Hoe krijg ik 2.1 geluid met mijn Z906 op mijn TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freutel
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-04 12:47
Door mijn nieuwe woonsituatie kan ik niet meer gebruiken maken van het 5.1 geluidssyteem en wil ik nu alleen de linker en de rechter box gebruiken. Doordat ik een optische kabel gebruik heb ik geen andere keuze dan 5.1 geluid waardoor het geluid, dat uit de achterste boxen hoort te komen, niet hoorbaar is (omdat ze niet aangesloten zijn). Wel kan ik switchen van 2.1 naar 5.1 als ik RCA kabels gebruik maar mijn tv heeft dus alleen maar audio inputs voor zulke kabels waardoor ik geen geluid uit de boxen krijg. Iemand zei dat ik gewoon de optische kabel kan gebruiken en via de tv settings moet fixen dat ik alleen stereo krijg maar die optie heb ik niet bij de audio instellingen. Ik heb een Samsung ue50ru7172u en zou graag willen weten hoe ik 2.1 geluid krijg met mijn Z906. Hopelijk kan iemand me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
De handleiding al gelezen van je audio apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:25

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik zou het apart vinden als je dat niet op je Z906 kan regelen. Op mijn oude Z-5500 kon ik dat destijds ook.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ergens zal een apparaat gaan moeten downmixen van 5.1 naar stereo. Je tv doet dat zo te zien niet (via optical), en de Z906 ook niet volgens mij. Dus out of the box: zet je rears naast je fronts?

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 19-04-2025 00:23 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Bedoel je niet 3.1 geluid?
Immers, ik kan me voorstellen dat je de rearspeakers niet meer kunt plaatsen… maar waarom zou je dan ook meteen de centerspeaker weglaten? Dat is toch een van de belangrijkste speakers… En als je toch al de L/R fronts blijft gebruiken, dan is er meestal ook wel plaats voor de center. Dus is het echt de bedoeling om je center ook weg te laten?

In de meeste gevallen mis je namelijk niet eens zo heel veel als je met een 3.1 setup werkt en dus alléén de twee rears weglaat. Zonder dat je dus iets anders in de configuratie wijzigt.
(Maar uiteraard: indien je in het systeem wél kunt instellen dat er geen rears aanwezig zijn, is dat in alle gevallen natuurlijk de beste optie)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
sig69 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 00:22:
Dus out of the box: zet je rears naast je fronts?
Das wel een hele goeie optie eigenlijk ja… En dan zou ik ze bijvoorbeeld helemaal dwars zetten zodat ze links en rechts de kamer in klinken.. en dan ergens tegen een zijmuur weerkaatsen. Geeft mogelijk alsnog een iets of wat ruimtelijk geluidsbeeld. (zo doen soundbars het immers ook)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freutel
Nopheros schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:58:
De handleiding al gelezen van je audio apparaat?
Jazeker, daar staat dus dat je van geluidseffect kan wisselen als je stereo audio gebruikt en dat is volgens de handleiding alleen van toepassing als je RCA kabels gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freutel
FooLsKi schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 00:07:
Ik zou het apart vinden als je dat niet op je Z906 kan regelen. Op mijn oude Z-5500 kon ik dat destijds ook.
Ik vind het ook super irritant dat het niet gewoon op een simpele manier kan. Als je digitale input gebruikt dan heb je dus geen andere keuze dan 5.1 geluid. En als ik 2.1 wil gebruiken moet ik een "Stereo source" hebben en dat kan volgens de handleiding alleen met RCA kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freutel
sig69 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 00:22:
Ergens zal een apparaat gaan moeten downmixen van 5.1 naar stereo. Je tv doet dat zo te zien niet (via optical), en de Z906 ook niet volgens mij. Dus out of the box: zet je rears naast je fronts?
Ja dat zal mijn laatste optie zijn. Helaas heb ik echt totaal geen ruimte dus de rears moeten dan achter de fronts staan. Maar goed, dat kan ik wel allemaal mixen waardoor het nog redelijk homogeen geluid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freutel
Je kan alleen 2.1, 4.1, en 5.1 kiezen bij de Z906 (staat in de handleiding).
BrainCrash schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 00:35:
In de meeste gevallen mis je namelijk niet eens zo heel veel als je met een 3.1 setup werkt en dus alléén de twee rears weglaat. Zonder dat je dus iets anders in de configuratie wijzigt.
Ik dacht ook eerst dat ik niet veel zou missen maar opeens kijk ik een film waar er alleen maar in de achtergrond wat geroepen wordt. Dan zie je wel de ondertiteling maar hoor je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Dan lijkt het erop dat je de source zal moeten aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 19-04-2025 11:59 ]

Pagina: 1