Elac B6.3 vs Wharfedale Diamond 12.2 voor 2.0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdma77
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Ik twijfel tussen de Elac Debut B6.3 (of eventueel B5.3) en de Wharfedale Diamond 12.2 voor een simpele 2.0 setup, vooral om muziek te luisteren (verschillende genres).

De versterker is een Denon AVR-X1800H. De ruimte is een rechthoekige ruimte van ongeveer 4 x 10 meter (=> 40 m²). De speakers zullen op een TV-kast geplaatst worden.

Eventueel later uit te breiden met een woof.

Welke van beide opties zouden jullie nemen in dit geval?

Ik had reeds de Klipsch R-50M gekocht, maar deze gaan retour. Ik vond het geluid echt slecht, vlak, geen diepte/warmte, vermoeiend,...

Groetjes,
J.

Beste antwoord (via tdma77 op 21-04-2025 16:50)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou ook zeggen regel eerst de Denon eens opnieuw in. En dan nog eens proberen met de Klipsch.

En dit is idd heel persoonlijk. Enige check die ik even gedaan heb is waar de baspoort zat bij genoemde speakers, maar die zit overal achterin. Dus qua plaatsing tegen de muur gaat het dan ook niet veel verschil maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 20:27
Gewoon een kwestie van proberen wat jij het mooist vind. Audio is heel persoonlijk, wat de een geweldig vind kan jij verschrikkelijk vinden.

Ook die Klipsch R-50M staan bekend als prima speakers om als voorbeeld te nemen.

Heb je wel de settings op je denon doorgenomen om ze juist in te stellen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou ook zeggen regel eerst de Denon eens opnieuw in. En dan nog eens proberen met de Klipsch.

En dit is idd heel persoonlijk. Enige check die ik even gedaan heb is waar de baspoort zat bij genoemde speakers, maar die zit overal achterin. Dus qua plaatsing tegen de muur gaat het dan ook niet veel verschil maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdma77
  • Niet online
Ik had al de Denon Audyssey tweaking gedaan (met het torentje) en dat heeft een beetje verbetering gebracht, maar de Klipsch zijn nog steeds niet mijn ding.

Idd de poort zit bij deze speakers alle achteraan. Ik kan ze 10-20 cm van de muur zetten. Als dat niet genoeg is zou ik misschien ook nog de vloerstaander equivalenten kunnen overwegen, of stands kopen voor de bookshelf speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Klipsch heeft een eigen geluid met die hoorntweeter, daar moet je van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdma77
  • Niet online
Ik niet dus :)

Ik heb de Elac Debut Reference DBR62 nu ook terug als kandidaat. Dat is de enige met een front basspoort en als bookshelf speaker is dat misschien geen slechte zaak.
Pagina: 1