hoe kan je een post liken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoogleWave
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17-04 11:33
Je kunt mensen die een goede reactie geven niet liken, klopt dat?

Dat is onhandig want dan moet je telkens reageren als iemand iets nuttigs zegt als reactie en je wilt gewoon bedanken daarvoor. Is er wellicht een andere optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:16
Je moet hem Henken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Op de frontpage kan je reacties niet liken, maar wel een score geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8N1DyYsQ75nSzqewgnxIwTpWjs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a0fujZTfcyipd0kg1Jkv58Jl.png?f=user_large

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoogleWave
Hahn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:11:

[Afbeelding]
er staat dat het niet kan als iemand een reactie op jou geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
GoogleWave schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:29:
[...]

er staat dat het niet kan als iemand een reactie op jou geeft
Dat klopt, wat is gedaan om te voorkomen dat je die mensen expres hogere scores gaat geven als ze het met je eens zijn of lagere scores als ze het met je oneens zijn.

Elke andere reactie, wat geen reactie op jouw reactie is, kan je wel een score geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 16-04-2025 21:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:43

jdh009

FP ProMod
Hahn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:11:

[Afbeelding]
Slecht advies, dat scoresysteem is niet bedoeld als like-functie, maar als hulpmiddel bij moderatie. Het gaat er daarbij niet om of je iets leuk of nuttig vindt of iemand ermee wilt bedanken, maar of het bijdraagt aan de inhoudelijke discussie of juist niet. Als je iemand gewoon wilt bedanken voor een goede reactie, is wat je laat zien dus niet de juiste plek of methode. Een bedankje kun je prima als reactie plaatsen, al is het goed om te beseffen dat zo’n reactie inhoudelijk weinig toevoegt en daardoor meestal als 0 of offtopic wordt beoordeeld. Op zich niets mis mee, zolang je het niet onder elke post doet.

Zie ook: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

[ Voor 18% gewijzigd door jdh009 op 16-04-2025 22:07 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
jdh009 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:01:
[...]

Slecht advies, dat scoresysteem is niet bedoeld als like-functie, maar als hulpmiddel bij moderatie. Het gaat er daarbij niet om of je iets leuk of nuttig vindt of iemand ermee wilt bedanken, maar of het bijdraagt aan de inhoudelijke discussie of juist niet. Als je gewoon iemand wil bedanken voor een goede reactie, is wat je laat zien dus niet de juiste plek of methode.

Zie ook: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
:? Ik gaf helemaal geen advies, ik constateer twee feiten: er is geen like, wel een scoresysteem. Punt.

Dat jij dat interpreteert alsof ik zei dat ie een hoge score kan geven als vervanging voor een like is precies dat: jouw interpretatie, niet wat ik zei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:43

jdh009

FP ProMod
Hahn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:06:
[...]

:? Ik gaf helemaal geen advies, ik constateer twee feiten: er is geen like, wel een scoresysteem. Punt.

Dat jij dat interpreteert alsof ik zei dat ie een hoge score kan geven als vervanging voor een like is precies dat: jouw interpretatie, niet wat ik zei.
Jij zegt:
GoogleWave vraagt om een like-functie of iets waarmee je een reactie kunt waarderen zonder te hoeven reageren. Als je dan vervolgens het scoresysteem noemt, wek je wél de indruk dat dat als alternatief bedoeld is. Dat is geen vergezochte interpretatie, maar gewoon wat je impliciet suggereert in de context van die vraag, terwijl dat scoresysteem bedoeld is voor moderatie en in dit geval dus totaal geen toegevoegde waarde heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 16-04-2025 22:30 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 10:20

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Slecht advies, dat scoresysteem is niet bedoeld als like-functie, maar als hulpmiddel bij moderatie. Het gaat er daarbij niet om of je iets leuk of nuttig vindt of iemand ermee wilt bedanken, maar of het bijdraagt aan de inhoudelijke discussie of juist niet.
Eens. Hoewel het ongetwijfeld niet zo bedoeld is (we lopen hier allemaal lang genoeg rond) kwam het ook op mij over als advies.
Een bedankje kun je prima als reactie plaatsen, al is het goed om te beseffen dat zo’n reactie inhoudelijk weinig toevoegt en daardoor meestal als 0 of offtopic wordt beoordeeld. Op zich niets mis mee, zolang je het
niet onder elke post doet.
Dat is imho ook slecht advies en niet de bedoeling. Dat zo'n post een 0 score krijgt zegt eigenlijk al genoeg.

Binnen ons systeem is de 0 de juiste score, maar om mensen te straffen voor een bedankje voelt niet goed.
Tevens vind ik het een devaluatie van andere posts die op 0 staan, zoals off-topic. Ik heb liever een goed verhaal dat enigszins offtopic is dan een post met niet meer dan "Bedankt!" of "Mee eens!".

Sterker nog, je kan argumenteren dat een bedankje een -1 moet krijgen op grond van: "Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn."

Ik vind het dus geen goed advies om 'dank'- of 'like'-reacties te posten.

Binnen ons systeem is een Direct Message de netste manier om iemand te bedanken, maar niet als je ook wil dat de rest van de wereld dat ziet. Wat je daar verder ook van denkt, mensen voelen vaak de behoefte om hun mening te delen en zullen de middelen die ze hebben gebruiken om dat te doen. Het is niet voor niets dat "meningmodden" zo'n groot struikelblok is.

Ceterum censeo:Terzijde: We kunnen likes en bedankjes beter kanaliseren dan verbieden, zo voorkomen we dat goedbedoelende mensen het systeem "creatief" maar verkeerd gebruiken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoogleWave
“ Ceterum censeo”

Bedoel je dat men het beste… een kopje koffie drinkt? Censeo is dat Philips apparaat als ik me niet vergis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GoogleWave schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:40:
“ Ceterum censeo”

Bedoel je dat men het beste… een kopje koffie drinkt? Censeo is dat Philips apparaat als ik me niet vergis
Het is Latijn ( "Verder ben ik van mening" of "Bovendien vind ik."). Door Cato (de ouwe) in het Romeinse senaat tijdens de tijden van de republiek gebruikt om op te roepen tot de vernietiging van Carthago, "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 10:20

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Sorry voor de ontsporing, maar de bedoeling van "ceterum censeo" is juist om duidelijk te maken dat het niet nodig is om er hier en nu verder op in te gaan. Mijn laatste opmerking is niet relevant voor jouw vraag, dat is iets om "ooit" nog eens wat mee te doen maar op dit moment heb je er niks aan.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
GoogleWave schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:40:
“ Ceterum censeo”

Censeo is met een s.
Senseo

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1