Twijfel over keuze QHD of 4k voor 27inch scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05 18:04
Hallo allemaal.

Ik heb nu een erg oud 23 inch scherm en eentje 24 inch,
en wil gaan upgraden naar 2x 27 inch.

Nu had ik bedacht: ik doe er eentje 4k en eentje QHD.
Ik ga toch nooit op beide 4k runnen.
Om dit alles e runnen wilik ook mijn 7 jaar oude pc te vervangen.
Zat aan videokaart NVidia 4070>>>5070 te denken en een mooie setup voor werk en game hobby.

Echter heb 2 pc shops geraadpleegd en zij adviseren alletwee los van elkaar 2xQHD.

Ik kom er net achter wie er nu gelijk heeft.
Is het waar dat je op 27 inch het verschil tussen QHD of 4k niet goed kan zien?
Het lukt mij niet goed dit te testen in winkels.

Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:05
Als je twee schermen neemt dan zou ik inderdaad voor 2x QHD gaan.
Voordeel is dan dat alle vensters etc. op beide scherm even groot zijn en over en weer slepen een stuk fijner werkt. Als je al voor 4K gaat dan zou ik dus eigenlijk direct 2x4K nemen.

Daarnaast zul je met 4K op 27'' hoogstwaarschijnlijk wel iets willen gaan schalen zoals 125 of 150%. Afhankelijk wan met welke software je precies werkt kan dat geen enkel probleem zijn maar ook heel storend.

[ Voor 7% gewijzigd door !mark op 18-04-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renée1981
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05 18:04
!mark schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:56:
Als je twee schermen neemt dan zou ik inderdaad voor 2x QHD gaan.
Voordeel is dan dat alle vensters etc. op beide scherm even groot zijn en over en weer slepen een stuk fijner werkt. Als je al voor 4K gaat dan zou ik dus eigenlijk direct 2x4K nemen.

Daarnaast zul je met 4K op 27'' hoogstwaarschijnlijk wel iets willen gaan schalen zoals 125 of 150%. Afhankelijk wan met welke software je precies werkt kan dat geen enkel probleem zijn maar ook heel storend.
dank dit help echt.

alleen weet ik nog steeds niet zeker of ik 4k wil of niet.
hoger klinkt better maar is dat wel zo?
Hoe kan ik dit het beste uitvinden? in winkel vond ik hte lastig uittesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
Wat je ook kiest, sowieso twee dezelfde. Ik ben zelf van mening dat 4k in 27 inch te klein wordt. En dan moet je gaan schalen en betaal je dus voor resolutie die je niet gebruikt, is ook zonde. Ik vind zelf qhd op 27 inch precies goed.
Ik heb het dan wel puur over werk gebruik en 0 gaming.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Move VB -> CKA

Daar geldt: CKA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
BIj dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.