Ik heb al meerdere keren Rufus gebruikt om Windows 11 te installeren op een niet-ondersteunde computer, waaronder gisteren, en deze ochtend kwam een vriend langs met zijn laptop (HP Pavillion d7) en hij vroeg eveneens om Windows 10 Home te upgraden naar Windows 11. Ik gebruik zonder nadenken dezelfde installatie-USB stick als de dag ervoor, start de setup vanuit Windows, en nadat de installatie normaal verloopt wil de laptop herstarten. Dat lukt niet; de interne SSD wordt niet meer herkend, en nadat ik de SSD en de tweede schijf (gewone HD) extern aansluit via USB blijken ze allebei niet zichtbaar in schijfbeheer...
Het enige wat ik kan bedenken; ik had de USB-stick gisteren gemaakt met de GPT-UEFI instellingen in Rufus, maar het was een oudere laptop met MBR-BIOS. Aangezien de SSD-schijf redelijk vol was is de tweede schijf hoogstwaarschijnlijk gebruikt door Windows 11 om installatiebestanden naartoe te schrijven...
Zit ik hier op het juiste spoor? Valt deze rampzalige situatie nog te redden?
Het enige wat ik kan bedenken; ik had de USB-stick gisteren gemaakt met de GPT-UEFI instellingen in Rufus, maar het was een oudere laptop met MBR-BIOS. Aangezien de SSD-schijf redelijk vol was is de tweede schijf hoogstwaarschijnlijk gebruikt door Windows 11 om installatiebestanden naartoe te schrijven...
Zit ik hier op het juiste spoor? Valt deze rampzalige situatie nog te redden?