedam en binnen een half uurtje sta je in Rotterdam centrum.

[ Voor 40% gewijzigd door Metro2002 op 23-04-2025 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Metro2002 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:50:
[...]

I
De spijkenisserbrug is sowieso tot eind van dit jaar elk weekend in onderhoud en dus dicht maar normaal gesproken kent de brug 2 standen: In storing of omhoog.. De brug gaat rustig 3 keer per uur omhoog midden in de spits en dat duurt regelmatig 10 minuten of langer.
Dat heb ik dus nooit begrepen he, hele verkeer lam, voor 1 boot, 1!
Ik verwacht dat de economische schade van de spits lamleggen groter is dan die boot even laten wachten, maar daar heb ik mij nooit in verdiept, blijkbaar is het andersom anders zouden ze het niet doen toch? TOCH? :+
Je hebt echt 0 last van de industrie in tegenstelling tot bijvoorbeeld Vlaardingen en Rozenburg. Het hartelpark houdt veel tegen en de wind staat eigenlijk altijd de 'goede' kant op.
Welke last heb je van indrustrie dan in rozenburg? Ik kom er wel vaker maar zodra je in Rb zelf bent merk/hoor en ruik ik niets van de industrie.

[ Voor 38% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-04-2025 12:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
CrankyGamerOG schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:27:
Dat heb ik dus nooit begrepen he, hele verkeer lam, voor 1 boot, 1!
Ik heb ooit eens laten vertellen dat het komt doordat
- de grote schepen geen mogelijkheid hebben om te stoppen tussen Pernis en Dordrecht
- de grote schepen opgaand of afgaand tij nodig hebben om naar en van Dordrecht te varen

En als dat tij dan plaats vindt in de spits heeft Rijkswaterstaat geen andere keus dan de brug omhoog te gooien en het wegverkeer te stremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

FredvZ schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:34:
[...]

Ik heb ooit eens laten vertellen dat het komt doordat
- de grote schepen geen mogelijkheid hebben om te stoppen tussen Pernis en Dordrecht
- de grote schepen opgaand of afgaand tij nodig hebben om naar en van Dordrecht te varen

En als dat tij dan plaats vindt in de spits heeft Rijkswaterstaat geen andere keus dan de brug omhoog te gooien en het wegverkeer te stremmen.
Dat klinkt logisch idd, maar nooit aan tij gedacht :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:00

Wokschotel

Op 6 wielen

Spijkenisse lijkt me de hel op aarde om te wonen. Met de auto kom je er niet weg. Alleen maar zielloze jaren '80 nieuwbouwwijken. Ten noorden: Rotterdammers. Ten zuiden: gereformeerden. Als de wind verkeerd staat zit je in de stank van de chemische industrie. Dat is wel één voordeel, als daar iets mis gaat ben je ook de eerste die dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Wokschotel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:05:
Spijkenisse lijkt me de hel op aarde om te wonen. Met de auto kom je er niet weg. Alleen maar zielloze jaren '80 nieuwbouwwijken. Ten noorden: Rotterdammers. Ten zuiden: gereformeerden. Als de wind verkeerd staat zit je in de stank van de chemische industrie. Dat is wel één voordeel, als daar iets mis gaat ben je ook de eerste die dood gaat.
Jjj bent waarschijnlijk de laatste 20 niet meer in Spijk geweest. Als je er al eens geweest bent, wat ik gezien je reactie ten zeerste betwijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:51
Evertt schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:49:
[...]

27 jaar gewoond. Geboren en getogen maar ik ga nooit meer terug. Altijd in de file terug naar huis na het werk.
Toendertijd verhuisd naar West-Brabant. De tijd die ik in de file stond was toen onderweg naar rust.
Op zich was het toen prima wonen, maar hoor van mijn ouders dat het er niet beter op wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
tlpeter schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:19:
[...]

27 jaar gewoond. Geboren en getogen maar ik ga nooit meer terug. Altijd in de file terug naar huis na het
Op zich was het toen prima wonen, maar hoor van mijn ouders dat het er niet beter op wordt.
Klopt ook wel. Ik heb Vriesland de laatste 10/15 jaar ook zien veranderen, en niet ten gunste. Maar waar is het er wel beter op geworden??

Bovendien, ik heb familie wonen op R'dam Zuid, in Schiedam en in Den Bosch ( Kruiskamp). Ik ben altijd weer blij als ik terugben in mijn, nog steeds, heerlijk rustige Vriesland.

Onze achtertuin kijkt uit over enorme weilanden, richting Simonshaven en Zuidland. Dat vindt je niet zo gauw hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 23-04-2025 13:40 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

[...]

Schiedam ben ik een paar jaar geleden echt ontvlucht, veel criminaliteit, gigantische parkeeroverlast overal en je bent er echt buitenlander in eigen land en dat voelt ook gewoon niet fijn.
Je zult het ongetwijfeld heel goed bedoelen, maar ik vind wat je zegt een vorm van xenofobie of misschien zelfs racisme; ik ken je niet, maar je woorden wegen wel. Ik ben geboren in een Nederland met al heel mijn leven een hoge mate van culturele diversiteit in mijn leefomgeving (Rotterdam / Schiedam). Criminaliteit en agressiviteit vind ik een probleem dat voortkomt uit socio-economische herkomst en niet direct sociaal-cultureel. Ik wil je niet per se een levensles meegeven op dit forum, maar als allochtoon hoop ik dat je beseft dat dit soort uitspraken ook eens verkeerd kunnen vallen. Misschien ben jij wel te conservatief in "mijn eigen land".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

DutchOwnage schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:27:
[...]

Onze achtertuin kijkt uit over enorme weilanden, richting Simonshaven en Zuidland. Dat vindt je niet zo gauw hoor.
Nooit gedacht dat er ook maar een iemand op deze aardkloot zou zijn die Zuidland een pluspunt zou vinden van ook maar iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

DutchOwnage schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:19:
[...]

Jjj bent waarschijnlijk de laatste 20 niet meer in Spijk geweest. Als je er al eens geweest bent, wat ik gezien je reactie ten zeerste betwijfel.
Dus jij wilt beweren dat het niet klopt wat hij zegt?
Bestrijd zijn punten eens dan, of ze je roze spijk bril af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Wat praat jij nou vaag man. Heb jij ooit iets vervelends meegemaakt in Spijkenisse of zo? Traumaatje aan overgehouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
CrankyGamerOG schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:57:
[...]

Dus jij wilt beweren dat het niet klopt wat hij zegt?
Bestrijd zijn punten eens dan, of ze je roze spijk bril af :+
Eigenlijk wil ik hier niet eens op ingaan, maar goed omdat je het zo lief vraagt. Industrie. Nooit last van gehad, alleen als ik over de A15 aan kom rijden rook ik in het verleden wel eens iets. Maar dat is al jaren niet meer, en rook het ook nooit als ik eenmaal in Spijkenisse zelf was. Hij had het over jaren 80 nieuwbouwwijken. Klopt, die zijn er en veel ook. Woon er zelf ook. Maar zeker het laatste decennium is er zo veel bijgebouwd, dat je het echt niet meer kunt vergelijken met laten we zeggen de jaren 90 ofzo.

Nogmaals, alleen de bereikbaarheid tijdens de spits is een (groot) probleem. Dat valt niet te ontkennen en dat doe ik dus ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 23-04-2025 16:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

N1ckk schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:30:
[...]

Je zult het ongetwijfeld heel goed bedoelen, maar ik vind wat je zegt een vorm van xenofobie of misschien zelfs racisme; ik ken je niet, maar je woorden wegen wel. Ik ben geboren in een Nederland met al heel mijn leven een hoge mate van culturele diversiteit in mijn leefomgeving (Rotterdam / Schiedam). Criminaliteit en agressiviteit vind ik een probleem dat voortkomt uit socio-economische herkomst en niet direct sociaal-cultureel. Ik wil je niet per se een levensles meegeven op dit forum, maar als allochtoon hoop ik dat je beseft dat dit soort uitspraken ook eens verkeerd kunnen vallen. Misschien ben jij wel te conservatief in "mijn eigen land".
Luister, je hebt zeker een punt dat socio-economisch veel mee weegt in deze, maar ga nou eens niet bagataliseren dat er ook andere bevolkingsgroepen zijn die op zelfde tree staan op die ladder en niet over vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Als jij werkelijk wilt beweren dat sociaal-cultureel niet meespeelt heb je echt een mega grote plank voor je kop.

Dus, speelt zeker mee, maar bepaalt niet alles.

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-04-2025 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
CrankyGamerOG schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:54:
[...]

Nooit gedacht dat er ook maar een iemand op deze aardkloot zou zijn die Zuidland een pluspunt zou vinden van ook maar iets :+
Wat is er mis met Zuidland :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

CrankyGamerOG schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:18:
[...]

Luister, je hebt zeker een punt dat socio-economisch veel mee weegt in deze, maar ga nou eens niet bagataliseren dat er ook andere bevolkingsgroepen zijn die op zelfde tree staan op die ladder en niet over vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Als jij werkelijk wilt beweren dat sociaal-cultureel niet meespeelt heb je echt een mega grote plank voor je kop.

Dus, speelt zeker mee, maar bepaalt niet alles.
https://bijnaderinzien.co...n-spreken-niet-voor-zich/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Dat bestrijd mijn punt helemaal niet, volgens mij moet je het artikel eens beter lezen.

Eindconclusie artikel :
niet migratieachtergrond maar sociaal-economische status is de meest betrouwbare indicator voor crimineel gedrag.
Dat impliceert dus niet dat sociaal economisch ALLEEN de oorzaak is.

[ Voor 28% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-04-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

*knip*
Gekibbel voeg niets toe.

[ Voor 70% gewijzigd door tweakduke op 25-04-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

*knip*
Gekibbel voegt niets toe.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 25-04-2025 12:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Evertt
Ondanks dat wij de winnende bod hebben toch besloten om niet dit huis in Spijkenisse te kopen.

De groter reden is toch het verkeer wat en naar Spijkenisse moet. En een oude brug(Moerdijk) de Spijkenisse brug wordt pas vervangen nadat de Brienenoordbrug wordt vervangen Spijkenisse krijgt hier oude delen van.

Ze verplaatsen gewoon het probleem ze kunnen beter kijken voor een tunnel naast de metro tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Evertt schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:52:

Ze verplaatsen gewoon het probleem ze kunnen beter kijken voor een tunnel naast de metro tunnel.
Daar is geen plek voor (voor een tunnel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ondanks dat wij de winnende bod hebben toch besloten om niet dit huis in Spijkenisse te kopen.

De groter reden is toch het verkeer wat en naar Spijkenisse moet. En een oude brug(Moerdijk) de Spijkenisse brug wordt pas vervangen nadat de Brienenoordbrug wordt vervangen Spijkenisse krijgt hier oude delen van.

Mijn opa zei in de jaren 60 al, toen Spijkenisse echt begon te groeien, dat er een tunnel ipv een brug moest komen. Helaas is toen anders besloten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
En een oude brug(Moerdijk) de Spijkenisse brug wordt pas vervangen nadat de Brienenoordbrug wordt vervangen Spijkenisse krijgt hier oude delen van.
Ik zou er niet op gaan wachten. Áls er al iets hergebruikt wordt dan is het voor de Hartelbrug, maar die kans acht ik erg klein. Bij de Hartelbrug liggen ook nog de Hartelkering, Hartelkering, aansluiting Hartelkruis, de opgang naar de Botlekbrug, de ingang van de Botlektunnel, de Botlektunnel voor het spoor en nog een tunnel voor diverse leidingen. Daar zet imho niet zomaar nog eens een brug van het formaat Brienenoord tussen :)
Dat zat dus in het plan van de A4 ten zuiden van het Beneluxplein: een tunnel ten oosten van Hoogvliet onder de Oude Maas met een aansluiting voor Spijkenisse ten hoogte van Maaswijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
CrankyGamerOG schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:04:
Daar is geen plek voor (voor een tunnel)
Het kan idd niet letterlijk op de plek van de huidige brug, maar aan de oostkant is nog steeds ruimte gereserveerd voor een tunnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bixobie
De Hartelbrug was 40 jaar geleden al te smal. Ze zouden zoiets kunnen doen, via een extra brug over het voedingskanaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CS-ep0v5Tk_W0L4saCf1ETCGUK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bD2NLZLSwHGgm045idH5gYno.jpg?f=fotoalbum_largedirect aansluiten op de nieuwe Botlekbrug en/of tunnel.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17:51
Ik vind dit echt wel vet aan Tweakers. Komt een gebruiker die stelt een vraag over een potentiële woonplaats, die plaats wordt vervolgens volledig afgefikt, daarna volgen er wat xenofobe opmerkingen over de huidige woonplaats van OP en het eindigt met ongevraagd advies omtrent ruimtelijke ordening.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bixobie
Al die mensen die zeuren over de Spijkenissebrug hebben de oude brug niet meegemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SGD22p_afcpnI6PVl3tg01TWPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxoGlF08DQ1HfH4eXaHH9us9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 15:47

Metro2002

Memento mori

N1ckk schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:30:
[...]

Ik ben het hier totaal niet mee eens, het lijkt me niet meer dan normaal dat je in eigen land niet alleen maar arabisch, turks en pools om je heen hoor praten en niet overal turkse en andere vlaggen ziet hangen.

Blijkbaar is het doodnormaal dat mensen uit het midden oosten hier hun cultuur mee mogen nemen en trots laten zien maar als een nederlander zegt dat hij het ook fijn vindt om de nederlandse cultuur te zien dan is hij of zij een xenofoob? Ik draai het om: Degene die emigreert en zijn eigen cultuur blijkbaar belangrijker vindt dan de cultuur waar die in terecht komt is de echte xenofoob. Ik heb verder helemaal niets tegen buitenlanders die hierheen komen en gewoon intergreren, de taal spreken en onze cultuur omarmen.

Schiedam was hét grote voorbeeld van een parallele samenleving, zeker in bepaalde wijken waan je je gewoon in het midden oosten maar dan is de Nederlander die daar wat van vindt de xenofoob? Kom nou zeg.

En over criminaliteit, de feiten spreken voor zich en dat heeft echt niet alleen maar met de socio economische status te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 25-04-2025 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youri93
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:57
Wat vind je van Brielle, Oostvoorne of Rockanje? Is wel iets verder, maar met de nieuwe tunnel is de bereikbaarheid verbeterd. Verder heb je het strand van Rockanje, Oostvoorne, bossen, Brielse Meer etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Youri93 op 25-04-2025 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Metro2002 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:24:
[...]

Ik ben het hier totaal niet mee eens, het lijkt me niet meer dan normaal dat je in eigen land niet alleen maar arabisch, turks en pools om je heen hoor praten en niet overal turkse en andere vlaggen ziet hangen.

Blijkbaar is het doodnormaal dat mensen uit het midden oosten hier hun cultuur mee mogen nemen en trots laten zien maar als een nederlander zegt dat hij het ook fijn vindt om de nederlandse cultuur te zien dan is hij of zij een xenofoob? Ik draai het om: Degene die emigreert en zijn eigen cultuur blijkbaar belangrijker vindt dan de cultuur waar die in terecht komt is de echte xenofoob. Ik heb verder helemaal niets tegen buitenlanders die hierheen komen en gewoon intergreren, de taal spreken en onze cultuur omarmen.

Schiedam was hét grote voorbeeld van een parallele samenleving, zeker in bepaalde wijken waan je je gewoon in het midden oosten maar dan is de Nederlander die daar wat van vindt de xenofoob? Kom nou zeg.

En over criminaliteit, de feiten spreken voor zich en dat heeft echt niet alleen maar met de socio economische status te maken.
Je haalt een aantal dingen door elkaar. Ik zeg dat je woorden wegen, ofwel dat het xenofoob overkomt - in ieder geval bij mij. Ik probeer nuance aan te brengen dat mensen (statistisch gezien) niet crimineel zijn omdat ze Turks/Pools/Marokkaans zijn, maar met name omdat ze in een lagere socio-economische klassen oververtegenwoordigd zijn met een aantal extra tegenslagen (slechte taalbeheersing, geen netwerk, etc.). Met jouw uitleg begrijp ik je overigens veel beter nu en ben het grotendeels met je eens.

W.b.t. Schiedam. De woningmix tussen koop, huur en segmenten (in bepaalde wijken) is erg scheef en daarom heb je een concentratie van bepaalde groepen die (met name) financieel niet de mogelijkheid hebben om elders te wonen. Dat deze groepen geen / beperkt Nederlands spreken en / of een vlag ophangen hoort daar kennelijk bij. Ik ben daar ook geen fan van, maar als het er slechts 1 of 2 waren geweest - dan zou het geen probleem zijn? Waarschijnlijk minder (het zou niet / nauwelijks opvallen) en daarmee is het probleem meer de clustering van deze groepen in Schiedam dan in mijn optiek de mensen zelf.

Overigens zal je hetzelfde effect zien met belastingfraude op groot vermogen meer voor zal komen in een villawijk, alleen dat voelt niet als een criminele buurt waarschijnlijk. En daar zal niemand een oproep doen tot remigratie oid, dit terwijl 2e/3e generatie "allochtonen" net zo min terug kunnen naar een "eigen land".

Hoe jij het omdraait zou ik liever bij het beleid (of gebrek eraan) leggen dan bij het individu. Nederland heeft de onderklasse (socio-economisch) binnengehaald uit flink armere landen en heeft daarmee een veel te groot gat geslagen met gemiddeld (socio-economisch) de autochtone bevolking. Dat zie je bijv. ook aan de ondernemer achter het Japanse restaurant aan de Parkweg in Schiedam (even een overtrokken voorbeeld); hij is super geliefd, maar enorm slecht geïntegreerd: spreekt de taal niet, gedraagt zich als op-en-top Japanner (anders dus) en assimileert moeilijk(er) in de samenleving; zelfs z'n menukaarten en personeel zijn niet Nederlands / spreken het niet! Alleen de culturele fit die wij hebben met hem is "beter" en daardoor vergankelijker.

Om het positiever af te sluiten: met name de VVD in Schiedam kiest voor bouw in het "hogere" segment (wederom socio-economisch) en dit lijkt de stad en met name de menging in de wijken van verschillende groepen erg goed te doen. Er is zeker nog een lange weg te gaan en met name in de intensivering van handhaving.

[ Voor 8% gewijzigd door N1ckk op 25-04-2025 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
Ik ga wellicht woningruil doen met iemand die nu hier in wwijk woont, maar van oorsprong uit spijkenisse en die wil weer terug naar die kant(niet spijkenisse maar rdam)had het ff over dit en hij kon dus bevestigen dat hij er ook niet meer wil wonen. Overigens een 3hoeksruil want die nu in rdam woont wil deze kant op mits de plaats goed voelt.

hopelijk heb je er wat aan, maar je moet doen wat goed voelt uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Youri93 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:39:
Wat vind je van Brielle, Oostvoorne of Rockanje? Is wel iets verder, maar met de nieuwe tunnel is de bereikbaarheid verbeterd. Verder heb je het strand van Rockanje, Oostvoorne, bossen, Brielse Meer etc.
Daar zijn we ook in het kijken in Rockanje en Helevloetsluis.

Alleen weet ik niet hoe daar de N57 is en Rockanje daar kan het druk zijn in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri93
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:57
Evertt schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:32:
[...]

Alleen weet ik niet hoe daar de N57 is en Rockanje daar kan het druk zijn in de zomer.
Rockanje is buiten het campingseizoen heel rustig. Er binnen drukker maar heb er zelf nooit last van gehad.

N57 staat soms vast richting Zeeland. Op zomerdagen of voor Pasen vermijd ik deze weg en ga ik direct via Oostvoorne of Brielle de A15 op.

Hellevoetsluis rondom Vlotbrug/ Kooistee zou ik zelf niet graag wonen. Bonsehoek is wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
N1ckk schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:50:
[...]
Om het positiever af te sluiten: met name de VVD in Schiedam kiest voor bouw in het "hogere" segment (wederom socio-economisch) en dit lijkt de stad en met name de menging in de wijken van verschillende groepen erg goed te doen. Er is zeker nog een lange weg te gaan en met name in de intensivering van handhaving.
Ik hou wel van multi-culti en vind Turkse bruiloften heel gezellig, maar in Schiedam zou ik mijn kinderen niet willen laten opgroeien

Criminaliteit wordt toegeschreven aan de afkomst van mensen in bepaalde buurten, maar je kunt net zo goed door een brugpieper uit Sveaparken overvallen worden.
Mooie VVD-burgemeester: preventief fouilleren in de meest multi-culti buurt waar nog geen excessen zijn geweest. Niet in Centrum, Woudhoek, Sveaparken, Julianapark ... Geweld heeft zich inmiddels verplaatst naar West. Maar ook niet preventief fouilleren daar, want dat is alleen gericht op pubers met messen op zak. 18+ers die gewapende overvallen plegen kunnen gerust hun gang gaan
intensivering van handhaving
Dat is wel Het Understatement der Understatements! De gemeente en de politie krijgen het niet onder controle

Positief ingesteld zijn is mooi, in theorie klinkt het ook heel goed: mixen met hoger segment, maar in de praktijk komt er weinig van terecht
https://www.ditistwee.nl/...n-schiedam-en-vlaardingen

Dus weer even on topic: weg uit Schiedam, snap ik heel goed. Maar waar ga je heen dan met een beperkt budget? Aan die mooie VVD-plannen heb je geen ruk! Spijkenisse niet, dus. Hoop dat de vraagsteller snel iets anders vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:12
Evertt schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:32:
[...]

Poortugaal, Ridderkerk, Papendrecht, Dordrecht etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Evertt schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:37:

Lees ik dit goed: een stel zonder kinderen, first time buyers? Wat zoek je? Appartement? Wat vind je nog meer belangrijk dan de centen? Vlaardingen is iets goedkoper dan Schiedam en er zijn veel appartementen, maar verder is het 1 pot nat, denk ik.

Maar terug naar de beginvraag: is Spijkenisse wat? Je hebt je conclusie getrokken. Dan zijn we klaar! 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Wat het probleem is dat er weinig aanbod is in Schiedam/Vlaardingen en als er een aanbod is is dit vrij prijzig.

Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld Helevloetsluis of Rockanje daar zijn de woning ook betaalbaar.
Maar daar staat wel tegenover dat je eventueel moet inleveren op voorzieningen zoals huisartsen.

Over criminele dat is er in Schiedam ook. Maar welke stad niet. Ik moet wel zeggen dat het in Schiedam Noord en Vlaardingen Noord met de jaren erger wordt.

Maar wonen in Spijkenisse wordt niks zeker met de verkeer en eventueel in de toekomst.

[ Voor 8% gewijzigd door Evertt op 28-04-2025 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:11
Ik heb van 2007 tm 2012 in Spijkenisse gewoond, maar voor mij als Fries viel het ontzettend tegen.
Nou hielp het ook niet dat ik Boven Getron? woonde, tussen de brug en een Esso dacht ik. Altijd gedoe daar, gebruikers in mn portiek, dealers onder t balkon. Maar het was wel goedkoop :X

Ik heb ook nog kort in de Akkers gewoond, dat was al een hele verbetering. Het is mij altijd wel meegevallen hoe snel je uit de stad was en hoeveel groen en water er in de buurt was.

Nu gelukkig weer terug in Friesland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Bouke-p schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:28:
Ik heb van 2007 tm 2012 in Spijkenisse gewoond, maar voor mij als Fries viel het ontzettend tegen.
Nou hielp het ook niet dat ik Boven Getron? woonde, tussen de brug en een Esso dacht ik. Altijd gedoe daar, gebruikers in mn portiek, dealers onder t balkon. Maar het was wel goedkoop :X

I
Daar noem je ook een locatie op zeg ook hoor :9 . Niet voor niets gaat dat hele stuk de komende tijd tegen de vlakte:

https://www.grootnissewaa...ar-presenteert-molenzicht

Lees vooral ook de laatste zin in het artikel. Nogal cruciaal lijkt mij, zacht uitgedrukt.

[ Voor 21% gewijzigd door DutchOwnage op 28-04-2025 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:11
DutchOwnage schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:33:
[...]

Daar noem je ook een locatie op zeg ook hoor :9 . Niet voor niets gaat dat hele stuk de komende tijd tegen de vlakte:

https://www.grootnissewaa...ar-presenteert-molenzicht

Lees vooral ook de laatste zin in het artikel. Nogal cruciaal lijkt mij, zacht uitgedrukt.
Tsja, ik en mijn toenmalige vriendin wilden gaan samenwonen en we konden viavia daar een huis krijgen. We konden niet kieskeurig zijn :P

Dat ontwerp ziet er netjes uit! Toen ik er nog woonde hoorde ik al van die plannen, maar dit valt mij niet tegen.
maar die laatste zin.... dat zegt wel wat ja. Tenzij je met de metro naar je werk kan of in Spijkenisse zelf woont zou ik er nog wel een paar keer over nadenken voordat ik daar zou gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 23:10
Zelf jarenlang in Spijkenisse (Centrum) gewoond en de bereikbaarheid is inderdaad, excuse my French, zwaar klote.
Die Spijkenisserbrug is een ramp en bij elke roeiboot gaat dat kreng open en als je geluk hebt 2x want in elke richting een boot 8)7

Ben jaren geleden verhuisd naar Hellevoetsluis en ondank de grotere afstand naar mijn werk (Gouda) is de reistijd niet noemenswaardig verhoogd. Zeker nu de toltunnel A24 geopend is maakt dat veel verschil.
Goed 's zomers en met (Duitse)feestdagen is het drukker op de N57 richting Zeeland maar dat nemen we dan maar op de koop toe.
Bovendien vinden we de mensen in Hellevoetsluis over het algemeen wat relaxter en vriendelijker, just my 2 cents.

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Youri93 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:06:
[...]

Rockanje is buiten het campingseizoen heel rustig. Er binnen drukker maar heb er zelf nooit last van gehad.

N57 staat soms vast richting Zeeland. Op zomerdagen of voor Pasen vermijd ik deze weg en ga ik direct via Oostvoorne of Brielle de A15 op.

Hellevoetsluis rondom Vlotbrug/ Kooistee zou ik zelf niet graag wonen. Bonsehoek is wel prima.
Ik kom ook uit Rockanje (en Hellevoet op school gezeten), en de N57 is de weg waar ik eigenlijk nooit op vertrouw..dat had een 4 baans weg moeten zijn toen ze hem helemaal opnieuw hebben geasfalteerd..
Maar dat vonden ze niet nodig, want zo druk was het niet 8)7 (Los van het feit dat die brugaansluiting met de tunnel niet optimaal is ingericht).
Ik rij tegenwoordig standaard over de Europoort terug, dat rijd voor mij eigenlijk altijd wel relaxt (op een ongeluk na af en toe).
Vakantieverkeer op de N57 zal altijd wel een ding blijven, ook omdat de Haringvlietbrug aan de andere kant niet de meeste betrouwbare is.
Maar dan nog is het betrouwbaarder dan de wegen van Spijk..
Verder is Rockanje het meest conservatief, ook mede omdat familie Slingerland de groot vastgoedhouder is en streng aan de zondagrust vasthoud (Komen van Flakkee), Oostvoorne daarintegen is toch wat moderner, maar ook wat meer last van de industrie met vlagen (vooral met verkeerde wind), heb je in Rockanje vrijwel nooit last van.
Brielle is ook prima, maar ook gevoelig voor de industrieoverlast, vooral langs de recreatiekant afgelopen jaren veel last gehad van en de Bio fabriek en de opslag van ruwe olie, hoewel daar ook de nodige dwangsommen zijn opgelegd om de overlast te beperken.
Wel lekker authentiek centrum en een geschiedenis die mooi in stand gehouden word door de inwoners :)
Hellevoetsluis is ook prima wonen met een hoop winkels als gemak, maar daar moet je wat meer shoppen naar de juiste wijk.
Spijkenisse heeft vanuit onze hoek nooit super bekend gestaan, hoewel ik er ondertussen wel meerdere vrienden heb wonen, maar de meeste zijn erheen gegaan vanwege de betere prijzen, de meeste van hier kwamen er vroeger alleen voor de McDonalds en de Bios..
En ik moet ook zeggen, ik vind het nog altijd niet fantastisch, elke keer als ik er ben denk ik weer: Mehh..
Verkeersontsluiting is zeker ook een ding, als jij elke dag die kant op moet gaat dat je vanzelf irriteren, ik heb ook vrienden die daardoor weer verhuist zijn, of een andere baan gezocht hebben..
Voor mij is het allemaal net niet helemaal, maar zal ook zeker meespelen wat je gewend bent, maar ik zou nooit een bewuste keus maken voor Spijkenisse..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:47
Spijkenisse zou ik ook van m'n levensdagen niet doen. Heb daar 4 jaar op school gezeten en wil er nooit meer naar terug. Het voelt gewoon niet fijn, ja die metro is handig, maar ook daar voel ik me niet altijd veilig. Zelf naar Ridderkerk verhuisd en dat is vrij netjes, maar ik vermoed wel een stuk duurder. Bereikbaarheid is echt 100 keer beter, ondanks de enorme drukte. Spijk is gewoon niet goed in en uit te komen en als er wat gebeurt, kan je heel erg lang vaststaan. Zou er ver vandaan blijven. Kijk eens of Ridderkerk/Barendrecht/Ido ambacht wat voor je kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Evertt schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:04:
Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld Helevloetsluis of Rockanje daar zijn de woning ook betaalbaar.
Maar daar staat wel tegenover dat je eventueel moet inleveren op voorzieningen zoals huisartsen.
Wat zijn jullie plannen voor de toekomst? Zoek je een forever home? Je kunt ook zo redeneren: nu zo goedkoop mogelijk, inleveren op voorzieningen en keihard sparen voor de volgende stap ipv de kas van de huurbaas te spekken.
Hoe belangrijk zijn voorzieningen, zoals een huisarts, als je in redelijke gezondheid met z'n tweeën bent en een auto hebt ...?
Criminaliteit heb je overal, maar wel in mindere mate. Voor de waarde van je woning elders kan dat gunstig zijn. Nu al ontvluchten steeds meer mensen de stad. En naar woningen in het lagere segment zal altijd veel vraag blijven.
Ik zie een koopwoning toch ook als een investering. Zeker als je in de toekomst door wil stromen naar een duurdere woning, zou ik eerder inleveren op voorzieningen dan een te dure flat in een steeds slechter wordende buurt, zoals Schiedam Noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:35
Chaki schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:57:
[...]

Wat zijn jullie plannen voor de toekomst? Zoek je een forever home? Je kunt ook zo redeneren: nu zo goedkoop mogelijk, inleveren op voorzieningen en keihard sparen voor de volgende stap ipv de kas van de huurbaas te spekken.
Hoe belangrijk zijn voorzieningen, zoals een huisarts, als je in redelijke gezondheid met z'n tweeën bent en een auto hebt ...?
Criminaliteit heb je overal, maar wel in mindere mate. Voor de waarde van je woning elders kan dat gunstig zijn. Nu al ontvluchten steeds meer mensen de stad. En naar woningen in het lagere segment zal altijd veel vraag blijven.
Ik zie een koopwoning toch ook als een investering. Zeker als je in de toekomst door wil stromen naar een duurdere woning, zou ik eerder inleveren op voorzieningen dan een te dure flat in een steeds slechter wordende buurt, zoals Schiedam Noord.
Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe lang je van plan bent in dat koophuis te blijven wonen. Als je van plan bent je koophuis binnen een paar jaar weer van de hand te doen, kan je beter blijven huren denk ik. Tenzij je echt een exorbitant hoge huur betaalt.

Het voordeel van een koophuis is dat je op de ladder staat en dus meeprofiteert van de steeds duurder wordende huizen. Echter, is de vrijstelling van de overdrachtsbelasting slechts eenmalig geldig, heb je de kosten koper, makelaarskosten etc. aan je koophuis. Wat je vaak hoort is dat je wel 3-5 jaar in een koophuis 'moet' wonen, beetje afhankelijk van de omstandigheden, anders kan je wellicht beter blijven huren en later pas een geschikter huis kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3

Fe2O3

Ja das roest

Evertt schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:04:
Wat het probleem is dat er weinig aanbod is in Schiedam/Vlaardingen en als er een aanbod is is dit vrij prijzig.

Juist niet.

Spijkenisse, Hoogvliet, Rotterdam Zuid zit altijd alles stampvol en kan je geen afspraak maken. Rhoon en Poortugaal zullen buiten je budget vallen gok ik.

Hellevoet en Rockanje zijn nogal verschillend qua prijs, neem aan dat Rockanje ook buiten het budget valt als je iets zoekt wat geen bouwval uit 1500 is.

Als je dan toch die kant op denkt, Zwijdrecht en Oud Beierland zijn vanaf de andere kant ook goed te doen richting de randstad.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Ik ben welgeteld 1 keer in Spijkenisse geweest, en wat mij direct opviel, was dat het er naar de olieindustrie stonk.
Wellicht dat het van mensen hun reukvermogen afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
ZXRY schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:33:
[...]

Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe lang je van plan bent in dat koophuis te blijven wonen. Als je van plan bent je koophuis binnen een paar jaar weer van de hand te doen, kan je beter blijven huren denk ik. Tenzij je echt een exorbitant hoge huur betaalt.

Het voordeel van een koophuis is dat je op de ladder staat en dus meeprofiteert van de steeds duurder wordende huizen. Echter, is de vrijstelling van de overdrachtsbelasting slechts eenmalig geldig, heb je de kosten koper, makelaarskosten etc. aan je koophuis. Wat je vaak hoort is dat je wel 3-5 jaar in een koophuis 'moet' wonen, beetje afhankelijk van de omstandigheden, anders kan je wellicht beter blijven huren en later pas een geschikter huis kopen.
Mee eens, maar er zijn weinig mensen met een klein budget die voor hun 35e doorstromen. Wel belangrijk om rekening mee te houden: als je de 35 nadert: een beetje vaart erachter zetten.
Minder dan 3-5 jaar is vanwege kosten koper. Als die nu laag zijn door de vrijstelling overdrachtsbelasting geldt dat minder. Maar ik had ook niet na 1-2 jaar in gedachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Amphiebietje schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:30:
[...]

Ik ben welgeteld 1 keer in Spijkenisse geweest, en wat mij direct opviel, was dat het er naar de olieindustrie stonk.
Wellicht dat het van mensen hun reukvermogen afhangt.
Of je de industrie kan ruiken hangt sterk af van de windrichting, maar dat geldt voor alle steden en dorpen die tegen de industrie aangeplakt liggen.
Ook maakt het natuurlijk enorm uit wat voor fabrieken er het dichtste bij zitten en welke grondstoffen er verwerkt worden.
In het geval van Spijkenisse is het voornamelijk de Esso (Exxonmobile) waar ze last van zouden kunnen hebben, maar dat is wel vooral vooraan Spijkenisse, en normaal gesproken zou je dat niet door heel Spijk gaan ruiken (dan moet het wel flink mis zijn).
Overslagbedrijven wil het ook nog wel eens stinken als er weer een verkeerde partij bij zit.
Maar een olielucht is niet iets waar ik me in die hoek zorgen om zou maken, moet zeggen dat het me vrijwel nooit is opgevallen in alle keren dat ik in Spijk ben geweest. Het is meer dat als er iets gebeurt bij de fabrieken en dat dan de wind verkeerd staat waar ik me druk om zou maken :+
Het zijn meer de (bij)producten van de het proces welke behoorlijk schadelijk voor de gezondheid kunnen zijn.
Woon je in de buurt van containerterminals heb je vaak weer last van geluidsoverlast (Je hoort vaak een achteruitrijdpieptoon en harde plofgeluiden) als de wind in jouw richting staat.
Los van dat ik uit Rockanje kom heb ik heb 15 jaar op de Maasvlakte/Europoort/Botlek gewerkt, dus ik ken alle geluiden en stankoverlast wel :+

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Chaki schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:57:
[...]

Wij zoeken naar een koophuis waar we langere tijd kunnen wonen voor minimaal 10-15 jaar.
Eventueel is een andere stad ook een optie op dit moment zijn we nog aan het oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3

Fe2O3

Ja das roest

Evertt schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:42:
[...]

Wij zoeken naar een koophuis waar we langere tijd kunnen wonen voor minimaal 10-15 jaar.
Eventueel is een andere stad ook een optie op dit moment zijn we nog aan het oriënteren.
Waar werken jullie nu? (welke stad, of, gedeelte van stad indien dat Rotterdam of een andere grote stad is)?

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 17:14
Ik zelf ben 44 en ben geboren, getogen en woon nog steeds in Spijkenisse. Mijn ouders wonen in Noord en mijn vrouw en ik zijn een week verder tegen de dijk aan gaan wonen. Is prima rustig, we horen soms de sportvelden op een weekend. Daarnaast als de wind onze kant op staan, kun je de havens horen, maar niet storend.
Buiten dat het qua verkeer soms druk is, heb ik juist meer last van het verkeer op de A4 en A13 voor mijn werk.
Dat laatste stukje is een enkele keer dat het vast staat, maar dan staat het ook goed vast.

De Spijkenissebrug is inderdaad ruk, maar goed. Dat neem ik wel voor lief. Mijn uitspraak is ook als de industrie aangevallen wordt, of daar gaat wat mis, hoef ik niet de moeite te doen om te vluchten.

Qua stad vind ik het prima. Komen zelf bijna nooit in "het dorp", alhoewel de laatste tijd wat meer omdat het kan.
We zijn soms wel aan het kijken naar een ander huis, maar dan wordt dat eerder vrijstaand en helemaal in the middle of nowhere.

Kan ik het aanraden? Tja, voor mij bevalt het wel prima. Korte lijnen met Rotterdam via het OV. De twee routes richting Rotterdam zijn inderdaad niet handig en wel een keertje via de Groenekruisweg richting Brielle en daar de brug gepakt om via de A15 richting Rotterdam te gaan. Maar dan heb ik het over 1 keer per 10 jaar omdat ik geen zin had om te wachten.

De stank heb ik buiten lang lang geleden niet echt meer geroken. Wind staat meestal richting Pernis. :+

@Evertt
Toen ik nog richting Alexandrium werkte, moet ik wel zeggen dat die kant een drama is qua files. Vooral richting de van Brienenoord. Dus voor je vriendin is dat wel ruk dan. Maar dat zal niet veel anders zijn dan vanuit Schiedam, of ze moet met het OV kunnen.
Voor jou zou je de nieuwe toltunnel kunnen gebruiken.
Dit zal voor beide naar mate je verder van je werk af gaat wonen wel erger worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 30-04-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Fe2O3 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:44:
[...]

Waar werken jullie nu? (welke stad, of, gedeelte van stad indien dat Rotterdam of een andere grote stad is)?
Ik werk zelf in de Westland en mij vriendin in capelle aan den ijssel. Het ligt niet vrij dicht bij mekaar dat maakt het ook lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3

Fe2O3

Ja das roest

Evertt schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:18:
[...]

Ik werk zelf in de Westland en mij vriendin in capelle aan den ijssel. Het ligt niet vrij dicht bij mekaar dat maakt het ook lastig.
mi. zoek je aan de verkeerde kant van het water dan ... Die verbindingen over de nieuwe maas staan altijd vast in de ochtend of avondspits, en, je gaat altijd de kant van de file op. (tenzij je nachtdiensten draait :))

Boven Rotterdam is niets? Dorpjes en kleine steden genoeg.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Fe2O3 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:48:
Boven Rotterdam is niets? Dorpjes en kleine steden genoeg.
Plaatsen als Nootdorp, Pijnacker, Bergschenhoek, Bleiswijk, Berkel en Rodenrijs zijn aanzienlijk duurder dan Spijkenisse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:39
Only schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:47:
[...]
Ik kom ook uit Rockanje (en Hellevoet op school gezeten), en de N57 is de weg waar ik eigenlijk nooit op vertrouw..dat had een 4 baans weg moeten zijn toen ze hem helemaal opnieuw hebben geasfalteerd..
Maar dat vonden ze niet nodig, want zo druk was het niet 8)7

(Los van het feit dat die brugaansluiting met de tunnel niet optimaal is ingericht).
Leuk feitje, wees blij dat er een aansluiting op de tunnel is gekomen.

Die was namelijk in het oorspronkelijke tracé-besluit nooit voorzien. Rijkswaterstaat heeft die namelijk altijd te krap te gevonden. Uiteindelijk na heel veel aandringen door de regio Gemeentes en het Havenbedrijf alsnog gerealiseerd op de manier waarop deze gerealiseerd is.

Voorne-Putten had in het oorspronkelijke plan gewoon mogen met de bus en het "landbouwverkeer" aan mogen sluiten bij de Calandbrug/Rozenburgse sluizen.

Ach het zou voor Voorne in mijn ogen al schelen wanneer ze N57 tot de eerste Rotonde bij Hellevoetsluis 2-baans doortrekken. Dan scheidt je het Vakantie en het lokale verkeer ook veel beter. Maar ja, extra rijstroken? Die hebben we helemaal niet nodig, want die 3e rijstrook op de A15 is nu ook weg. :+

Maar on-topic, van wat ik hoor van collega's uit Spijkenisse valt het reuze mee, het is vooral in de spits een uitdaging als gevolg van de oeververbindingen, door openingen. Maar dat is iets wat uiteindelijk heel Voorne-Putten in meer of mindere mate parte speelt (N57-A15 Hellevoetsluis/Brielle, N218-A15 Oostvoorne/Rockanje) omdat al het verkeer naar een x-aantal verbindingen moet om het eiland af te komen. Qua verkeer is er altijd wel iets te zeggen. Daar pas je je op een gegeven moment gewoon op aan.

Industrie, tja ik woon wat dieper op het eiland, en heb meer last van geur hinder wanneer ik op de A15 rijd dan wanneer ik thuis ben. Hier is het echt maar incidenteel te ruiken wanneer de wint vanuit het Noord-Oosten staat. DCMR is daar volgens mij ook wel bovenop, qua handhaving tegenover geur overlast.

Ik zou je wel even willen adviseren, voordat je een keuze maakt voor een stad/dorp dieper op het eiland, je even goed te laten informeren over de zoeklocaties voor windturbines die mogelijk in de buurt van de toekomstige woonplaats zouden kunnen verreizen.

Er speelt al weet ik het hoe lang een discussie over de realisatie van windturbines langs de N57 bij zowel Brielle als Hellevoetsluis. De ene week is het rond en worden ze gebouwd en de week daarna is ineens weer van tafel om de week er op ineens een uitnodiging voor een inloop avond in de bus te vinden. :+

[ Voor 35% gewijzigd door TIGER1125 op 30-04-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Arunia schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:09:
Ik zelf ben 44 en ben geboren, getogen en woon nog steeds in Spijkenisse. Mijn ouders wonen in Noord en mijn vrouw en ik zijn een week verder tegen de dijk aan gaan wonen. Is prima rustig, we horen soms de sportvelden op een weekend. Daarnaast als de wind onze kant op staan, kun je de havens horen, maar niet storend.
Buiten dat het qua verkeer soms druk is, heb ik juist meer last van het verkeer op de A4 en A13 voor mijn werk.
Dat laatste stukje is een enkele keer dat het vast staat, maar dan staat het ook goed vast.

De Spijkenissebrug is inderdaad ruk, maar goed. Dat neem ik wel voor lief. Mijn uitspraak is ook als de industrie aangevallen wordt, of daar gaat wat mis, hoef ik niet de moeite te doen om te vluchten.

Qua stad vind ik het prima. Komen zelf bijna nooit in "het dorp", alhoewel de laatste tijd wat meer omdat het kan.
We zijn soms wel aan het kijken naar een ander huis, maar dan wordt dat eerder vrijstaand en helemaal in the middle of nowhere.

Kan ik het aanraden? Tja, voor mij bevalt het wel prima. Korte lijnen met Rotterdam via het OV. De twee routes richting Rotterdam zijn inderdaad niet handig en wel een keertje via de Groenekruisweg richting Brielle en daar de brug gepakt om via de A15 richting Rotterdam te gaan. Maar dan heb ik het over 1 keer per 10 jaar omdat ik geen zin had om te wachten.

De stank heb ik buiten lang lang geleden niet echt meer geroken. Wind staat meestal richting Pernis. :+

@Evertt
Toen ik nog richting Alexandrium werkte, moet ik wel zeggen dat die kant een drama is qua files. Vooral richting de van Brienenoord. Dus voor je vriendin is dat wel ruk dan.
Daar heb ik totaal een andere ervaring mee, ik rijd nu al 3 jaar over de van brienenoord vanuit de A15/A16 en sta eigenlijk nooit vast, maar dat kan zijn omdat ik er rond 07:30/40 overheen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 17:14
@CrankyGamerOG Dat kan zomaar prima.
Ik heb zelf in de ochtend vanuit Spijkenisse richting Alphen ook een prima reistijd. Maar dan zit ik om half 7 in de auto.

Mijn ervaring is van denk 3 jaar geleden ongeveer met de Brienenoordbrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

FredvZ schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:55:
[...]

Plaatsen als Nootdorp, Pijnacker, Bergschenhoek, Bleiswijk, Berkel en Rodenrijs zijn aanzienlijk duurder dan Spijkenisse.
Pijnacker valt ook wel mee hoor, daar zijn de prijzen gelijkwaardig aan bijv Hoogvliet zover ik kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
CrankyGamerOG schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:29:
Pijnacker valt ook wel mee hoor, daar zijn de prijzen gelijkwaardig aan bijv Hoogvliet zover ik kan zien
Ja, er staan woningen voor dezelfde prijs te koop als in Hoogvliet, maar die zijn in de minderheid van het totale aanbod. Een grove berekening op basis van Funda:
Pijnacker: 1 op 4 onder de 450K
Hoogvliet: 3 op 4 onder de 450K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:00
[...]

Ik woon zelf in Spijkenisse centrum en werk in Capelle. Elke dag de keuze tussen de Beneluxtunnel en de van Brienenoord brug. Of je écht last of problemen hebt met het verkeer ligt ook aan je werktijden. Ik probeer in de ochtend altijd rond 7:30 van huis te gaan (in ieder geval vóór 8 uur) en dan doe ik er meestal zo’n 40 minuten over. Vanuit Cspelle is het standaard slecht na 16:00, dan doe je er soms langer over om op de snelweg te komen dan over de rest van het stuk. Ben je voor 16:00 weg is dat meestal ook goed te doen.

Heb ook een tijd in Brielle en Hellevoetsluis gewoond en eigenlijk doe je er daar vandaan net zo lang over als van Spijkenisse dus zou ik zeker ook overwegen.

Verder zijn de “horror” verhalen over Spijkenisse die hier voorbij gekomen zijn wat mij betreft onzin. Ik woon er nu 20+ jaar in verschillende wijken met veel plezier; stad, groen en strand zijn dichtbij terwijl ik prima rustig woon.

Natuurlijk zijn er wijken waar je niet wilt zijn en binnen sommige wijken ook sommige gedeelten, maar dat heb je overal.
Mocht je echt iets op het oog hebben kun je altijd een pb sturen voor meer info over de betreffende wijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
FredvZ schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:55:
[...]

Extreem duur!

Delft-Zuid? Veel aanbod!

Wat is de lange termijn verwachting qua werk? Werken jullie daar over 10 jaar nog? Voordeel van Delft is dat bereikbaarheid andere plaatsen ook goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Is Capelle zelf (‘s Gravenland is een prima wijk) dan niet een optie? Of, iets minder duur maar wel in de buurt , het Lage Land of Ommoord?

Voordeel is dat er dan ook 1 auto de deur uitkan, dat scheelt ook een slok op een borrel.

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 30-04-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
https://www.ad.nl/schieda...en-jaar-geleden~a8167043/

Prijzen nergens lager dan in Schiedam en dalende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Ja en dat hebben we al uitvoerig besproken waarom Schiedam dalende prijzen heeft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:18:
[...]

Ja en dat hebben we al uitvoerig besproken waarom Schiedam dalende prijzen heeft :o
Vraagsteller gaf aan dat dit niet de reden was om te verkassen. Alleen weinig aanbod en moeilijk om ertussen te komen
Pagina: 1