Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel is gamen, en af en toe wat development. Ik heb een 1440p scherm en ben niet van plan om dat te upgraden naar 4K.
De meeste games die ik speel hebben niet heel bijzondere eisen. De nieuwere games die ik op dit moment speel zijn Payday 3, Black Ops 6 en af en toe Fortnite. In de toekomst zou ik ook graag GTA 6 willen spelen, hoeft niet op max settings maar wel een stabiele 60 FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 euro. Ik ga alles zelf in elkaar zetten. Het liefst bestel ik bij 1 webshop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, alle randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel een case van Fractal Design en die bevalt mij erg goed. Vooral vanwege de stevigheid, veel ruimte om kabels weg te werken, ingebouwde stoffilters en geluidsdemping. Daarom heb ik nu weer voor Fractal Design gekozen. Maar ik sta open voor andere suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral een sterke voorkeur voor een stille build. Laag energieverbruik is ook fijn, zolang het de performance niet te veel in de weg zit.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
De onderstaande build is gebaseerd op de BBG voor een 1440p PC. Naast een paar concrete vragen hieronder is mijn vraag in het algemeen of er nog verbeteringen aan deze build zijn?
Het hoofddoel is gamen, en af en toe wat development. Ik heb een 1440p scherm en ben niet van plan om dat te upgraden naar 4K.
De meeste games die ik speel hebben niet heel bijzondere eisen. De nieuwere games die ik op dit moment speel zijn Payday 3, Black Ops 6 en af en toe Fortnite. In de toekomst zou ik ook graag GTA 6 willen spelen, hoeft niet op max settings maar wel een stabiele 60 FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 euro. Ik ga alles zelf in elkaar zetten. Het liefst bestel ik bij 1 webshop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, alle randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel een case van Fractal Design en die bevalt mij erg goed. Vooral vanwege de stevigheid, veel ruimte om kabels weg te werken, ingebouwde stoffilters en geluidsdemping. Daarom heb ik nu weer voor Fractal Design gekozen. Maar ik sta open voor andere suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral een sterke voorkeur voor een stille build. Laag energieverbruik is ook fijn, zolang het de performance niet te veel in de weg zit.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
De onderstaande build is gebaseerd op de BBG voor een 1440p PC. Naast een paar concrete vragen hieronder is mijn vraag in het algemeen of er nog verbeteringen aan deze build zijn?
- De Corsair 650e voeding heb ik vervangen door een Corsair 750e. Puur omdat de eerste niet beschikbaar is.
- Ryzen 7 7700 heb ik vervangen door een Ryzen 7 7700X. Omdat ik die voor dezelfde prijs kan krijgen, en volgens mij is die alleen een tikje sneller en zijn er verder geen nadelen.
- Case vervangen door een Fractal Design Pop Silent. Het alternatief zou een Fractal Design North zijn, ik vraag me vooral af of de Pop Silent misschien voor koeling issues zou kunnen zorgen vanwege de airflow?
- Ik kan 70 euro besparen door de PowerColor 7800XT te vervangen door een ASUS Dual 7800XT. Ik heb alleen gelezen dat PowerColor een beter fabrikant is, en dat die kaart stiller zou zijn. Heeft iemand ervaring met deze ASUS kaart?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 291,05 | € 291,05 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 156,65 | € 156,65 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 516,99 | € 516,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black Solid | € 86,45 | € 86,45 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 88,31 | € 88,31 |
1 | Voedingen | Corsair RM750e (2025) Zwart | € 123,25 | € 123,25 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 137,83 | € 137,83 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.430,43 |