RTX 5070TI adapter gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterS
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 11:05
Hallo!

Ik heb een RTX 5070TI aangeschaft en deze komt uit de doos met een adapter.
Deze heeft 3 indepent PCIe 6+2-pin power connector nodig.

Mijn PSU kwam echter maar geleverd met 2 van deze. (MSI MAG A850GL PCIE5)

Mijn PSU kwam ook geleverd met 1 PCIe (16 PIN to 16 PIN) Cable.
Kan ik deze gebruiken om stroom te leveren aan mijn RTX 5070TI? Ik gebruik dan niet de meegeleverde adapter.

Sorry voor deze wellicht domme vraag!
Elk antwoord wordt gewaardeerd, dankjewel en een fijne dag!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 14:26
De adapter is voor als je géén dedicated 12VHPWR (de 16pin) connector op je psu hebt en 3 gewone moet bundelen.

Jij hebt wel een dedicated connector op de psu, dus die kun je gewoon gebruiken, die psu is daar ook op ontworpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
@WaterS
Je PSU = MSI MAG A850GL PCIE5
Deze heeft al een "12v2x6" ingang & kabel om je 5070TI te kunnen aansluiten.
Dus je hoeft de adapter niet te gebruiken die bij de GPU zat.

Vermoedelijk zit de kabel nog in de doos van je PSU.
Betreft de kabel met het "gele kleur" plastic.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:20
Kan beide, kwestie van voorkeur.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 19:14
NV adviseert het gebruik van de adapter.
Ik heb hem ook gebruikt voor de 5080 met gewoon 1 stekker doorgelust (pigtail).

Maar gewoon zorgen dat je de connector goed aandrukt (ging best zwaar bij de mijne en beduidend zwaarder dan bij de 4090). Dan maakt het waarschijnlijk weinig uit wat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:31
meljor schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:54:
NV adviseert het gebruik van de adapter.
Ik heb hem ook gebruikt voor de 5080 met gewoon 1 stekker doorgelust (pigtail).

Maar gewoon zorgen dat je de connector goed aandrukt (ging best zwaar bij de mijne en beduidend zwaarder dan bij de 4090). Dan maakt het waarschijnlijk weinig uit wat je gebruikt.
Als je voeding een 12VHPWR kabel heeft, dan is dat toch echt beter dan losse acht pins kabels verbinden met een adapter. Je hebt minder plekken waar de connector fout kan zitten, minder overgangen met overgangsweerstanden. En toch zeker als je je 8 pins gaat daisychainen om de 12VHPWR aan te sluiten. Want per 8 pins stekkertje kan er 150 watt getrokken worden en die zitten dan met twee uiteindelijk op 1 kabeltje, dus 300 watt op één kabeltje. Moet je niet willen, en je voeding trekt het mogelijk ook niet. Komen er genoeg 8 pins uit je voeding zodat je niet hoeft te daisychainen, dan nog zou ik zelf kiezen voor een directe 12VHPWR kabel in plaats van adapters.
Maar als je echt kan kiezen tussen een videokaart met meerdere 8 pins aansluitingen voor de prik of een 12VHPWR connector voor de prik, dan zou ik niet voor die 12VHPWR gaan... Maar bij Nvidia kaarten heb je weinig keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 19:14
DannyXP1600 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:22:
[...]

Als je voeding een 12VHPWR kabel heeft, dan is dat toch echt beter dan losse acht pins kabels verbinden met een adapter. Je hebt minder plekken waar de connector fout kan zitten, minder overgangen met overgangsweerstanden. En toch zeker als je je 8 pins gaat daisychainen om de 12VHPWR aan te sluiten. Want per 8 pins stekkertje kan er 150 watt getrokken worden en die zitten dan met twee uiteindelijk op 1 kabeltje, dus 300 watt op één kabeltje. Moet je niet willen, en je voeding trekt het mogelijk ook niet. Komen er genoeg 8 pins uit je voeding zodat je niet hoeft te daisychainen, dan nog zou ik zelf kiezen voor een directe 12VHPWR kabel in plaats van adapters.
Maar als je echt kan kiezen tussen een videokaart met meerdere 8 pins aansluitingen voor de prik of een 12VHPWR connector voor de prik, dan zou ik niet voor die 12VHPWR gaan... Maar bij Nvidia kaarten heb je weinig keus
Mee eens, maar heb ergens gelezen dat Nvidia de adapter sterk aanraad. Begrijp de reden ook niet, behalve dat ze dan zeker weten dat de gpu zijde een 100% nieuwe stekker krijgt. Ze hadden wat mij betreft dan natuurlijk beter gelijk 8 pins aansluitingen op de kaart kunnen zetten, maar dat was sowieso beter geweest.....
Pagina: 1