Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 17:51
Ik had voor mijn pa een 55 Oled van Philips (759) gekocht, maar dit was echt een slechte TV (buggy software, beeldvlekken, uitval). Dus deze retour gestuurd en geld retour ontvangen.

Zelf heb ik een LG 65 C2 en die bevalt prima, dus wil voor hem ook gaan voor een LG.

Na wat reviews gelezen te hebben kom ik op 3 modellen:
55 B4
55 C3
55 C4

In prijsverschil doet het allemaal niet zo veel, dus normaal zou ik voor de C4 gaan. Maar ik lees best wat reviews over de slechte (groene) kijkhoek en dat verwacht ik niet bij een Oled. Ik neig dus naar de C3, ook al is deze overjarig en naar verhouding dus duur.

Iemand ervaring en/of advies?
Misschien ander merk beter/slimmer?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Afhankelijk van waar je wenst te kopen zit er imo een aardige prijsverschil tussen de genoemde modellen.

De B4 biedt de meeste bang for the buck, Benelux versie hiervan kost momenteel bij vonBurg 875 euro. Wellicht ook ergens anders voor dezelfde prijs of minder te koop met onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Over de C2 en C3 lees je ook dat ze last zouden hebben van een roze tint. Ik merk daar niks van op mijn C3, jij wel op je C2? Ik zou die groene waas met een korrel zout nemen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:38

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De tint waar veel recensies over schrijven geeft vaak de indruk dat het heel erg zichtbaar is. Dat is niet zo. Een LCD onder een hoek bekijken geeft véél meer verkleuring van de tint van OLED's, die is heel subtiel. Het is geen onzin, want je koopt ten slotte een OLED voor het perfecte beeld en de perfecte kijkhoeken, dus de recensies maken daar terecht melding van, maar het is ook niet zo dat zo'n OLED opeens slechte kijkhoeken heeft, die zijn nog steeds heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 17:51
Hulleman schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:53:
Over de C2 en C3 lees je ook dat ze last zouden hebben van een roze tint. Ik merk daar niks van op mijn C3, jij wel op je C2? Ik zou die groene waas met een korrel zout nemen.
Nee mijn C2 is qua kijkhoek prima. Ook geen waas.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Men is geneigd om veel negatieve zaken te melden, ook wanneer de eigen ervaring er niet naar is.
Dus bij deze wil ik ook graag een positieve noot geven; Ik heb een C4 42inch in de slaapkamer, geen groene waas oid. Ik vind het een top tv. Ik heb beneden een G3 en wilde boven een kleinere, maar wel mooie OLED. Heb toen bij een grote keten na onderhandelen een C4 gekocht, met het idee om hem terug te brengen indien de groene waas van toepassing zou zijn. En dat was absoluut niet nodig.

Verder heb ik de tv primair voor het beeld. Ik speel alle content af via een Streamer/CCwGTV (gebruik naast streaming apps ook Kodi icm NAS). Hiermee ben ik niet afhankelijk van het OS van LG. Daar werd ik direct al niet heel blij van.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-09 10:51
Hulleman schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:53:
Er zijn twee G1's van mij geretourneerd omdat die off centre, met wit beeld, een hele roze gloed kregen. Roze wolken bijvoorbeeld. Een Word bestand was niet om aan te gluren.
PlatteTV had dit thuis ook geconstateerd en heeft keurig twee keer aan toe de tv omgeruild. Nu is het niet zichtbaar.

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Corsa Nostra schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:05:
[...]

Er zijn twee G1's van mij geretourneerd omdat die off centre, met wit beeld, een hele roze gloed kregen. Roze wolken bijvoorbeeld. Een Word bestand was niet om aan te gluren.
PlatteTV had dit thuis ook geconstateerd en heeft keurig twee keer aan toe de tv omgeruild. Nu is het niet zichtbaar.
Die voorbeelden zijn er altijd. Mijn C3 is binnen 18 maanden overleden. Gelukkig zijn dat uitzonderingen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1