HomeWizard Zonnetaak en HomeConnect vaatwasser werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakob1969
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-04 13:37
Ik heb een Siemens vaatwasser. toegevoegd in HomeConnect. Deze gekoppeld aan HomeWizard en een zonnetaak aangemaakt. (begin tussen 09:00 en 17:00)

De vaatwasser heeft de functie Start op afstand geactiveerd. Tcch start de vaatwasser niet terwijl er genoeg energie beschikbaar is vanuit de zonnepanelen. In de homewizard app staat bij de zonnetaak bij status " op afstand starten niet ingeschakeld". Vaatwasser staat aan en de knop remote start is geactiveerd.

Gisteren en eergisteren werkte het nog wel.

Wat gaat er fout?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakob1969
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-04 13:37
opgelost door homeconnect te verwijderen bij de meters in HomeWizard, daarna weer toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-04 14:14
Ook bij mij werkt het niet.
Op mijn Siemens vaatwasser zet ik Remote start aan en na exact 10 min gaat dit weer uit en kan er dus niets gestart worden door Home wizard en/of Homey pro.
Aangemeld bij Home connect. Antwoord probeer het opnieuw als er een update is geweest. We weten niet wanneer. Mocht iemand een oplossing weten....... Graag!
Ook permanente remote start wordt na 10 minuten uitgezet. Home wizard verwijst naar Home Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:49

Yucko

One clown to rule them all !

ik vind het jammer dat je nergens kunt zien wat de drempelwaarde qua opwek/overschot is welke gebruikt wordt om te bepalen of de vaatwasser moet starten.

bv. ik heb als bereik 09:00-13:00 ingesteld en hij start eigenlijk altijd op de uiterste tijd terwijl als ik dan naderhand kijk naar de verbruiksgrafiek, dan had hij vaak al een uur+ eerder kunnen starten en dan zou er nog steeds genoeg overschot geweest zijn.

Het liefste zou ik dan ook een drempelwaarde willen instellen (bv. wanneer overschot 5 min. 2000W of meer is --> start vaatwasser)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay