Auto aangekocht via veilingsite

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 20:15
Ik heb een auto aangekocht via een veilingsite en heb dit nog niet eerder bij de hand gehad, dus ben op zoek naar tips over de afhandeling.

Op zich heeft de veilingsite het vrij duidelijk op hun site staan. Daaruit begrijp ik dat ik de auto pas op kan halen als ik een vrijwaringsbewijs heb en de auto op mijn naam staat.

Dat ophalen is aan de andere kant van het land. An sich kan ik met de trein die kant op en in de auto terugrijden. Alleen ik heb de auto niet van te voren gezien. Er zit wel een geldige apk op en de auto rijd en loopt. Bij de veiling stond ook dat thuisbezorgen 125 euro zou kosten. Nu valt mij dat ook nog wel enigzins mee en neig ik daarna.

Heeft iemand ervaring met het laten bezorgen van een auto aan huis en tips?
Of heeft er iemand ervaring met een autoveiling en welke stappen te ondernemen om de auto hier op de oprit te krijgen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ehhhh, had je dat soort zaken niet van tevoren moeten uitzoeken, voordat je die auto kocht? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:11

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@rimave afhankelijk van wat voor auto en in welke staat je die gekocht hebt zou ik er persoonlijk niet van uit gaan dat die probleemloos naar je huis kan rijden.

Je zegt dat de wagen "rijdt en loopt" en een APK heeft (wat slechts een momentopname is) maar zo'n veiling zou ik (zonder meer te weten overigens) wel een beetje het nadeel van de twijfel geven.

Een autoambulance of een aanhanger regelen bij iemand die de wagen kan vervoeren voor je kost een veelvoud van die 125 denk ik zo maar.

Ik zou sterk die brengservice overwegen :)

Heb je overigens ANWB of een andere pechservice? Dan zou je kunnen kijken of je de gok kunt wagen en gebruik maken van de repatriëring als je stilvalt . Geen idee wat je dat kost.

@ehtweak dat is zo 1996..anno 2025 doen we hier op Tweakers aan Hit 'n Run :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:02
rimave schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:58:
Ik heb een auto aangekocht via een veilingsite en heb dit nog niet eerder bij de hand gehad, dus ben op zoek naar tips over de afhandeling.

Op zich heeft de veilingsite het vrij duidelijk op hun site staan. Daaruit begrijp ik dat ik de auto pas op kan halen als ik een vrijwaringsbewijs heb en de auto op mijn naam staat.

Dat ophalen is aan de andere kant van het land. An sich kan ik met de trein die kant op en in de auto terugrijden. Alleen ik heb de auto niet van te voren gezien. Er zit wel een geldige apk op en de auto rijd en loopt. Bij de veiling stond ook dat thuisbezorgen 125 euro zou kosten. Nu valt mij dat ook nog wel enigzins mee en neig ik daarna.

Of heeft er iemand ervaring met een autoveiling en welke stappen te ondernemen om de auto hier op de oprit te krijgen?
Weet je zeker dat er sleutels bij de auto zitten? Zijn genoeg veiligen zonder sleutels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Fraggert schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:27:

@ehtweak dat is zo 1996..anno 2025 doen we hier op Tweakers aan Hit 'n Run :+
Oké, sorry my bad, ik had iets met 'gezond boerenverstand e.d.'. :F ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ehtweak schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:30:
[...]

Oké, sorry my bad, ik had iets met 'gezond boerenverstand e.d.'. :F ;w
en ik maar denken dat wij de 2 oude rotten hier zijn.....@rimave zit hier al langer _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Treinkaartje 'aan de andere kant van het land' is ook al snel €25 en als er iets niet in orde is met de auto het dubbele als je zonder auto terug moet.. dan is €125,- best wel redelijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
ehtweak schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:20:
Ehhhh, had je dat soort zaken niet van tevoren moeten uitzoeken, voordat je die auto kocht? :?
Nah, ik hou wel van een beetje spanning. ;)
Nee, ik had al bedacht dat ik hem dan met de trein op zou halen, maar je ziet ook wel eens auto's in de filmpjes van Autoweek met een geldige APK waar toch nog van alles aan mankeert. Dus toen greep mijn verstandige ik in. Ik moet namelijk wel een kilometertje of 150 naar huis rijden in het ding.

Ik heb net reactie van de verkopende partij en die doen ook autotransport en dat is inderdaad iets duurder: 199 euro.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
alwind schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:29:
[...]

Weet je zeker dat er sleutels bij de auto zitten? Zijn genoeg veiligen zonder sleutels.
Ja, die zitten erbij. Ze staan ook netjes op de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-07 10:33
@rimave Via welke site heb je de auto gekocht? Uit ervaring weet ik dat bij Domeinen het allemaal vrij makkelijk gaat. Maar je kan nergens van uit gaan. Als de site duidelijk is staan alle stappen voor het op de oprit krijgen erop toch? ;)

De auto kan een andere (mechanische) staat hebben, dus lekker laten bezorgen en jezelf de moeite besparen om naar de andere kant van het land te tuffen.

Voor die 125 (of 199?) euro zou ik de auto lekker thuis laten afleveren en enkel checken of er tijdens het laden (en daarna lossen) geen schade is ontstaan. Checken of de auto ook tijdens transport is verzekerd en voor welk bedrag.

[ Voor 26% gewijzigd door Panini op 17-04-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 00:41

Emiel1984

Made in NL

Let er ook op dat je de auto wel verzekerd of op eigen terrein kan parkeren. Je mag een onverzekerde auto niet op de openbare weg laten staan naar mijn weten.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Panini schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:43:
@rimave Via welke site heb je de auto gekocht? Uit ervaring weet ik dat bij Domeinen het allemaal vrij makkelijk gaat. Maar je kan nergens van uit gaan.

De auto kan een andere (mechanische) staat hebben, en zoals eerder aangegeven, bijvoorbeeld ook de sleutels missen.

Voor die 125 euro zou ik de auto lekker thuis laten afleveren en enkel checken of er tijdens het laden (en daarna lossen) geen schade is ontstaan.
Troostwijk, maar het is Automotive Auctions die de auto heeft geveild in opdracht van Troostwijk.
Ik denk inderdaad maar dat ik hem laat bezorgen. Ik heb al wel een paar keer een leaseauto op mogen halen aan de andere kant van het land, maar dat is dan een nieuwe auto. Kans dat daar wat misgaat is een stuk kleiner dan deze auto met meer dan 2 ton ervaring.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-07 10:37

Speedmaster

Make my day...

Als je bij Troostwijk een auto gekocht heb zou ik kiezen voor thuisbezorgen. De term loopt en rijd moet je met een baal zout nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer iets voor Moibiliteit dan voor het Shopping Forum, ik verplaats het topic die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:35

Fanta

FordPerformance™️

Misschien een klein beetje offtopic, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig welke auto je hebt gekocht..

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
Fanta schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:49:
Misschien een klein beetje offtopic, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig welke auto je hebt gekocht..
Ja, ze hebben mooi spul op hun site staan. :)
Maar mijn auto betreft een prachtige Daihatsu Trevis youngtimer. O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Cool. Benieuwd of ie goed is, laat je het nog weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zou even vragen hoe dat bezorgen in zijn werk gaat. Heb wel eens verhalen gehoord dat ze die auto's met heftruck op de aanhanger zetten met allerlei schade tot gevolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
gysman11 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:58:
Cool. Benieuwd of ie goed is, laat je het nog weten?
Zekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:55

BCC

Je auto hoeft niet te rijden voor een APK, dus bezorgen die hap :)

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 17-04-2025 12:16 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:31

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

Ik heb hem toen bij bca laten bezorgen (ik had ook geen keus), dat ging wel mis en de informatie voorziening van die grootgrutter was ruk dus ik was voor niets een aantal dagen aan huis gekluisterd. uiteindelijk is het met een kleine vervoerder mee gegaan die wel netjes belde, afspraak maakte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16

Reptile209

- gers -

[...]
[...]
Hoe doen ze dat eigenlijk met bezorgen en op naam zetten/overschrijven? Want jij kan hem pas op naam zetten en daarmee een vrijwaringsbewijs afgeven als je van hun de papieren/pasjes hebt. Neemt de bezorger dat voor je mee en blijft die wachten terwijl jij naar het postkantoor fietst? Of moet je al je gegevens opsturen, zetten zij hem op naam (en houden het vrijwaringsbewijs) en krijg je hem dan pas een paar dagen later thuisbezorgd? Of moet je eerst een keer in persoon naar hen toe voor de overschrijving en krijg je hem dan een paar dagen later thuisbezorgd? :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Die 'andere kant van het land' is in Nederland 2 uurtjes ofzo. Voor die 125 euro kun je 4x heen en weer rijden.

Gewoon erheen, benzine erin, telefonisch verzekering afsluiten als je naast de auto staat (is dan direct geldig ook al heb je de papieren nog niet) en rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
FastFred schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:27:
Die 'andere kant van het land' is in Nederland 2 uurtjes ofzo. Voor die 125 euro kun je 4x heen en weer rijden.

Gewoon erheen, benzine erin, telefonisch verzekering afsluiten als je naast de auto staat (is dan direct geldig ook al heb je de papieren nog niet) en rijden.
En natuurlijk ook tijd die het kost.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Ja, had een maatje van me ook gedaan. Foto’s zagen er goed uit. Volgens de omschrijving waren de sleutels aanwezig en liep de motor.

Hij toch ff die kant op, maar zwaar in de file, dus maar omgedraaid en de gok genomen. Was er een ramkraak mee gepleegd. Heel de achterkant aan gort.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

zo zo, 16 uur tijden voor 125 euro ? Wat voor soort brandstof is dat ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 15:44
rimave schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:47:
[...]

Troostwijk, maar het is Automotive Auctions die de auto heeft geveild in opdracht van Troostwijk.
Ik denk inderdaad maar dat ik hem laat bezorgen. Ik heb al wel een paar keer een leaseauto op mogen halen aan de andere kant van het land, maar dat is dan een nieuwe auto. Kans dat daar wat misgaat is een stuk kleiner dan deze auto met meer dan 2 ton ervaring.
Heb hier ook via 4 maanden geleden een auto gekocht (ook via Troostwijk/Automotive Auctions), ik zou adviseren de auto te laten bezorgen. Heb daar (samen met hoop mensen meer) 3 uur staan wachten ondanks ophaal afspraak op bepaalde tijd. Daarnaast is de omschrijving maar net hoe je het leest. Ik koop nooit meer via deze veiling/automotive auctions een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:20
Skoefel schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:42:
[...]

Heb hier ook via 4 maanden geleden een auto gekocht (ook via Troostwijk/Automotive Auctions), ik zou adviseren de auto te laten bezorgen. Heb daar (samen met hoop mensen meer) 3 uur staan wachten ondanks ophaal afspraak op bepaalde tijd. Daarnaast is de omschrijving maar net hoe je het leest. Ik koop nooit meer via deze veiling/automotive auctions een auto.
Ik kende deze partij (Troostwijk) wel van naam, maar ik dacht laat ik toch ook eens even Googlen.

Mijn hemel, die reviews liegen er niet om :X :X
99ruud99 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:08:
Je bent toch naar de kijkdag geweest? Dan ken je de staat toch al redelijk? Of heb je dat overgeslagen?
Uit de TS:
Alleen ik heb de auto niet van te voren gezien

[ Voor 19% gewijzigd door Denman op 17-04-2025 16:11 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 10:51
Nadeel kan zijn dat ze hem met een grote vorkheftruck op een vrachtwagen lepelen en daarmee schade aanbrengen. Of is dit alleen in USA?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Je bent toch naar de kijkdag geweest? Dan ken je de staat toch al redelijk? Of heb je dat overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Aldusso schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:58:
[...]

zo zo, 16 uur tijden voor 125 euro ? Wat voor soort brandstof is dat ?
euh gewoon een moderne benzine auto. Ik woon zover van west Nederland als mogelijk is zowat en zou ik naar Scheveningen rijden rij ik op 1 tank bijna 4x heen en weer. 1 tank is 80-90 euro.

En dan heb ik nog gerekend met een vrij onzuinige 1 op 15.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 17-04-2025 16:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56
Gaat het om deze auto misschien?
https://www.automotive-au...2006-50-tp-gf-A1-27691-24

Carfax rapporteert wel een schade: https://was.carfax.eu/v0/...qTi0ojuhMjqgLzYU0WBKnkuTc

Weet je daar meer vanaf?

[ Voor 41% gewijzigd door Travelan op 17-04-2025 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

franssie

Save the albatross

@Travelan De schade is gerapporteerd op 04-04-2014 volgens Carfax, dus dat zou aannemelijk wel gerepareerd zijn (in meer of mindere mate)

edit:

ook op
13-01-2016
en op
28-07-2022

Die laatste is relatief recent.

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 17-04-2025 16:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56
franssie schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:37:
@Travelan De schade is gerapporteerd op 04-04-2014 volgens Carfax, dus dat zou aannemelijk wel gerepareerd zijn (in meer of mindere mate)

edit:

ook op
13-01-2016
en op
28-07-2022

Die laatste is relatief recent.
Ja, precies. Zie net je edit. Maar inderdaad, na de laatste schade is de auto redelijk snel van de hand gedaan en daarna lijkt het of hij enkel nog tussen handelaren heeft gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

franssie

Save the albatross

Travelan schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:39:
[...]

Ja, precies. Zie net je edit. Maar inderdaad, na de laatste schade is de auto redelijk snel van de hand gedaan en daarna lijkt het of hij enkel nog tussen handelaren heeft gewisseld.
In de onderhoudshistorie staat (uit dezelfde link)
28-07-2022
Onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd

Uitlaatdeel vervangen

Schade gerepareerd

Afwerking carrosserielak
en de andere schades zijn vergelijkbaar.

Ben nu erg benieuwd naar de komende ervaringen van @rimave

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 07:40

-tom-562

Oliesjeik

Holy crap, 270k km in zo'n gebakje, zo te zien door 1 eigenaar, dat is serieuze zelfkastijding :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:16
rimave schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:47:
[...]

Troostwijk, maar het is Automotive Auctions die de auto heeft geveild in opdracht van Troostwijk
(...)
Van het jaar heb ik wat kleine persluchtdingetjes bij een Troostwijkveiling gescoord, en voor het geval dat ik het niet op zou halen werd er alvast 'gedreigd' met een serieus te nemen bewaarloon. Ga er -tot het tegendeel is bewezen- dus zekerheidshalve van uit dat zoiets voor een auto ook wel zal gelden. Dus die zal daar op de ophaaldag in elk geval van het terrein af moeten.
€125,- ex btw lijkt mij een prikkie om de auto in elk geval zonder brokken op je eigen erf te krijgen.

offtopic:
Dat gezegd hebbende: zo'n dertig jaar geleden hebben we nogal eens allerlei barrels (zie usernaam 8) ) van de andere kant van Duitsland het koninkrijk binnen gereden, maar dat waren toch andere tijden en we reden in konvooi...

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:40

Jorissie87

No diggity

Een Daihatsu Trevis, kun je die niet gewoon per post laten bezorgen? :+

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
franssie schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:42:
[...]

In de onderhoudshistorie staat (uit dezelfde link)

[...]

en de andere schades zijn vergelijkbaar.

Ben nu erg benieuwd naar de komende ervaringen van @rimave
Ik had inderdaad de carfax gelezen en de foto’s goed bekeken. Ingezoomd enzo. Japanse auto’s van deze bouwjaren willen ook nog wel eens roesten bij de wielkasten e.d. Op de foto’s zie ik daar niets van. Ook geen grote ‘panelgaps’ wat zou suggereren in slecht gerepareerde schade. Het enige wat niet op de foto staat is de onderkant en ik heb het motortje niet horen lopen. Wel zit hier dezelfde motor in als in zoveel kleine Toyota’s: Aygo, Yaris, iQ, etc. en ze kunnen makkelijk 4 ton draaien.

Ik woon niet in de buurt, dus even langs gaan en kijken was geen optie.
Maar gezien alles wat ik online kon vinden over de auto toch de gok gewaagd.
Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
trabant schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:45:
[...]

Van het jaar heb ik wat kleine persluchtdingetjes bij een Troostwijkveiling gescoord, en voor het geval dat ik het niet op zou halen werd er alvast 'gedreigd' met een serieus te nemen bewaarloon. Ga er -tot het tegendeel is bewezen- dus zekerheidshalve van uit dat zoiets voor een auto ook wel zal gelden. Dus die zal daar op de ophaaldag in elk geval van het terrein af moeten.
€125,- ex btw lijkt mij een prikkie om de auto in elk geval zonder brokken op je eigen erf te krijgen.

offtopic:
Dat gezegd hebbende: zo'n dertig jaar geleden hebben we nogal eens allerlei barrels (zie usernaam 8) ) van de andere kant van Duitsland het koninkrijk binnen gereden, maar dat waren toch andere tijden en we reden in konvooi...
Heb ook al wat andere transporteurs benaderd. Die vragen 400-600 euro.
(Hij zou misschien ook wel in een tandemaster passen :+ )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-07 18:09

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Waarom ben je nog aan het rondzoeken voor transport dan, als meerdere mensen al bevestigd hebben dat 125 euro excl. een prima tarief is?

Die oude schade zou ik me zelf ook niet druk over maken, het is een <1000 euro auto dus dat is allemaal niet zo relevant.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:18:
[...]

euh gewoon een moderne benzine auto. Ik woon zover van west Nederland als mogelijk is zowat en zou ik naar Scheveningen rijden rij ik op 1 tank bijna 4x heen en weer. 1 tank is 80-90 euro.

En dan heb ik nog gerekend met een vrij onzuinige 1 op 15.
heen en weer is 400 km.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 15:44
virtualJac schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:01:
Nadeel kan zijn dat ze hem met een grote vorkheftruck op een vrachtwagen lepelen en daarmee schade aanbrengen. Of is dit alleen in USA?
Op de locatie waar ik mijn auto heb opgehaald hadden ze niks. Als je zelf geen ambulance had met lier was het hard duwen (als de auto om wat voor reden dan ook niet zou starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

Dit klinkt leuk en aardig, maar geeft een flink risico: als de auto eenmaal daar het terrein af is en alsnog stilvalt om wat voor reden dan ook dan is het thuis krijgen ervan per direct een heel stuk duurder, want dan is die 125-euro optie van tafel en mag je ter plekke iets gaan regelen vanaf je pech-punt.

Het risico op een ongeluk omdat je in een auto rijdt waarvan je letterlijk geen idee hebt wat de status is (er kan van alles mee gebeurt zijn tussen de laatste apk en de verkoop) laat ik dan helemaal nog even buiten beschouwing…

Verder kost het in totaal minimaal 8 uur aan tijd (want twee personen moeten die kant op!) en 6 uur rijden aan benzine (heenweg met een auto, 2 uur rijden, terugweg is met twee auto’s x 2 uur rijden).

Kan allemaal natuurlijk… ieder zijn hobby ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:31

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Reptile209 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:19:
[...]

Hoe doen ze dat eigenlijk met bezorgen en op naam zetten/overschrijven? Want jij kan hem pas op naam zetten en daarmee een vrijwaringsbewijs afgeven als je van hun de papieren/pasjes hebt. Neemt de bezorger dat voor je mee en blijft die wachten terwijl jij naar het postkantoor fietst? Of moet je al je gegevens opsturen, zetten zij hem op naam (en houden het vrijwaringsbewijs) en krijg je hem dan pas een paar dagen later thuisbezorgd? Of moet je eerst een keer in persoon naar hen toe voor de overschrijving en krijg je hem dan een paar dagen later thuisbezorgd? :)
Ik kreeg via de mail een tijdelijk document nummer een tenaamstellings code en een meldcode + km stand waarmee ik naar het postkantoor kon en die zetten hem dan op naam. daarna moest ik het vrijwaaringsbewijs mailen toen dat binnen was werd de auto vrij gegeven voor transport. hoe het definitieve document bij mij is gekomen weet ik niet meer, ik denk gewoon bij de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 16:50

mjl

Ugh

Als je de codes hebt en een foto van het kentekenbewijs kan je het gewoon zelf op naam zetten. Kost iets van 13 euro bij de RDW zelf. Kenteken pas is dan vaak binnen een paar dagen ook in huis, de rest krijg je digitaal in je mail.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Yucon

*broem*

Als je twijfelt of ze er voorzichtig mee zijn kun je er ook een extern bedrijf voor inschakelen. Valt vaak ook wel mee met prijs als je even rondbelt.

En zelfs al is dat bv 50 euro duurder: heftruckschade laten fixen is nog veel duurder dan dat. Zelf terugrijden kan natuurlijk ook maar in dit geval zou ik dan wel vooraf iets geregeld hebben voor het geval dat je pech krijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door Yucon op 17-04-2025 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Denman schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:50:
[...]

Ik kende deze partij (Troostwijk) wel van naam, maar ik dacht laat ik toch ook eens even Googlen.

Mijn hemel, die reviews liegen er niet om :X :X

[...]

Uit de TS:

[...]
toon volledige bericht
“Triestwijk” in de volksmond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:14:
[...]

Ik had inderdaad de carfax gelezen en de foto’s goed bekeken. Ingezoomd enzo. Japanse auto’s van deze bouwjaren willen ook nog wel eens roesten bij de wielkasten e.d. Op de foto’s zie ik daar niets van. Ook geen grote ‘panelgaps’ wat zou suggereren in slecht gerepareerde schade. Het enige wat niet op de foto staat is de onderkant en ik heb het motortje niet horen lopen. Wel zit hier dezelfde motor in als in zoveel kleine Toyota’s: Aygo, Yaris, iQ, etc. en ze kunnen makkelijk 4 ton draaien.
De schade is iig de voorbumper en rechts achter geweest. Die delen zijn gespoten. De motorkap heeft nog deuken. Voor het geld wat in de veiling staat kan je er weinig verkeerd aan doen aan het motortje maar goed loopt.

Succes met ophalen 👍

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:03
Ik moest gelijk denken aan dit heerlijk vermakelijke HK topic:
Zomaar bieden op een veiling... en andere verhalen.

:D

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 24-04-2025 11:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:16:
[...]

(Hij zou misschien ook wel in een tandemaster passen :+ )
Today you learned: Tandem-asser ;) :D Als in: dubbele as.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 24-04-2025 11:22 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

@rimave Hoe is het afgelopen…?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rimave
Auto moet nog geleverd worden. Is inmiddels al wel overgeschreven op mijn naam.
Verwacht dat hij deze week komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

rimave schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:37:
[...]

Auto moet nog geleverd worden. Is inmiddels al wel overgeschreven op mijn naam.
Verwacht dat hij deze week komt.
Oké, dus toch gekozen voor brengen, hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainvs
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-05 22:44
@rimave Veel plezier met de daihatsu Trevis.

Als ongevraagde tip geef ik graag; houdt een fles motorolie in de auto. Zelfs betrouwbare auto's kunnen na de 200.000 km wat meer olie gaan verbruiken. Liefst dezelfde olie als momenteel in het blok zit, echter als dat onbekend is, dan de fabrieksopgave aanhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Blijf toch wel nieuwsgierig @rimave ....:-)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• rimave
Het heeft even geduurd, maar de auto is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGpKLzxnYJD4IpdNe47qgYgqwLs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BZIV4qIJ0LwRbEL4NJLkNfIR.jpg?f=user_large

Eerste indruk is goed. Ziet er goed uit voor zijn leeftijd en kilometerstand. Geen vreemde zaken of roest kunnen vinden. Hij is wat verwaarloosd, lees vies, van binnen en buiten, maar daar gaan we komend weekend wel even mee aan de slag. Zelfs nog bijna nieuwe (2022) all season banden eronder.

Onderhouds boekje zijn ze een ton geleden mee gestopt in te vullen. Maar daarna wel van ieder onderhoud een factuur erbij. Dus er zit een beste map facturen bij.

[ Voor 13% gewijzigd door rimave op 06-05-2025 17:34 ]

Pagina: 1