Geen toegang tot Synology NAS door OTP-fout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Ik heb een tijd lang niet hoeven inloggen op mijn Synology NAS, die ik beveiligd heb met een wachtwoord en OTP (twee-factor-authenticatie).

Nu probeer ik weer in te loggen met mijn admin account, maar de OTP werkt niet, en ik ontvang ook geen noodcode op mijn e-mailadres. Ik heb mijn VPN al uitgeschakeld en de tijdzone van mijn computer aangepast naar de wintertijd, maar dat helpt helaas niet.

Mijn vragen:

* Zijn er nog andere stappen die ik kan proberen om weer toegang te krijgen?

EDIT: Op mijn iPad kon ik wel inloggen. Twee-factor-authenticatie heb ik uitgezet en daarmee kon ik wel weer inloggen via mijn PC.

==> Wat zou er aan de hand zijn? (De tijd klopte in de NAS). Kan ik twee-factor-authenticatie weer aanzetten, of maar gewoon uitlaten. De NAS heeft geen toegang tot het Internet, behalve als mijn computer gehacked zou zijn.

Als ik de NAS reset via Modus 1 (reset van de beheerdersinloggegevens en netwerkinstellingen naar standaard),

* Loop ik dan het risico de toegang tot mijn gegevens te verliezen?

* Kan ik hierdoor data kwijtraken?

Op dit moment heb ik nog toegang tot alle schijven via Windows Verkenner, maar ik heb helaas nog geen volledige back-up kunnen maken — met 18 TB aan data zet je dat ook niet zomaar even op een extra schijfje. Ik zal een extra externe HD moeten kopen. Mijn JBOD backuppen wil ik niet wissen op dit moment.

Specs van pc