Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair wordt dit systeem gebruikt voor web development, AI en verschillende scraping jobs (vandaar de 64GB RAM), maar ook voor gaming. Voetnoot: Ik maak gebruik van een triple monitor setup, maar gebruik met gamen enkel het middelste scherm voor de game zelf.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Pakweg €2.5k. Ik probeer altijd voor ~4 jaar een systeem aan te schaffen, waar evt. na 2 jaar ruimte is voor een GPU upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De nodige HDDs en SSDs zijn reeds aanwezig. Vandaar dat ik voor een moederbord heb gekozen met meer dan 2 M2 slots. Ook randapparatuur is reeds aanwezig. Het is dus echt een vervanging van een huidig systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Nvidia ten opzichte tot AMD, puur vanwege ervaring(en) in het verleden. Uiteindelijk is het toch een beetje een BMW / Mercedes strijd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het zakelijk gebruikt wordt (gewoon vanuit huis welliswaar) is een stil, net en betrouwbaar systeem belangrijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zouden jullie nog bepaalde dingen anders doen? Bepaalde merken aanpassen? Pareltjes over het hoofd gezien?
Primair wordt dit systeem gebruikt voor web development, AI en verschillende scraping jobs (vandaar de 64GB RAM), maar ook voor gaming. Voetnoot: Ik maak gebruik van een triple monitor setup, maar gebruik met gamen enkel het middelste scherm voor de game zelf.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Pakweg €2.5k. Ik probeer altijd voor ~4 jaar een systeem aan te schaffen, waar evt. na 2 jaar ruimte is voor een GPU upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De nodige HDDs en SSDs zijn reeds aanwezig. Vandaar dat ik voor een moederbord heb gekozen met meer dan 2 M2 slots. Ook randapparatuur is reeds aanwezig. Het is dus echt een vervanging van een huidig systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Tray | € 549,90 | € 549,90 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 205,- | € 205,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5070 Ti 16GB GDDR7 OC Edition | € 1.036,99 | € 1.036,99 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 88,- | € 88,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 28,68 | € 28,68 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 227,73 | € 227,73 |
1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 115,99 | € 115,99 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 243,90 | € 243,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.496,19 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Nvidia ten opzichte tot AMD, puur vanwege ervaring(en) in het verleden. Uiteindelijk is het toch een beetje een BMW / Mercedes strijd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het zakelijk gebruikt wordt (gewoon vanuit huis welliswaar) is een stil, net en betrouwbaar systeem belangrijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zouden jullie nog bepaalde dingen anders doen? Bepaalde merken aanpassen? Pareltjes over het hoofd gezien?