Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djinga
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-04 16:08
Ik ben op zoek naar een kwalitatieve en betrouwbare stekkerdozen. Het is voornamelijk om mijn gaming desktop, monitor, en consoles op aan te sluiten. Daarnaast ook nog enkele andere kleine apparaten.

Op basis van vorige topics op dit forum. Kom ik uit op de volgende merken:

- Brennenstuhl (echter zit hier ook weer verschil tussen premium en eco-line)
- Bachmann
- Belkin
- APC

Echter kom ik er nog niet helemaal uit. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Nu online
Wat is jouw interpretatie van betrouwbaar en kwalitatief? Stroom verdelen, doen ze allemaal.
Elk bedrijf zal zijn stekkerblok betrouwbaar en kwalitatief noemen. Dat verkoopt namelijk lekker. ;)

Wat verwacht jij van een stekkerblok? En welke heb jij gevonden die daar aanvoldoen? En zijn daar bewijzen van dat het ook echt voldoet?

Heb zelf al 15 jaar een APC stekkerblok met piekspanning beveiliging. Dat laatste was mijn verwachting. Nog nooit een piekspanning gehad overigens. Ding werkt nog immer prima net als de apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 18:35
Ik heb van Brennenstuhl zowel de premium en eco-line. Ik zie vanbuiten wat verschil, maar het belangrijkste is natuurlijk het binnen gedeelte. Waarbij ik niet verder kan komen dan "gevoel".

Maar ik heb ook goedkope witte hier liggen. Beide werken gewoon goed. Alleen bij die goedkope, zou ik niet snel zware apparatuur op willen aansluiten. Natuurlijk is de vraag, wat is zwaar. Maar denk daarbij aan > 1K. Zoals waterkokers (al is dat maar kortstondig), magnetrons, ovens, (af)wasmachines, drogers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je een zware PSU hebt zou je nog kunnen kijken dat deze 2,5mm² snoer heeft waar het meestal 1,5mm² of soms zelfs 0,75mm² is. Verder zal het niet veel uitmaken als het een KEMA keur heeft.
Ik kijk altijd naar mogelijkheid tot ophangen/vast schroeven tegen de onderkant van mijn bureau, het valt mij op dat er maar weinig zijn waarmee dat kan zonder zelf beugeltjes o.i.d. te maken. Verder wil ik de gaten in de lengte of op 45graden van het blok hebben zodat adapters e.d. niet de helft afdekken. Beetje ruimte tussen de stekkers is ook fijn en liefst ook zonder (of verwijderbare) kinderbeveiliging.

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 17-04-2025 09:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:55
Ik heb een cheap ass stekkerdoos van de Action of Praxis of whatever. Decennia lang geen issues mee gehad. Denk dat het geen drol uitmaakt.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent0s
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-04 14:29
DukeBox schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:45:
Als je een zware PSU hebt zou je nog kunnen kijken dat deze 2,5mm² snoer heeft waar het meestal 1,5mm² of soms zelfs 0,75mm² is. Verder zal het niet veel uitmaken als het een KEMA keur heeft.
Ik kijk altijd naar mogelijkheid tot ophangen/vast schroeven tegen de onderkant van mijn bureau, het valt mij op dat er maar weinig zijn waarmee dat kan zonder zelf beugeltjes o.i.d. te maken. Verder wil ik de gaten in de lengte of op 45graden van het blok hebben zodat adapters e.d. niet de helft afdekken. Beetje ruimte tussen de stekkers is ook fijn en liefst ook zonder (of verwijderbare) kinderbeveiliging.
Overweeg ook op je bureau bijv:

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

https://www.amazon.nl/Bre...388295&psc=1&gad_source=1

https://www.ikea.com/nl/n...lengsnoer-groen-40591661/

Formaatje van de ikea kan je rechtopstaand in de hoek zetten (als je bureau in de hoek van de kamer staat) met de kabel naar beneden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom zou ik die moeten overwegen? Lijkt mij meer iets voor TS.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1