Niko Home Control 2 - sturing vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:11
Hallo tweakers,

T voelt een beetje raar om in 2025 nog een topic met een vraag te starten, maar ik ben de wanhoop nabij (bij wijze van spreken).

Ik probeer een zeer eenvoudig scenario klaar te krijgen: lamp gaat 3 minuten aan wanneer beweging wordt gedetecteerd (dit is easy), maar alleen tussen zonsondergang en zonsopgang. En bij die laatste voorwaarde gaat het niet goed.

Beetje zoals dit voorbeeld, maar dan zonder dimmende lamp: https://guide.niko.eu/nl/...ast-tijdschema-en-een-bin

Iemand hier die me op weg kan helpen (bijv via een voorbeeld oid) want ik begin heel hard aan mezelf te twijfelen.
Heb al verschillende dingen geprobeerd, meestal gaat de lamp aan, maar gaat die niet uit na 3 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04 15:27
hi,

ik heb iets gelijkaardig.
een lamp via een bewegingsmelder die overdag op 100% aan gaat voor x aantal tijd, en snacht gedimd.

ik zoek straks even op de pc een voorbeeld op.
je moet werken met een vlag(virtuele output) die je koppelt aan de basisactie van de bewegingsmelder.
vervolgens werk je met een voorwaarde.

als vlag aan is, en tijdschema waar, dan lamp aan, anders lamp uit.
de tijd stel je in op de bewegingsdetector. en niet in de voorwaarde of basisactie.

het is een beetje een workaround, maar het zijn nu eenmaal de limitaties van de software...

ik gebruik voor veel zaken de API en programmeer de geavanceerdere zaken in Home Assistant. (alsook veel meer externe koppelingen mogelijk)

[ Voor 19% gewijzigd door Insidio2 op 21-04-2025 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:11
Thanks, er staat een voorbeeld wat ik bekeken heb in de link naar de documentatie, maar als ik dit bekijk wordt de virtuele output nergens gebruikt.
Lijkt me idd logisch wat je zegt, ik ga vanavond even kijken.