Wij hebben last van condensvorming bij de dakdoorvoer van de WTW (aanvoer buis).
Nu is dit een garantiekwestie en komt de installateur het oplossen.
Deze gaf in eerste instantie aan dit van buitenuit op te moeten lossen.
Nu puntje bij paaltje willen ze het van binnenuit oplossen. Want dan hoeven de zonnepanelen er niet af enz, scheelt een hoop kosten voor de installateur.
Ik vraag mij echter af hoe je dit van binnenuit kan oplossen. Hoe hoort dit 'detail' normaliter condensproof gemaakt te worden?
En is het condensproof als de WTW buis om het aluminium buis van de dakdoorvoer zit? Er lijkt mij dan nog steeds condensvorming op te kunnen treden rondom.
Van buiten naar binnen hebben we dus:
- Dakdoorvoer met stukje aluminium buis
- Aluminimum buis/ uitsparing in het dak (deze zit vast in het dak).
- WTW buis die in de doorvoer gaat en normaliter om de buis van de dakdoorvoer zou moeten passen. Dit past nu dus niet.
:strip_exif()/f/image/QKosQny7pZvz3wjSKGDWoFSy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MKkcLRzf22CClxhkd6jlJTRX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ij2Pq0raH8kLPWdfzormDU3R.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is dit een garantiekwestie en komt de installateur het oplossen.
Deze gaf in eerste instantie aan dit van buitenuit op te moeten lossen.
Nu puntje bij paaltje willen ze het van binnenuit oplossen. Want dan hoeven de zonnepanelen er niet af enz, scheelt een hoop kosten voor de installateur.
Ik vraag mij echter af hoe je dit van binnenuit kan oplossen. Hoe hoort dit 'detail' normaliter condensproof gemaakt te worden?
En is het condensproof als de WTW buis om het aluminium buis van de dakdoorvoer zit? Er lijkt mij dan nog steeds condensvorming op te kunnen treden rondom.
Van buiten naar binnen hebben we dus:
- Dakdoorvoer met stukje aluminium buis
- Aluminimum buis/ uitsparing in het dak (deze zit vast in het dak).
- WTW buis die in de doorvoer gaat en normaliter om de buis van de dakdoorvoer zou moeten passen. Dit past nu dus niet.
:strip_exif()/f/image/QKosQny7pZvz3wjSKGDWoFSy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MKkcLRzf22CClxhkd6jlJTRX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ij2Pq0raH8kLPWdfzormDU3R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lr6K8Mhc6CHvact9GC8xJKLd.jpg?f=fotoalbum_large)