Printer kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibo
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-04 09:25
Hey allemaal,

Ik zoek advies voor de aankoop van een nieuwe printer voor ons gezin (thuisgebruik).

Momenteel hebben we een HP ENVY 6022 die werkt met inktcartridges. Deze printer hebben we in 2019 gekocht voor ongeveer €100. De laatste jaren merken we echter dat de cartridges erg duur zijn; we verbruiken er ongeveer 20 per jaar (circa 10 zwart-wit en 10 kleur). De printer wordt voornamelijk gebruikt voor schoolwerk en af en toe voor andere documenten thuis.

Daarom vraag ik jullie om advies: welke printer kunnen we het beste aanschaffen die kostenefficiënter is? Hieronder staan onze belangrijkste vereisten:
  • Moet dubbelzijdig kunnen printen.
  • Moet in kleur kunnen printen. (Fotokwaliteit is niet nodig, we printen zelden foto's. Ik zou al blij zijn als er geen magenta strepen verschijnen, wat nu soms het probleem is.)
  • Moet kunnen scannen. (Dit gebeurt zelden, maar de functie is wel nodig.)
Dit zijn voor nu de belangrijkste punten. Het voornaamste is dat de printer kostenefficiënt in gebruik is en lang meegaat. De prijs van de toner is daarom waarschijnlijk de belangrijkste factor, bekeken over een periode van bijvoorbeeld 10 jaar.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:35
Alsjeblieft: categorie: Printers

Ja, dit is een beetje flauw, maar je gooit hier nu een boodschappenlijstje neer zonder (tenminste, zo lijkt het) het voorwerk te doen. Eigenlijk is dat wel de bedoeling... dus: wat heb je zelf al gevonden? Welke opties overweeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:20
Koop je 3rd party cartridges?
https://www.123inkt.nl/HP...61AEC-i85767-t740581.html bv? Scheelt 70% in kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Dekar op 19-04-2025 12:30 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:59
HP kennende zal dat wel niet werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:20
Dat werkt gewoon

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelink2thepast
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-04 15:40
Met de 3rd party cartidges heb ik toch ook wel flink wat mindere ervaringen. Toch zijn ze vaak goedkoper en dat kan dus best wel een optie zijn.

De grote printmerken hebben goedkope printers en dure cartidges. De epson eco-tank lijn doorbreekt dit. Relatief dure printer, maar de inkt lijkt bijna voor eeuwig mee te gaan. Helaas niet perfect watervast of archiefwaardig maar waarschijnlijk wel passend binnen de use-case die je omschrijft.

Heb je onderzocht waar de magenta strepen vandaan komen? Kan handig zijn voor het selecteren van een nieuw apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46
Koop gewoon een laserprinter iets van brother. Geen gezeur, het werkt en geen accounts oid nodig.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hoewel laserprinters geen last hebben van opdrogende inkt (ik doe al meer dan 10 jaar met een afdanker) is er wel een relatie tussen de aanschafprijs van een printer en de toner. Hoe goedkoper/minder duur de printer, hoe duurder de toner (per afdruk). In mijn geval kosten 4 cartridges (3x kleur, 1x zwart) origineel tegen de 300 euro, imitatie (waar ik weleens slechtere kwaliteit van heb gehad), ca 1/3. En dan druk je een kleine 3000 vel mee af. Alleen, niet iedere imitatietoner werkt even lekker. Die ik nu heb (PrintAbout dacht ik) werken wel goed.

Mijn printer (een HP MFC) is inmiddels zo oud, dat de originele toners behoorlijk duurder zijn geworden en de club die uit originele toners voor een lagere prijs verkocht (omdat bijv. de verpakking beschadigd was), bestaat niet meer (overgenomen door 123 inkt).

Je moet voor jezelf een inschatting maken voor hoeveel je print en wat het nu kost c.q. wat je er aan uit wilt geven. En een tweede hands zakelijke printer is ook best een goed idee. Krijg je wel een 'bakbeest' wat je ook kwijt moet kunnen. Er zijn bedrijven die zo'n 2e hands (schoongemaakt en nagekeken) verkopen. Gaat wel al snel richting de 1000 euro, maar als daar toner in zit waarmee je 10000+ afdrukken kunt maken, dan is misschien de kostprijs per vel nog steeds interessant. Voorbeeld, eerste hit (ik ken het hele bedrijf niet) met Google: https://greennederland.nl/. En die Ricoh MPC 307 doet 17000 afdrukken voor 40 euro (zwart) toner (bron 123inkt, originele (!) toner). En maar hopen dat drum etc ook nog zo lang mee gaan.

PS het enige manco van mijn eigen printer is dat deze niet automatisch duplex kan printen. Wellicht iets om mee te nemen in de zoektocht.
Pagina: 1