Toon posts:

BIOS opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.081 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een week lang alles te hebben geprobeerd om windows opnieuw te installeren (alles kaal, geheugen is goed, 2 verschillende HD's gebprobeerd, MBR opgeschoond en de Master CD's van Packard Bell gebruikt), kom ik tot 1 conclusie; volgens mij moet ik m'n bios opnieuw installeren. :(

Nou weet ik niet hoe dat moet dus heb ik een paar vraagjes:

1. Is dit veel werk?
2. Is het moeilijk?
3. Is de kans groot dat het fout gaat en ik m'n MoBo sloop?

4. Hoe lang duurt het (ong.) als ik hem wegbreng en hoeveel kost mij dit ongeveer?
5. Kan ik hem gewoon naar een willekeurige computerwinkel brengen of moet hij naar Packard Bell?

Zo, dat was het... :)

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
klotezooi, ik zit te vaak bij Twigger m'n naam in te tikken, dat ik automatisch Holmes heb ingetikt bij de titel!

Het moet eigenlijk zoiets zijn : "Bios opnieuw installeren"

Kan dit veranderd worden? bedankt

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Je moet even naar de website van je mobo-fabrikant gaan en daar kijken wat de nieuwste versie is van het bios van jouw mobo.
Kijk daarbij goed welk model je hebt, want als je een verkeerde bios neemt, en die in je mobo flasht, kan het wel eens gebeurd zijn.

Op de site van die fabrikant staat naast de bios-update meestal ook een bios-flash-prog om je bios mee te flashen. Dit is niet moeilijk, gewoon doen wat het prog zegt, en ff alle instructies op de website e.d. goed lezen. Dan is het in_principe niet mogelijk dat je je mobo molt.

Maar als je niet zeker bent, ga gewoon naar de Packard-Bell winkel en laat het doen.

En neem de volgende keer ff een iets duidelijkere topic-titel :)
\edit: sorry, ik zie dat het een foutje was

Verwijderd

Topicstarter
enig idee wat dat gaat kosten en hoe lang ik hem dan kwijt ben? Moeten ze dat opsturen of is het eigenlijk een fluitje van een cent?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Het is dus een Packard Bell??
Ik heb laatst nog windows op zo'n ding geprobeerd te zetten met die Packard Bell CD's. Dat wilde dus ook niet.
Je schijnt alleen te kunnen installen met de orginele configuratie :r
Dus ik alle nieuwe hardware eruitgerukt en het stond er binnen notime op.

Dit was wel met een PB Celeron 333 ofzo geloof ik. Dus een model van een paar jaar geleden. Geen idee of het nu nog steeds zo werkt.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 13:31

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Titel ff voor je aangepast :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op zondag 16 september 2001 16:58 schreef Holmes het volgende:
enig idee wat dat gaat kosten en hoe lang ik hem dan kwijt ben? Moeten ze dat opsturen of is het eigenlijk een fluitje van een cent?
Geen idee hoe ze dat bij P-Bell oplossen. De handeling zelf die ze moeten verrichten is 5 minuten werk. Dus daar ligt het niet aan. Maar als ze hem eerst op moeten sturen ben je waarschijnlijk zo een week verder.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 17:09 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Titel ff voor je aangepast :)
Dankje..
Het is een PB Club 1500. Alle hardware heb ik eraf gehaald en "af fabriek"gemaakt, maar het installeren lukt niet...

ik heb al meer problemen gehad, toen hebben ze (in de garantie periode) ook de bios opnieuw geinstalleerd en toen was alles goed.

De enige info die ik over m'n mobo heb is dat het een Miami is...meer staat er niet... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik hem niet gewoon naar een plaatselijke cpu winkel brengen? Dat staat me wel wat meer aan dan hem op te sturen naar PB..

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
Op zondag 16 september 2001 17:22 schreef Holmes het volgende:
Kan ik hem niet gewoon naar een plaatselijke cpu winkel brengen? Dat staat me wel wat meer aan dan hem op te sturen naar PB..
het is niet zo dat een bios bevuilt raakt netzoals windows. je spreekt dus niet van opnieuw installeren, maar van updaten. fabrikanten plaatsen nieuwe bios'en op hun website om bugs in het moederbord (mobo) te verhelpen.

maar goed, je wilt dus je bios updaten. dan moet er eerst een bios update zijn en volgens mij maakt pietjebell deze haast nooit.
kijk eens rond op de pietjebell support site of er een bios update staat en anders kan je nog op het mobo zelf kijken naar het merk+type.

wat je ook kan proberen is om de setup defaults te laden van je bios. dan gaat je moederbord naar de standaart instellingen. probeer het dan nog eens te installeren.

misschien kan je ook even aangeven wat er mis gaat bij het installeren van windows? misschien is het gewoon een simpel driver probleem.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van Windows (Me & 98) heb ik maar 16 kleuren en 640*480, terwijl ik volgens mij toch de goede video en monitor drivers heb. Ik heb helemaal geen cd spelers, die herkent ie gewoon niet en ik kan ze daardoor ook niet installeren. In DOS en bij het opstarten zijn ze er wel, maar in Windows niet meer.

Bij W2k is het probleem dat ie na het DOS gedeelte van het installeren een fout ontdekt en dan de installatie stopt.

Bij het gebruik van de Master CD's is het probleem dat ie na het installeren de bootbestanden op IDE-0 vindt (dat is goed) maar dan blijft ie daar hangen met een enorm irritante piep.

Hoe laad je de setup defaults van je bios?

Verwijderd

Mijn bios was oud voor mun proc, ik heb Asus A7M266 met AMD 1.4 GHZ maar die bios herkende niet verder dan 1.33 GHZ....

Op de site van Asus en op de CD die ik meekreeg, stond een flashproggje, Aflash en van I-Net ff nieuwste bios gepakt, proggje starten, ff paar files aanwijzen en in 10 min was ik klaar, met geenenkel gevaar.

Iemand anders die ik goed ken, had precies zelfde probleem, die heeft hem naar de winkel gebracht, en heeft 6 UUR gewacht voordat het goed was.
Reden : hij vond bios flashen gevaarlijk.

Naar mijn reden is de bios flashen helemaal niet gevaarlijk, als je maar weet wat je doet !!!

Grtz, Quicksilver

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het dus met PB, je weet helemaal niks over je computer.... :r

Weet iemand welk MoBo er in een Club 1500 zit?

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op zondag 16 september 2001 17:39 schreef Holmes het volgende:
Bij het installeren van Windows (Me & 98) heb ik maar 16 kleuren en 640*480, terwijl ik volgens mij toch de goede video en monitor drivers heb.
Je bedoelt na een format, als je dan win installeert dat je deze instellingen hebt? Ja das logisch, want dan is je videokaartdriver nog niet geïnstalleerd en doet ie ut alleen in deze resolutie. Of heb je het na installatie van je drivers ook nog. Deze drivers staan voor de duidelijkheid niet op je windowscd.

En aangezien je niet precies weet welk mobo je hebt, zou ik ZEKER naar de winkel gaan waar je je comp hebt gekocht. Als je zelf iets verkeerds doet namelijk is het bye bye garantie...

Verwijderd

Topicstarter
garantie heb ik toch niet meer....
maar kan ik gewoon naar een computer winkel of moet ik naar de Micro Electro waar ik hem heb gekocht? (daar hebben ze helemaal de ballen verstand ervan nl.)

Verwijderd

Topicstarter
Is dit zo'n gekke vraag ofzo??

Kan ik het gewoon bij een computerwinkel doen, of moet ik naar de ME?

Verwijderd

fdisk en dan alle partities verwijderen

1 van de partities is een "no dos" partitie

als deze weg is en je maakt nieuwe partities aan kan je gewoon windows installen

je bios laat je gewoon lekker staan als je er geen verstand van hebt

succes

Verwijderd

Topicstarter
denk je dat ik dat nog niet gedaan heb ofzo... :?

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 19:02 schreef Holmes het volgende:
denk je dat ik dat nog niet gedaan heb ofzo... :?
na bovenstaande antwoorden en berichten kwam ik tot de conclusie dat je er geen zak van snapt of niet bijster slim bent

het was als hulp bedoeld

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt, zo kwam het niet over....

Ik snap er heus wel wat van hoor, maar ik heb nog geen ervaring met een BIOS flashen/updaten, dus vroeg ik hier om hulp.

En als ik dan geen antwoord krijg op zo'n simpele vraag vind ik dat gek.

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 19:08 schreef Holmes het volgende:
Nou bedankt, zo kwam het niet over....
vergeven

zoek op je mobo eens wat cijfers en letters

dan kunnen we uitzoeken wat voor mobo je hebt

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
toen ik me Bios van me PB had geflashed kon ik die cd ook niet meer gebruiken omdat hij zei dat ik een andere computer had :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een stickertje op gevonden;
AMIBIOS 586©1985-95

American MegaTrends GM 7924 B

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:00

Arno

PF5A

(jarig!)
--> [forum=7] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op zondag 16 september 2001 18:53 schreef Holmes het volgende:
Is dit zo'n gekke vraag ofzo??

Kan ik het gewoon bij een computerwinkel doen, of moet ik naar de ME?
Een goede computerwinkel zou je gewoon (al dan niet tegen betaling) helpen, dus ik zou daar naar toe stappen. Vooral als je niet zo veel vertrouwen in die andere winkel hebt.

Bij mycom in Amsterdam hielpen ze laatst iemand ook met het 'in stukjes hakken' van de daar zo juist aangeschafte schijf (bedoeld werd partitioneren..lol). Dus..gewoon binnenstappen en vragen..

Verwijderd

Topicstarter
Mooi zo, bedankt
Pagina: 1