Betaalbare pakketbus zonder slot voor dorpen - Feedback?!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-04 14:52
Hey Tweakers,

Vanuit mijn werk als pakketbezorger zie ik dat veel mensen geen goede plek hebben om pakketten te ontvangen als ze niet thuis zijn. Als pakketbezorger is dit frustrerend omdat wij 95% van de pakketten moeten leveren en bezorgers krijgen per pakket betaald, dus ze willen het liefst snel leveren en leggen de pakketten dan maar voor de deur want dat is sneller dan bij de buren. *knip*

*knip* welkom op het forum, graag even contact :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeWTka0VFFjMy74E3IkMwrEFWmQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xoz0JqFBFvr9dBcx5nabWjqz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door twain4me op 20-04-2025 09:07 . Reden: teveel werving ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:40
Iedereen staat er anders in natuurlijk, maar voor mij is een pakketbus zonder slot een zinloos product. Als ik iets bestel wil ik niet dat het door iedereen kan worden meegenomen. Als dat gebeurt zal DHL zeggen dat ze het netjes hebben afgeleverd. Het risico komt bij mij te liggen om het DHL gemakkelijker te maken, dat lijkt me de omgekeerde wereld.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Eerste post van TS op het forum is dit, riekt naar zelfpromotie, wat voor zover ik weet niet is toegestaan. Daarbij eens met @Qoine, nutteloos product zonder slot.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:39
Als het nu discussie was over wat en goede pakketbus zou zijn, maar deze is al af.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39

Yucon

*broem*

Ik heb hem al :*)

het heet 'papiercontainer'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:17
Pakketbezorgers in het algemeen zijn vaak vrij creatief. Heb je het over een buitengebied, waar je aan refereert, dan staat er meestal wel ergens een kliko of is er wel een overkapping waar een pakket droog kan staan.

Ik geef zelf nooit een neerzettoestemming, tenzij ik weet dat ik binnen xx minuten thuis ben. Ik heb namelijk geen zin om het risico te lopen dat het pakket gestolen wordt en ik er zelf voor verantwoordelijk gehouden wordt, omdat ik neerzettoestemming in een 'pakketbus' zou hebben toegestaan.

M.i. risico van het vak, en taak van DHL om mensen op te voeden de APP te gebruiken zodat afleverdata gewijzigd kan worden wanneer men niet thuis is.
Daarnaast ligt er een taak bij DHL en de winkels om juiste levertijden te communiceren naar klanten.

Hoe vaak ik wel niet iets bij de Kruidvat bestel, om aan te geven dat het op vrijdag bezorgd moet worden, om vervolgens op donderdag de pakketbezorger al voor de deur te zien staan.

Als dit aangepakt wordt, is deze brievenbus helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:30
Wat mij betreft niet interessant:
Als ik een pakketbus wil, dan met slot. Anders weet iedereen dat die bus de plek is om te kijken of er iets te stelen valt.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04

Qwerty-273

Meukposter

In een gemoedelijke buurt (dat kan een dorp zijn, maar er zijn ook dorpen waar de spanning te snijden is) kan je bij de buren terecht om een pakketje daar af te leveren. Zowel in de stad, als in een dorp of het platteland komen inbraken en diefstal voor.

Kijk voor recente cijfers maar op https://www.politie.nl/mijn-buurt/misdaad-in-kaart

Verder is het probleem van de pakketbezorger niet dat ze het pakketje niet kunnen afleveren. Het is de afspraken die ze maken met hun opdrachtgever (de post/pakketbedrijven). Dat ze niets vangen voor de poging tot aflevering is toch echt iets wat jezelf afspreekt als ondernemer.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 11:53
Poeh 85 euro voor een stukje blik dat weinig innovatief is...
Ik zou dan toch eerder kiezen voor een slot en een optie eenmalig te openen zonder key of key delen met postbezorger oid.
Er zal vast een markt voor zijn, maar ik ben ik het iig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:16:

Verder is het probleem van de pakketbezorger niet dat ze het pakketje niet kunnen afleveren. Het is de afspraken die ze maken met hun opdrachtgever (de post/pakketbedrijven). Dat ze niets vangen voor de poging tot aflevering is toch echt iets wat jezelf afspreekt als ondernemer.
Dat is niet echt een vrije keuze. Je onderschat de macht van deze pakketbedrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
Wij hebben een pakketbus maar de pakketbezorgers doen hem nooit op slot. Doen pakket erin en zetten hem weer terug op zelfde stand als ze gevonden hebben. Dus open
Gaat altijd goed hier. Eigen oprit maar toch pakketbezorgers weten niet wat ze ermee moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:37
Kun je niet de pakketbus aanpassen, zodat de bus open is wanneer er geen pakket in zit, maar op slot gaat als de klep door de bezorger dicht wordt gedaan? Een simpel drukslot zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Wat is het verdienmodel achter deze bezorgkast?

Wanneer een pakket wordt aangeboden aan een bezorgdienst, en daarvoor wordt betaald, ligt de verantwoordelijkheid voor de bezorging volledig bij de bezorger. De ontvanger speelt hierin geen actieve rol.

Als het de bezorger niet lukt om het pakket bij de ontvanger af te leveren, is dat een probleem van de bezorgdienst. Deze kan dan gebruik maken van alternatieven, zoals een afhaalpunt, een buuradres of een pakketautomaat.

Waarom zou ik als ontvanger dan moeten investeren in een eigen kastje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:40
Lijkt me best een mooi idee, maar het kan natuurlijk ook goedkoper. We hebben zelf een buitentuintafelbak waar de bezorgers pakketten in doen. Het ding staat naast de deur en als er iets in zit ziet niemand dat. Al is de bus die hier word afgebeeld wel een stuk mooier aan kan op een nette manier aan huis worden vastgemaakt lijkt me.
Ik ken zo geen verhalen van criminele bendes die achter een pakketbezorger aan gaan om dat soort bakken te controleren dus een slot lijkt me voor dorpen en rustige wijken wat overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36
miicker schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:56:
Eerste post van TS op het forum is dit, riekt naar zelfpromotie, wat voor zover ik weet niet is toegestaan. Daarbij eens met @Qoine, nutteloos product zonder slot.
dat dus, en dan geen bedrijf noemen maar wel op de foto naar ik gok een website die zo te vinden is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
RenaldoN schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:38:
[...]

dat dus, en dan geen bedrijf noemen maar wel op de foto naar ik gok een website die zo te vinden is.
Jep, er stond eerst ook een website vermeld, maar die heeft de TS inmiddels al weggehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Joostje123 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:27:
Wij hebben een pakketbus maar de pakketbezorgers doen hem nooit op slot. Doen pakket erin en zetten hem weer terug op zelfde stand als ze gevonden hebben. Dus open
Gaat altijd goed hier. Eigen oprit maar toch pakketbezorgers weten niet wat ze ermee moeten.
PostNL snapt het prima.

DHL Express bezorgers niet want die hebben gemiddeld het intellect van een pinda in combinatie met bloedhaast.

Sinds mijn instructie "plaats pakket, sluit deur, druk slot in" eraf gevallen is, is het nog erger geworden. Hypothese is dat een deel van de DHL bezorgpopulatie kan lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:49
Mexie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:48:
Omdat het geen slot heeft is het best een stuk goedkoper dan bussen met wel een slot, daarnaast is het een stuk compacter.
Ik heb wel twijfels bij die stelling. Ik heb de pakketkluis van postnl zelf, daar zit een heel simpel radiaal slot in.
4 euro op ali-express, dus dat is een tientje op het eindproduct.

Dat slot wordt wel eens gebruikt, maar dat is sterk afhankelijk van de bezorger. Ik zie dezelfde trend als @Rukapul

Het lijkt mij erg moeilijk om goedkoper dan die 90 euro van postnl een box te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
Rukapul schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:50:
[...]

PostNL snapt het prima.

DHL Express bezorgers niet want die hebben gemiddeld het intellect van een pinda in combinatie met bloedhaast.

Sinds mijn instructie "plaats pakket, sluit deur, druk slot in" eraf gevallen is, is het nog erger geworden. Hypothese is dat een deel van de DHL bezorgpopulatie kan lezen.
Bij ons is het postnl -> pakketbus maar niet opslot
dhl -> pakket voor de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:50
Ik heb de papierkliko in de voortuin staan (klinkt wel heel tokkie, maar dat is het oprecht niet). Die fungeert prima als pakketbus zonder slot :+

Als ik het zo lees is op slot doen een ding, maar dan zou ik een pakketbus die automatisch op slot gaat mooier vinden.
Dus 1x open > pakket er in > dicht > op slot > te openen door eigenaar.

[ Voor 40% gewijzigd door MisterMailman op 18-04-2025 14:17 ]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:23
Ik heb gewoon een pakketbrievenbus van Flexbox: https://flexboxbrievenbus...tions/pakketbrievenbussen

woon ook in een dorp, maar zou geen brievenbus zonder slot willen. Ik erger mij ook altijd aan pakketten die onbeheerd voor mijn deur worden achtergelaten. Vooral DPD doet dat vrijwel atijd (belt doorgaans niet eens aan). De DHL bezorger overdag laat het pakket ook achter, belt even snel en rent weer naar de bus. In de avond wachten ze wel netjes. PostNL belt ook netjes aan en heb ik ook de afspraak kunnen maken dat als ik er niet ben het pakket mee mag naar het pakketpunt.

Overigens heb bezorgers er bij de flexbox wel op moeten wijzen dat hij ook een pakketklep heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19
Ik heb dit al jaren staan. Pakketbus zonder slot voor de bezorger. Ik heb zelf wel een slot. Het pakketje stop je er aan de bovenzijde in en valt vervolgens naar beneden. Doe je de klep weer open kan je het pakket niet meer uit de pakketbus pakken.

Zelf kan ik met een sleutel het deurtje open maken en de pakketen die onderin liggen eruit halen.

Bijvoorbeeld deze: https://www.brievenbusweb...itname-voorkant-antraciet

Alhoewel ik er een stuk minder voor betaald heb een aantal jaar geleden.

[ Voor 20% gewijzigd door GoblinGamer op 18-04-2025 14:24 ]

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
. Als je erover nadenkt is de kans dat iemand overdag je erf oploopt en dat er op die dag en dat tijdstip ook nog iets waardevols in de bus zit, gigantisch klein? Om preciezer te zijn tussen de 0,10-0,30%, dat is 1 op de 500 pakketten. Let op! In steden is de kans natuurlijk groter.
Zodra men oo de hoogte hiervan is dan is het toch gewoon een kwestie van een puber die een bezorger achtervolgt en daardoor precies weet waar hij moet zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22:29
MisterMailman schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:16:
Ik heb de papierkliko in de voortuin staan (klinkt wel heel tokkie, maar dat is het oprecht niet). Die fungeert prima als pakketbus zonder slot :+

Als ik het zo lees is op slot doen een ding, maar dan zou ik een pakketbus die automatisch op slot gaat mooier vinden.
Dus 1x open > pakket er in > dicht > op slot > te openen door eigenaar.
Die zijn er natuurlijk ook, maar als ik de TS volg zijn die een stuk groter voor minder capaciteit. Er zit dan vaak een klep mechaniek in wat dus veel ruimte kost.

Pakketbussen die in het slot vallen klinkt leuk maar werkt dus alleen voor de eerste bezorger. Als erna er nog een komt is dus bus al op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22:29
President schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:29:
[...]

Zodra men oo de hoogte hiervan is dan is het toch gewoon een kwestie van een puber die een bezorger achtervolgt en daardoor precies weet waar hij moet zijn?
Dat kan die puber nu ook doen want veel pakketten worden gewoon neergelegd ergens in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexie
Prisma16 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:30:
Als het de bezorger niet lukt om het pakket bij de ontvanger af te leveren, is dat een probleem van de bezorgdienst. Deze kan dan gebruik maken van alternatieven, zoals een afhaalpunt, een buuradres of een pakketautomaat.

Waarom zou ik als ontvanger dan moeten investeren in een eigen kastje?
Bedankt voor je reactie!

Ik snap wat je bedoelt. Wat ik vaak zie is dat bezorgers liever pakketten bij de voordeur of rond het huis plaatsen dan bij de buren, want de buren duurt voor hun langer. Bij DHL word het pakket na 2 mislukte leveringen naar een SP gebracht, dan word het even wachten. Daarnaast willen veel mensen liever niet extra reizen om pakketten af te halen bij een SP.

De kleine investering is bedoeld om het gemakt en zekerheid te bieden dat het pakket thuis word geleverd en niet bij de voordeur of in de regen.

Ik waardeer je mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16:49
Bij ons werkt het vrij goed.
Of ze nu aanbellen, of bij de buren afgeven, of bij ons op de oprit achterlaten (gebeurd niet vaak, er is een poort met daarachter een bescheiden hondje) of bij een pakketpunt achterlaten om op te halen, het is tot nu toe altijd goed gegaan.
Maw : geen nood aan een speciale bus.

[ Voor 6% gewijzigd door Anastanax op 18-04-2025 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik snap oprecht niet wat de meerwaarde is van dit product. Niet slecht bedoeld maar eerlijke mening. Gemak biedt het mij als consument niet; wellicht voor de bezorger want het is een plek om een pakket achter te laten als de deur niet geopend wordt. Zekerheid biedt het mij als consument ook niet. Het product heeft geen slot en is derhalve net zo onveilig als dat een pakket gewoon voor de deur gegooid wordt. Het lijkt me dus erg onwaarschijnlijk dat hier een markt voor is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:44
Mexie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:49:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik snap wat je bedoelt. Wat ik vaak zie is dat bezorgers liever pakketten bij de voordeur of rond het huis plaatsen dan bij de buren, want de buren duurt voor hun langer. Bij DHL word het pakket na 2 mislukte leveringen naar een SP gebracht, dan word het even wachten. Daarnaast willen veel mensen liever niet extra reizen om pakketten af te halen bij een SP.

De kleine investering is bedoeld om het gemakt en zekerheid te bieden dat het pakket thuis word geleverd en niet bij de voordeur of in de regen.

Ik waardeer je mening!
Ik snap ook wel dat een bezorger sneller is zodra die niet doet waar hij of zij voor betaald wordt. Maar het lijkt me niet in principe niet aan de ontvanger om daar oplossingen voor te verzinnen. Zo'n bezorger moet gewoon de boel correct afleveren, dus ofwel afgeven aan de beoogd ontvanger, of aan een door de ontvanger aangewezen 3de of als dat niet lukt bij een pakketpunt. Zomaar pakketten voor de deur leggen zonder expliciete instructie van de ontvanger om 'sneller' te kunnen zijn is toch van der zotte?

Wat natuurlijk niet betekent dat de ontvanger niet mee kan denken, ik hang bijvoorbeeld ook wel eens briefje op bij de deur om het pakket in een bak achter het huis te leggen als blijkt dat ondanks het zelf zo zorgvuldig mogelijk te plannen een pakket niet kan aannemen omdat er bijvoorbeeld een onverwachte teammeeting tussen komt. Maar zo'n bezorgen zou dat imho niet uit zichzelf moeten gaan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexie
oohh schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:29:
Kun je niet de pakketbus aanpassen, zodat de bus open is wanneer er geen pakket in zit, maar op slot gaat als de klep door de bezorger dicht wordt gedaan? Een simpel drukslot zou voldoende moeten zijn.
Bedankt voor je reactie!

Het is inderdaad iets waar ik over nagedacht heb, maar het nadeel is dat je er maar 1 keer iets in kan doen, de 2de bezorger heeft dan pech.

Ook kan het voorkomen dat er een krant, folder of brief in de ochtend ingestopt word en dat de postbode het vervolgens dichtdruk. Dan kan de 1ste bezorger or ook niet veel meer mee.

Ik waardeer je mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 15:24
Postbode loopt hier gewoon achterom, en zet het bij de achterdeur neer. Steelkans is net zo groot als bij de pakketbus. Dus of met slot, of geen pakketbus.

En anders wordt het wel bij de buren afgegeven.

Als ik dan toch zekerheid wil, dan zou ik eerder een systeem naast/in de voordeur willen hebben zoals bij een kledingbak. Dus er kan heel veel in, en dat valt dan gewoon het huis in.
Maar het is allemaal nogal veel moeite voor een bijna niet voorkomend probleem (in mijn geval).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:14
https://www.postnl.nl/campagnes/pakketkluis/

PostNL heeft dit product al helemaal uitgedacht. Ik heb hem al een paar jaar en ben er erg tevreden over. Alles wat er in past wordt muv UPS ook netjes in de kluis gedrukt. Inderdaad een indruk slot dus er kan er maar 1 tegelijk in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04

Qwerty-273

Meukposter

Nou ja zekerheid? Het hele punt is juist dat er geen enkele zekerheid is als het pakket niet aan de ontvanger wordt overhandigd maar ergens achtergelaten wordt op het adres (of dat nou op de stoep, in de kliko, in de pakketbus met of zonder slot is). Hoe ga je als bezorger bewijzen dat het pakket is afgeleverd. Ga je daar dan bij elke levering een foto van maken waar het pakket onbeheerd achtergelaten is? Een (duidelijke) ontvangstkrabbel is toch wel de betere manier, op dat exacte moment is de bezorging voltooid. Bij het achterlaten, wanneer is de bezorging voltooid?

Je zou eerder meer moeten investeren in een dekkend netwerk van zulke pakketbussen in het hele land. Dan ka je daar als bezorger de pakketten rap afleveren en kan elke beoogde ontvanger ze op het eigen gekozen moment afhalen. 24/7 "open". Dan heb je namelijk wel een exact moment van bezorging, het moment dat de klant de code intoetst (of een qr scant, in een app op de knop drukt) en het deurtje opengaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rS-j-QTXV4l1Gu4j5XuIZURjbkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QH4SgBedgmPNTNjZc7frSbTX.jpg?f=fotoalbum_large

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:50:
[...]

PostNL snapt het prima.

Dit is volledig afhankelijk van de medewerker. Ik heb ergens gewoond waar ik juist geen enkel pakket bestelde als ik wist dat het PostNL bezorgd werd. We hadden daar een bezorger die nooit aanbelde. Zat ik de hele dag thuis te wachten op het pakket, kreeg ik een melding "We hebben u gemist, u kunt uw pakket morgen ophalen". DHL was daar perfect.

Nu woon ik ergens waar zowel DHL als PostNL prima zijn. Het ligt in mijn optiek dus niet zozeer aan de bezorgdienst, maar aan de bezorger. De een doet net iets meer moeite dan de ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001

Wuursj

want worst is al bezet

Qwerty-273 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:41:
[...]

Je zou eerder meer moeten investeren in een dekkend netwerk van zulke pakketbussen in het hele land. Dan ka je daar als bezorger de pakketten rap afleveren en kan elke beoogde ontvanger ze op het eigen gekozen moment afhalen. 24/7 "open". Dan heb je namelijk wel een exact moment van bezorging, het moment dat de klant de code intoetst (of een qr scant, in een app op de knop drukt) en het deurtje opengaat.
Ja die gebruikte ik vaak bij een winkelcentrum in de buurt. Ideaal, ophalen met ruime openingstijden, geen busje door de straat en op een plek waar ik vaak kom.

Maar ook dat heeft DHL om zeep geholpen. Blijkbaar zijn de kluisjes vaak vol. Meestal worden ze bij een ander afleverpunt gebracht maar ook een keer of 4 pakje gewoon kwijt. Opgelost. weg, niet te vinden met 'interne onderzoeken'. En dan krijg je de kiloprijs van DHL die doorgaans niet eens de verzendkosten dekken. Heeft me een hoop geld gekost dus ik gebruik hem niet meer.

Over AZC: de enige keer dat ik mijn portemonee met alle inhoud (inc. iets van 150 euro cash) terug vond nadat ik hem in de bus kwijt was geraakt, was toen een AZC belde dat een van de inwoners mijn portemonee had gevonden _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Wuursj op 18-04-2025 16:10 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001

Wuursj

want worst is al bezet

Deveon schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:03:
[...]
verantwoording ligt toch bij de verzender totdat ik het in ontvangst neem.
Met webshops werkt dat goed. Maar mijn ervaring met particuliere marktplaats pakketjes is anders met kwijt geraakte pakketjes...

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:26
Tja.... Wat is wijsheid? Ook hier in t dorp (echt een klein dorp) wordt volop gejat, ingebroken, drugs gedeald en noem maar op.

Voor mij geldt: Het pakket is niet afgeleverd tot ik het in m'n handen heb - als ik t goed heb geldt dat ook voor de webwinkels: Het is niet afgeleverd tot het bewezen is afgeleverd. Valt zo'n bus nu onder "het is afgeleverd"? Nee, wat mij betreft niet want ik of mijn huisgenoten hebbent niet in handen gekregen. Het pakket wordt onbeveiligd op een buitenlokatie achtergelaten.

Ik zou het dus niet kopen/ophangen - zelfs als t gratis zou zijn.

Maar ik begrijp de frustratie van de onbetaalde bezorgers die terug moeten met een pakket, een buur gaan zoeken - chapeau! want ik zie dat wel als service ook al blijft dat nog "ik heb t pakket niet in handen". Ik denk dat centrale, beveiligde pakketpunten in een dorp een veel betere oplossing zijn. En dan niet een DHL, een PostNL, een TNT punt naast elkaar maar alles gecombineerd. En als de verzendkosten dan niet meer gratis zijn? Tja, jammer. De bezorger mag een normaal loon ontvangen en misschien zorgt het ook nog eens voor minder retouren/onzin aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Als je erover nadenkt is de kans dat iemand overdag je erf oploopt en dat er op die dag en dat tijdstip ook nog iets waardevols in de bus zit, gigantisch klein? Om preciezer te zijn tussen de 0,10-0,30%, dat is 1 op de 500 pakketten. Let op! In steden is de kans natuurlijk groter.

Daarom is mijn doelgroep mensen die in dorpen en buitengebied wonen
Heb je hier wel echt onderzoek naar gedaan? Echt buitengebied (en de rand van dorpen) wordt juist relatief vaak gestolen. Daar is veel te halen wat geld waard is (kijk voor de grap ff wat tuig voor dieren, spul voor vee en spul om land te bewerken, etc kost. Er is een reden dat paardenzadels bijv. achter 2 sloten moeten van de verzekering. Maar ook zijn er vaak duurdere spullen voor tuinen etc. omdat die groter zijn. Dure grasmaaiers enzo). En door de ruimte is het juist makkelijker dat uit zicht te doen.

Overigens zou ik niet alleen een slot willen voor de pakketjes, maar ook de klep zelf op slot willen kunnen doen. Scheelt weer de bus eraf halen met oud en nieuw om te voorkomen dat kinder er rotjes in gooien.
Wat ik vaak zie is dat bezorgers liever pakketten bij de voordeur of rond het huis plaatsen dan bij de buren, want de buren duurt voor hun langer.
Maar dit is toch niet het probleem van de ontvanger, waarom moet die er wat voor kopen? Lekker idee, planning zo maken dat pakketen nouwlijks tijdig te leveren zijn en als oplossing van de problemen die daarvan komen mag de ontvanger met eigen geld wat kopen :+ .
Bij DHL word het pakket na 2 mislukte leveringen naar een SP gebracht, dan word het even wachten.
Dat wachten valt ook wel mee. Elke poging is al een dag later, ongeacht of het bij jou of het pakketpunt is. Dan is het al 2 dagen mislukt. Dan kan die 3e dag waarschijnlijk ook. Groter probleem voor de ontvanger is dat DHL regelmatig gewoon niet komt opdagen en dan zegt dat het "mislukt" is. Tja, maar daar werkt zo'n kluis ook niet voor.

Het feit dat ik steeds vaker bij PostNL en DHL niet het punt om de hoek kan kiezen, maar naar die aan de andere kant van het centrum moet helpt ook niet bepaald in zorgen dat ik mijn pakket snel en makkelijk krijg. Of dat ik vaak niks van veranderen omdat hij eerst "nog niet ontvangen is", maar zodra hij dat wel is hij om 3 uur 's ochtends meteen bij ontvangst wordt ingepland en dan ook niet aangepast kan worden want hij is al gesorteerd voor vandaag op die locatie/tijd.

TL;DR ik zie echt geen nut voor een bus zonder slot. Verzendbedrijven moeten hun boel gewoon fatsoenlijk gaan regelen (en ja, dat ligt ook deel hogerop en niet enkel bij de bezorger), dan zijn veel van de "problemen" al opgelost zonder het incl. de kosten bij de ontvanger te dumpen. Dus bezorgens zo plannen dat ze tijd hebben hun werk goed te doen en zorgen dat ze ook daadwerkelijk langs komen, en ontvangst zo inregelen dat ontvangers ook kunnen aangeven als het veranderd moet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 18-04-2025 18:34 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 15:56
Makkelijk ding. Als je toch al blikjes uit bakken aan het rapen bent voor statiegeld, dan kan je deze er in je ronde standaard bij gaan nemen. Kan je zomaar de hoofdprijs tegenkomen! ;)

De trend in de reacties lijk mij intussen wel duidelijk: zonder slot geen goed idee.

Ook een idee voor DHL om er voor te zorgen dat de tijd in de app niet pas een update krijgt NA de bezorging.

[ Voor 35% gewijzigd door ucsdcom op 18-04-2025 16:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mooie bus!

Ik vrees dat je hier je doelgroep niet vindt; Tweakers zijn bovengemiddeld bezorgd om spulletjes, om geneuzel over aansprakelijkheid en zien snel overal beren op de weg.

Maar eerlijk gezegd vind ik de motivatie ook niet heel sterk. Het is moeilijk voor te stellen dat een vergelijkbare bus die op slot valt veel duurder zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:57

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat offtopic berichten weggehaald en het topic verplaatst naar wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hier (villawijk) laten we ook gewoon schuurdeuren open met dure fietsen erin, nooit wat gejat. Het zijn vaak periodes dat er inbraakgolven zijn , de gelegenheidsdief komt (woont) hier niet.
En inbraakgolven wordt door profs gedaan, die komen toch wel binnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 18-04-2025 17:39 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
eamelink schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:56:
Ik vrees dat je hier je doelgroep niet vindt; Tweakers zijn bovengemiddeld bezorgd om spulletjes, om geneuzel over aansprakelijkheid en zien snel overal beren op de weg.
Hier al jaren een sticker (sinds een paar maanden een shelflabel) aan het kozijn dat de pakketjes in het haardhouthok op de oprit mogen. Ook tijdens afwezigheid of vakanties, maar we zullen ongetwijfeld in een ander soort buurt wonen.

Denk dat zo'n pakketbus een prima uitkomst is voor veel mensen, maar nog veel meer voor de bezorger. Eigenlijk compleet asociaal om een pakket te laten bezorgen op een moment dat je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Ik laat alles bij een pakketpunt bezorgen. Hoeft niemand de buren lastig te vallen. Geen gefrustreerde bezorgers, minder vervoerskosten, beter voor het milieu.

Postnl beter? 🤣🤣🤣
Ik woonde ooit naast een wijnwinkel. Ze zetten de pakketten op de stoep op hun sluitingsdag. En ik maar sjouwen met die handel naar mijn flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:13
Als ik dit soort topics lees besef ik weer in wat voor fijn dorp/straat ik woon (grote sociale controle). Alles wat minder dan ~100 euro is mogen ze gewoon bij de voordeur zetten mocht ik niet thuis zijn. Nog nooit iets gejat.

Voor duurdere pakketjes laat ik het bij een bezorgpunt brengen of zorg ik dat ik thuis ben (of m’n schoonouders 🥸).

Verder weinig toegevoegde waarde zo’n box, want kan ook gewoon in een kliko of ergens anders neergezet worden.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:45

vrotogel

leest vooral mee

Buren wil ik niet lastig vallen met mijn pakketjes, net als dat ik niet wil dat ik de pakketten van buren hier worden aangeboden. Een pakketkluis zou een optie zijn maar ik wil niet investeren om misstanden in de bezorgbranche op te lossen. Wat vooral niet goed gaat bij bezorging is:
- mogelijkheid om het pakket op een ander moment te laten bezorgen
- mogelijkheid om het pakket op een ander adres te laten bezorgen
- mogelijkheid om het pakket bij een pakketpunt in de buurt te laten afleveren
- afspraken die worden gecommuniceerd voor bezorging kloppen vaker niet dan wel
- gebrek aan pakketkluizen in de buurt dus die kan ik niet gebruiken
- brakke ict oplossingen om bovenstaande voor elkaar te krijgen
- waardeloze helpdesk om klachten over bovenstaande issues te communiceren

Dit gaat niet op voor elke bezorgdienst maar er zijn er die alle bovenstaande issues hebben. En als je dan iets van 7 of 8 euro betaalt voor een bezorging is dit gewoon waardeloos. Investeren in een pakketkluis ? Nooit, die wil ik dan gratis en veilig.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Er staan best wat ervaringen in De pakketbus als oplossing voor de online shopper.

Ik heb een pakketbus, met een anti graai klep, en bevalt goed ook bij de bezorgers. Ik heb niet specifiek gezocht naar een type, maar vooral op prijs. Er worden echt belachelijke bedragen gevraagd voor die dingen. Deze was ok betaalbaar, 150 euro, en ruim. Die je hier in de startpost laat zien lijkt mij te klein. Maar er komen bij ons ook meerdere pakketten in.

Toch past ook veel niet, kleding verpakken ze best groot, en Kruidvat is met luiers ook altijd een enorme doos. Maar gelukkig weet de postbode er wel raad mee, zet het achterhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 19:54
Heel eerlijk gezegd doet het ding me aan een normale brievenbus denken die wij hadden, klep 1 tegen de regen, klep 2 met de briefopening. Als ik het product van TS zie zou ik eerder nog een identieke brievenbus overwegen en dan klepje 2 eruit laten.

Slot/geen slot is natuurlijk een kwestie van een open hangslotje en een kaartje erbij "graag afsluiten na levering".

Een kaartje met instructies dat eventueel weggehaald kan worden is doorgaans een prima oplossing:
"Pakket met dit kaartje graag in blauwe kliko of tuinkist" (een vast briefje kan iemand op ideeën brengen).

Alle varianten van kisten of afdakjes met of zonder sloten blijven gevoelig voor onjuist afsluiten en passanten al dan niet met voorkennis of gereedschap.

Zeker voor (drukke/kindvriendelijke) wijken met een automaat in de buurt heeft dat mijn grote voorkeur. Ik merk toch dat ik wat 'nerveus' naar buiten ga kijken voordat ik bijvoorbeeld de achtertuin in loop voor iets (hoor de bel daar
niet), ga douchen of naar de plee ga.. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:57

Punkrocker

Mostly harmless

.... Als pakketbezorger is dit frustrerend omdat wij 95% van de pakketten moeten leveren en bezorgers krijgen per pakket betaald, dus ze willen het liefst snel leveren en leggen de pakketten dan maar voor de deur want dat is sneller dan bij de buren. ...
Ik dacht dat stukloon niet meer mag in Nederland?
Dat de bezorgers gewoon een normaal loon horen te krijgen? :?

En zoals hierboven al is aangehaald, als de webshop fatsoenlijke bezorgopties aanbied zal je zien dat de meeste mensen gewoon thuis zijn om het aan te pakken.
Bezorgdag(deel), pakketdienstkeuze,...
Ik hoef het niet de volgende dag te ontvangen maar wel op de afgesproken dag.

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 18-04-2025 20:03 . Reden: Tiepfoutje ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wuursj schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:09:
[...]

Met webshops werkt dat goed. Maar mijn ervaring met particuliere marktplaats pakketjes is anders met kwijt geraakte pakketjes...
Nog geen ervaring mee. Alle pakketjes blijven hier gewoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:56
een pakketbus voor het platteland waar het vrijwel altijd goed gaat met onder een afkapping? tja, als je met cijfers strooit, strooi dan met de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb hier een gewone brievenbus hangen met normale gleuf en slotje voor gewone post.....
en had nog een oude brievenbus welke ik de gleuf van vergroot heb, hier mogen ze pakketjes in duwen die net te groot zijn voor de andere bus...

al wil ik nog wel een echte pakketbus eigenlijk.. maar dan moet ik eerst de WAF zien te scoren :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:03
Daarom is mijn doelgroep mensen die in dorpen en buitengebied wonen, maar ook rustige wijken. Woon je in zo'n gebied dan ben ik benieuwd naar je mening: Is dit iets wat je zou kopen waarom wel of waarom niet?
Ziet er uit als een prima product.
Ik woon in een rustige buurt. Ik zou het niet kopen, omdat ik veel thuiswerk. Soms voelt mijn hal als een pakketbus voor de buurt.
Maar goed, het zou prima kunnen werken. Zal ook afhangen van de prijs. Een slotje is vaak wat overrated. Als iemand er per se in wil kijken, lukt dat toch wel zonder veel moeite, maar dan heb je wel schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
In mijn huis in het dorp mag het allemaal voor de deur. Soms staat er gewoon een stapel van verschillende bezorgers. Wordt nooit iets gestolen. In mijn huis in de stad, mag het naar het postnl punt. Die is 7 dagen per week open. Wel zo makkelijk en veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 19:54
Punkrocker schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:03:
[...]

Ik dacht dat stukloon niet meer mag in Nederland?
Dat de bezorgers gewoon een normaal loon horen te krijgen? :?
...
Dit is nou precies waar de hele ZZP/schijnzelfstandigheiddiscussie om draait. Bij vorst niet metselen, bij niet thuis geen verdiensten, bij ziekte natuurlijk ook niet.

Die pakketbezorgers zijn vaak ZZP of zitten bij een klein bedrijfje ('koppelbaas') die het ook niet te nauw neemt en bijvoorbeeld een laag salaris biedt en per pakket een 'bonus' uitkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:20
Ik heb zo een plastic Keter opbergkast in mijn oprit staan. Als ze aanbellen zeg ik dat ze het daar in kunnen stoppen. Ding is zo goedkoop dat geen enkele crimineel hierin gaat kijken. Ding is wel 4 formaat van jou "grote" brievenbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-04 23:44
Ik zit hier ook overna te denken. Bij ons worden de post pakketten gewoon achter de kliko of tegen de voordeur neergezet zonder toestemming. Ik heb wel eens gedacht om te doen alsof er eentje gestolen is met een aanzienlijke waarde erin.

Een oplossing die mij eleganter lijkt (en met slot) is om er eentje integraal mee te ontwerpen in de kliko kast. Zo’n kast waar je buiten je kliko onder kan zetten, half metertje links of rechts eraan met een flinke gleuf waar je dan aan de zijkant een deurtje met slot hebt om hem open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:22
Tillumen schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:37:
[...]

Pakketbussen die in het slot vallen klinkt leuk maar werkt dus alleen voor de eerste bezorger. Als erna er nog een komt is dus bus al op slot.
+1 en dat komt niet zelden voor, afgelopen vrijdag hier ook nog.
Je kan zo'n pakketbus hiervoor mechanisch slimmer maken, wat de bus ook weer duurder maakt.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-04 12:54
Laatst een pakketje gevonden in de tuin, van eind februari, kleding, ergens tussen planten en de haag...

Was heel gedoe want we hadden het zogezegd ontvangen en afgetekend. Uiteindelijk wel nieuwe verzending gekregen maar dit is echt wel zonde van tijd en materiaal.

Vroeger liet ik vaak pakjes in de blauwe kliko leveren, maar na meermaals spullen uit de zwarte/groene bak te hebben gehaald zijn we daar ook mee gestopt.
Ook een klassieker is gewoon voor de deur droppen, er komen dagelijks wel wat loslopende honden voorbij ons huis en zo'n pakketje wordt dan al snel het nieuwe object wat "gemarkeerd" moet worden...

Nu laat ik de meeste bestellingen in de lokale winkel leveren; altijd zeker van ontvangst, wel afhankelijk hun (beperkte) openingsuren maar ook zonder hondenplas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:22
robotomizer schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:25:
Laatst een pakketje gevonden in de tuin, van eind februari, kleding, ergens tussen planten en de haag...
Een paar jaar geleden werd er een pakje bij een adres liefst 500 meter verderop in een geheel andere straat bezorgt, toevallig dat daar de dochter van mijn directe buurman woont, via hem het pakje gekregen...

Was nog in de tijd dat Google mijn straat niet kende, soms kon ik niet eens bestellen omdat adres herkenning via Google liep.
Gelukkig is het adres na 5 jaar wachten en aanmelden (!) bij Google bekend..

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Pagina: 1