Ik heb voor mijn nieuwe Renault originele dakdragers van Renault gekocht. Daarop heb ik mijn dakkoffer die ik al had gemonteerd met U-beugels. Dat past prima, al is het wel een gedoe om al die schroeven vast te draaien. Nu wilde ik een fietsendrager op deze dakdragers monteren. Die werkt ook met U-beugels. Echter zijn deze te smal voor de dakdragers, waardoor die U-beugels er niet omheen passen (dakdragers zijn zo'n 6cm breed en die montagepunten voor het U-profiel van de fietsendrager 5cm).
Mijn dakdragers zijn wel van een moderner type. Als het kapje aan de zijkant eraf is zie je een rail in omgekeerde T-vorm waar nu een rubber strip in zit. Weet iemand of dit de 'T-track' is waar je allerlei adapters voor kunt kopen? En zou ik daarmee mijn fietsendrager (en evt. ook de dakkoffer) vast kunnen zetten? Is dit bedoeld om een montage met U-beugel te vervangen door een T-track adapter? Of kan ik beter een andere fietsdrager kopen?
Mijn dakdragers zijn wel van een moderner type. Als het kapje aan de zijkant eraf is zie je een rail in omgekeerde T-vorm waar nu een rubber strip in zit. Weet iemand of dit de 'T-track' is waar je allerlei adapters voor kunt kopen? En zou ik daarmee mijn fietsendrager (en evt. ook de dakkoffer) vast kunnen zetten? Is dit bedoeld om een montage met U-beugel te vervangen door een T-track adapter? Of kan ik beter een andere fietsdrager kopen?
[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 18-04-2025 20:39 ]