Trigger Home Mini bij indrukken knop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:05
In Home Assistant heb ik een MP3 bestand toegevoegd aan de media.
Als ik vanuit HA dit bestand afspeel, kan ik een apparaat opgeven waar deze moet worden afgespeeld.

Zodra ik de Google Home Mini selecteer speelt het bestand ook goed af hierop.

Nu de volgende stap, ik wil dat dit vanuit een automation wordt gedaan als ik een knop indruk

Vanuit de automation heb ik de knop geselecteerd, en bij de optie 'perform action with' heb ik de home mini als apparaat opgegeven. De actie die daaronder staat is grijs, ik kan daar dus niks selecteren.

Hoe zou ik de home mini een mp3 kunnen laten afspelen als een knop wordt ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Piet400 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:41:
Vanuit de automation heb ik de knop geselecteerd, en bij de optie 'perform action with' heb ik de home mini als apparaat opgegeven.
De optie 'perform action with' ken ik niet. Bij een automation zet je de uit te voeren actie onder 'Then do', daar klik je op Add action.

Vaak is het handiger om vanuit een service (de actie die je uit wil voeren) te werken in plaats van een apparaat als startpunt. Probeer het daarom eens door op Add action te klikken en dan naar beneden te scrollen zodat je bij de mediaplayer-opties komt. Daar op klikken en dan Play media:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwDtyOZxufpE2s9srQ1RBd3tVQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dzxehEqMnlktUDvYo1fEFUQz.png?f=fotoalbum_large

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:05
Het is me gelukt het werkend te krijgen op jouw manier. bedankt!

Enige uitdaging lijkt nog op de Google Home Mini niet in slaap te laten gaan, wat hij standaard schijnt te doen.