overnachting richting Oostenrijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.552 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:11
Van de zomer gaan wij met het gezin met de tent naar Oostenrijk.

Omdat wij met kleine kinderen rijden, willen we overnachten (ergens in de buurt van of onder München). Kent of weet iemand een leuk pensionnetje ergens daar in de buurt? Ik pas echt voor de grote hotels in Munchen of in de rand gemeentes.

Juist iets kleins en knus lijkt mij met de kids leuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat had je zelf al gezocht of gevonden?
Slinger booking, airbnb en zoover aan en je vind reviews zat lijkt me? :)

Dat gezegd hebbende: voorbij München met kleine kinderen is echt wel een eind rijden. Ik zou er eerder af gaan, hoef je ook niet te haasten. Denk tussen Stuttgart en Ulm ofzo.
Net boven Ulm kan ik deze aanraden: https://lobinger-hotels.de/weisses-ross/hotel/das-hotel

Maar is ook een beetje welke kant je vandaan komt en welke route je pakt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ben het met @The Eagle eens voor wat betreft de afstand. Maar mocht je voorbij München gaan, dan zou ik denken: rij door tot Oostenrijk. Na München ben je zo over de grens. Maar ik weet natuurlijk niet waar in Oostenrijk je moet zijn. Maar Salzburg is bijvoorbeeld erg leuk en ligt vlak over de grens, kun je daar ook nog een paar uurtjes vertoeven de dag er na en dan door naar je bestemming.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:38
2 jaar geleden ben ik met jonge kinderen naar oostenrijk gereden met ivernachting in Karlsruhe. Leuke stad om ook door heen te lopen.
We verbleven bij Kaiserhof wat ook prima was.
Dat zou ik ook weer doen en anderen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:23
Wat wij 3 jaar geleden hebben gedaan toen we ook naar oostenrijk gingen.

Eerst naar europa park: https://www.europapark.de/nl/park
Dat is natuurlijk wel wat uit de richting van munchen.
Daar 2 dagen overnachten en daarna doorrijden naar Oostenrijk.

Het is natuurlijk wel echt een totaal andere insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:15
Wij hebben afgelopen zomer overnacht in Gasthof Bayerischer Loewe Dat ligt niet ver van de A3 (maar ver genoeg om er geen last van te hebben), net voor Passau.

Niks bijzonders, maar erg aardige eigenaarsfamilie en de kamer en het ontbijt waren prima. Er was ook nog eens genoeg plek voor de deur om de auto met caravan te parkeren (op zaterdagavond). Wij hebben telefonisch gereserveerd, 2 uur voordat we aankwamen, ging volledig op vertrouwen, sleutel in de sleutelkluis en de volgende ochtend pas afrekenen. Ik had me vergist in hoe ver het nog was, toen ik de eerste keer belde, dacht ik nog dat ik voor sluitingstijd zou aankomen :X Maar ze waren zeer flexibel, toen ik even later belde om uit te leggen dat ik me vergist had.

Is alleen niet helemaal onder München, wel vlakbij een populaire route naar Oostenrijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:12
Wij hebben wel eens overnacht in Allershausen, ongeveer halverwege tussen Ingolstadt en München: https://www.hotel-gasthof-obermeier.de/
Is al even geleden, maar was prima hotel voor een nachtje. Vlak bij snelweg, maar geen last van.

Afgelopen jaar overnacht in B&B hotel Ingolstadt. Dat ligt bijna op de snelweg en is ook veel onpersoonlijker. Met kleine kinderen zou ik deze niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Heb eens overnacht in Landshut. Heeft nog wel wat leuke historie en bezienswaardigheden.

Ook eens in Heilbronn overnacht. Iets verder van de grens met Oostenrijk maar ook prima nog te doen.

En eigenlijk is er altijd wel wat te vinden. Kijk op booking.com/Airbnb/Google Maps in dorpjes die niet direct aan de Autobahn liggen. Scheelt slok op een borrel qua prijs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:13
Wij vertrekken binenkort ook naar Oostenrijk en hebben de volgende route uitgepland voor ons, wellicht heb je er wat aan:

We gaan de eerste dag naar Wuppertal, ik denk dat de kleine man die Schwebebahn geweldig gaat vinden.
De volgende dag rijden we door naar Rothenburg ob der Tauber, mooi klasiek dorp.
De dag daarna gaan we naar Garmisch Partenkirchen

Op de terugweg heb je bij Salzburg een ijsgrot, waarna we een overnachting hebben in Markl.
Daarna wil/moet ik nog 1 stop hebben (Karlsruhe wat hierboven werd genoemd ziet er wel leuk uit daarvoor 😊)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:26
Waar in Oostenrijk? Want onder München ben je er mogelijk al bijna.

Wij gaan op weg naar Italië bijna altijd met de kinderen in een Duitse jeugdherberg. Deze zijn zeer pünktlich en netjes, en kamer voor 4, 2 stapelbedden. Eten/ontbijt is altijd basic maar prima, en super geregeld.

Deze is onder München, zijn we een paar keer geweest: https://www.jugendherberg...erbergen/kreuth-scharling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:18
https://nl.loewen-nesselwang.de/

Als je in Tirol moet zijn. Zwembadje, speeltuintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldbr
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08-05 14:28
Wij hebben op onze doortocht naar Italië een tussenstop gemaakt bij Campingplatz Pilsensee. Erg leuk, mooi en goed geregeld. Wij hebben toen wel voor 1 nacht de tent opgezet. Ik weet niet of er ook huisjes te huur waren.

Onze conclusie was dat een nachtje extra ook geen straf zou zijn. Het water was ook de eerste 10/20 meter vrij ondiep (i.v.m. de kids)

https://www.camping-pilsensee.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:46

vhal

ಠ_ಠ

Tja, het blijft een doorreisverblijf. Parkeren, slapen, ontbijten en weer doorgaan.

Wij hebben dit jaar een stop in Garner Hotel in Augsburg. De leuke activiteiten doen we wel op de plek van bestemming. Maar ik kan mij voorstellen als je iets kleins/knus zoekt, dat je dan toch wat meer gericht moet zoeken in de kleinere dorpjes etc.

[ Voor 24% gewijzigd door vhal op 18-04-2025 13:35 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41

Qwerty-273

Meukposter

Schloss Mörlbach en Schloss Berg zijn best aan te raden. Of dat ook past bij jullie is een tweede.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Wij rijden doorgaans in één dag naar de Alpen. Wegens familie bezoek of andere verplichtingen op de ochtend van vertrek is het ook wel gebeurd dat dat te laat zou worden. Toen hebben we ingeschat hoe ver we die dag nog zouden komen en hebben ongeveer daar enkele km van de autobahn een leuk plekje voor één nacht gezocht op airbnb (ook gezin met kinderen). Dat beviel prima. Een hotel is geen zorgen met ontbijt etc, maar ik vond het altijd wel prettig om met het gezin ons eigen plekje te hebben. Dat gevoel heb ik niet in een hotel. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:15
EdjeCageman schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:58:
(...)
De volgende dag rijden we door naar Rothenburg ob der Tauber, mooi klasiek dorp.
(...)
Met Käthe Wohlfart, inclusief het kerstmuseum!

(Käthe Wohlfart staat zo ongeveer op elke Duitse kerstmarkt met kerstdecoraties)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 20:42
Ik rijd regelmatig tussen Nederland en Oostenrijk en heb in de loop der jaren een lijstje opgebouwd met goede overnachtingshotels langs de A3 – tot ongeveer Erlangen. Allemaal makkelijk bereikbaar vanaf de snelweg, zonder veel omrijden. Geen standaard ketenhotels, maar plekken waar je nog gewoon goed kunt slapen en een simpel ontbijtje kunt genieten.

Een paar persoonlijke aanraders:

Hotel Brunnenhof & Hotel Jägerhof (Weibersbrunn) – vlak na Frankfurt, nette kamers, goede keuken en rustige ligging.

Gasthaus Krone & Hotel Stern (Geiselwind) – midden op de route, dorpshotels met degelijke kamers en goed eten.

Autohof Strohofer – normaal ben ik geen fan van autohofs, maar hier liggen de kamers rustig en heb je zelfs een zwembad. (wel een beetje timen en eventueel last minute boeken, kijk eerst hoe druk het op de parkeerplaats is, hier ook wel eens overnacht met circus voor de deur en dan is een goede nachtrust niet echt gegarandeerd.

Gasthof Herderich (bij Schlüsselfeld) – kleinschalig, stil en brandschoon, mijn persoonlijke favoriet.

Let op: van ketens als Ibis of B&B Hotels ben ik persoonlijk geen fan. Vaak goedkoop, maar harde matrassen met zo’n plastic incontinentiehoes, sfeerloos en een vreemd publiek dat in een totaal ander dagritme leeft. Niet mijn idee van relaxed overnachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een hit and run topic is niet chique @admiralawesome, topic sluit ik dan ook.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.