Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 13:42

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Onze Galaxy Tab S2 is nu wel een beetje out of date, en ik zoek wat nieuws.

Productief hoeven we er niet op te zijn, gamen ook niet, dus high-end specs zijn niet nodig. Het enige dat ik doe is wat streamen en ik lees de krant of een E-book. En de kids een simpel spelletje.

Aan de ene kant, ook op basis van de BBG kom ik dan bijvoorbeeld op een Redmi Pad pro. Toch nog goede specs voor rond de €200. Wat me tegen staat is een update beleid tot 2027.

Samsung alternatief zou dan de Galaxy Tab A9+ zijn. Waarschijnlijk wel langer updatebeleid en iets minder drukke OS.

Als ik voor goedkoop ga zou de Redmi pad SE 11 ook een optie zijn. Ik denk dat de specs vergelijkbaar zijn met de A9+, ik zou die dan vooral voor het budget overwegen

Mijn grootste struikelblok is dus vooral het updatebeleid. Dat de Redmi's niet verder gaan dan Android 18 maakt me niet eens zo heel veel uit, vooral de ondersteuning voor apps moet wel wat langer zijn. Ik merk bijvoorbeeld met onze Tab S2 dat sommige app's te oud zijn en de tablet de nieuwste niet ondersteund

Op welk moment zou je daar tegenaan lopen? Als dat bijvoorbeeld pas 2030 is, dan is de tablet inmiddels ook hardwarematig al verouderd, en maakt me het niet zoveel uit dat er geen ondersteuning meer is. Maar als apps als Youtube ook in 2027 al niet meer werken, dan is het niet echt een optie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Meestal aantal jaar na aflopen van updates.
Gelukkig komt het steeds meer voor dat fabrikanten 5 jaar updates geven, dus dan werken de apps nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 13:42

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
O.. dan zou ik dus prima voor de Redmi kunnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 16:16
Een Android versie wordt voor apps 5 jaar ondersteunt over het algemeen. Dus een tablet met Android 10 zal nu problemen kunnen krijgen want we hebben Android 15 al uit, en deze zomer komt Android 16.

Maar je bent er dan niet, want krijg je geen beveiliging updates meer van de fabrikant kan een simpel bezoek aan een website een malware infectie opleveren door een niet gepatchte bug. Dat risico is groter als bijvoorbeeld een meegeleverde browser gebruikt wordt die geen updates meer krijgt, en te verkleinen door zaken als een ad blocker, en eventuele beveiliging software.