Vanmorgen werd ik gebeld door een 06 nummer en sprak een engels sprekend persoon met een Indiaas accent. Ik nam op met 'Met Maikel'. Bij een onbekend nummer vertel ik eigenlijk nooit gelijk mijn achternaam. Hij vertelde dat hij vanuit het Mumbai vliegveld belde. Wilde eigenlijk gelijk ophangen, maar ben altijd wel benieuwd naar de scam die hierachter zit. Zolang ik maar geen informatie geef is het goed lijkt me. Hij vertelde me dat ze iemand hadden opgepakt en dat deze persoon in bezit was van mijn passpoort. Hij noemde toen mijn volledige voor en achternaam die ik hem niet gegeven heb. Hij vertelde me dat ik direct naar het Indiaas consulaat in Den Haag moest komen maar vroeg verder om geen informatie. Ik heb gezegd dat ik aan het werk was en geen tijd had. Vervolgens drong hij erop aan dat het echt dringend was dat ik nu kwam. Toen heb ik opgehangen.
Een minuut later werd ik 2x gebeld door een landlijn +31703469771 en als ik deze Google, kom ik dus uit bij het Indiaas consulaat.
Ik vind het allemaal super vaag en vraag me vooral af of deze scam bij iemand bekend voorkomt en wat de scam dan zou zijn?
Een minuut later werd ik 2x gebeld door een landlijn +31703469771 en als ik deze Google, kom ik dus uit bij het Indiaas consulaat.
Ik vind het allemaal super vaag en vraag me vooral af of deze scam bij iemand bekend voorkomt en wat de scam dan zou zijn?