Itho Daalderop afzuiging badkamer vs. perilex vs. 3 standen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanbommel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05 22:48
Bij mijn nieuwe badkamer is een Itho Daalderop afzuiging gemonteerd (Ventilatiebox CVE-S ECO SP) met een Perilex stekker. Deze communiceert hardwired met een 3 standen schakelaar in de keuken. Deze schakelaar heeft de standen 0-1-2.
In de handleidng van de Itho staat de de automatische stand (via vochtigheidsmeter in de Itho) stand 2 is. Maar die gaat uit van een standenschakelaar van 1-2-3 (en dus niet van standen 0-1-2).

VRAAG: is stand 2 (auto) bij mij stand 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:48

Fe2O3

Ja das roest

Het gaat erom dat je drie standen hebt. Hoe die heten boeit niet veel :)

Je kan het simpel testen.

Je hebt 3 standen, 1 zal vol zijn, 1 zal stationair zijn, en 1 automatisch.

Bij automatisch zal hij iets harder draaien dan stationair.

Zet em op die stand, en gooi de douche aan, als het goed is zal hij opschakelen.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanbommel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05 22:48
Dank @Fe2O3 ! Dat is inderdaad het meest simpele om te testen... Vooralsnog is 2 voluit hoor ik. Vroeg mij af of 0 uit is of laagstand (1). Stand 1 zou dan de 'auto' stand 2 moeten zijn uit de Itho handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webloem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 21:27
Als de box ooit vervangen is dan klopt de bedrading niet altijd meer. Je kunt deze natuurlijk ombouwen, of inderdaad even uitvogelen wat wat is. Bij mij was na vervangen stand 1 laag, stand 2 hoog en stand 3 automatisch. Er zit nooit een uit stand op, enkel laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Ik zou afscheid nemen van die standen.
En de box altijd op auto laten draaien.
Kan prima aangepast worden.

Eventueel als je dat leuk vind stop je de Itho wifi module er nog in zodat je hem kunt uitlezen en aansturen via Home Assistant.