Laminaat "made in Belgium"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 20:45
Mijn vraag
Wie kent onderstaand kliklaminaat? We hebben een jaren 90 woning gekocht die een paar jaar geleden door de vorige eigenaars voorzien is van een nieuwe laminaatvloer. We willen de vloer uitbreiden naar nog een kamer en willen kijken of dezelfde vloer nog te koop is. Helaas is alle informatie die bekend is, een reservestuk laminaat: geen oude factuur of verpakking.

Relevante hardware :)
De informatie die achterop het laminaat gedrukt staat is niet heel specifiek, behalve "made in Belgium". Wat ik niet eerder bij kliklaminaat gezien heb, is dat er een zwart plastic onderdeel in een van de kopse kanten zit, wat in het andere deel klikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEr1C3nXgY3IE_903HK7eYAsRkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5bAmSpCGkHCbeZwbGLTggIf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHQR3St6EdpWyVZ87z3BTHxWQts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ofwZNjBOfS6MEbmlWeu4Cfg.jpg?f=fotoalbum_large

De afmetingen van één deel zijn 1258x190x8 mm.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb gezocht naar Belgische fabrikanten van kliklaminaat en o.a. Quick-Step en Berry Alloc aangeschreven of de productiecodes achterop bij hun producten horen. Helaas kreeg ik ofwel geen antwoord, ofwel een negatief antwoord.

Bij dezen de hoop dat een van de klussende Tweakers het laminaat herkent... dank voor suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Denk dat je het beste naar een laminaatverkoper kunt gaan, die hebben zo ongeveer alles wat bestaat wel door de handen gehad. Moet dan te herkennen zijn aan dat kliksysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
Dat was ik vergeten te vermelden: navraag bij een kennis die als vakman houten vloeren legt en ook veel laminaat door z'n handen heeft gehad, leverde helaas ook niets op: hij herkende het systeem niet. Maar dat zegt niet alles inderdaad, ik zal bij een grote laminaathandel navraag doen, dank voor de suggestie!
Mocht iemand anders in de tussentijd het antwoord weten dan hoor ik het uiteraard graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-09 16:59
Foto zoeken met Google? = Google Lens

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 20:57
Deze heb ik ook nog nooit voorbij zien komen. Dichtste wat in de buurt komt wat ik kan vinden is: https://shop.schaubundsoh...esign-Dielen-100-X-20-cm/

Maar dat is het ook weer net niet.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
natural colour schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:47:
Foto zoeken met Google? = Google Lens
Ook al geprobeerd: zowel de combinatie van strip in het laminaat als de strip op zichzelf op de foto door Google Lens getrokken maar helaas geen match -O-
Dracoz schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:02:
Deze heb ik ook nog nooit voorbij zien komen. Dichtste wat in de buurt komt wat ik kan vinden is: https://shop.schaubundsoh...esign-Dielen-100-X-20-cm/

Maar dat is het ook weer net niet.
Dank voor de moeite van het zoeken! :)

[ Voor 37% gewijzigd door ESteg op 16-04-2025 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:36
Als je met Google lens oid wil zoeken helpt het misschien betere fotos te maken.

Van dat plastic stripje bijvoorbeeld, gewoon recht (ipv scheef) tegen een witte achtergrond.

Of een volledige plank, gewoon recht op de foto tegen een neutrale achtergrond, ipv een scheef stukje detail.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 15:46
Zou je eventueel de productie code willen delen, indien niet publiek hier dan via PM? Ik ken Beaulieu waar Berry Alloc onderdeel van is van het verleden en heb nog steeds goed contact met aantal mensen daar. De groep heeft meerdere sub-firma's die parket maken, eveneens laminaat voor hoog volume zoals bv winkels/industriële panden en die zal je over het algemeen niet zomaar online vinden.

Kan je eventueel ook eens op het zwart plastic zien of daar geen code op staat? Dat zijn de eerste dingen die sneuvelen en waarvan je er moet bijbestellen.

Een grotere foto (om de zijkanten te zien, vandaar de vraag of dit mogelijks wanddecoratie is) en een meer gedetailleerde foto zou misschien iets meer kunnen aantonen.

Als voorlaatste, waar is de laminaat momenteel geïnstalleerd? Reden voor de vraag is wij hebben er in de badkamer die waterproof is, dat maakt de zoektocht wat kleiner.

Als laatste, dit gaat mogelijks gek klinken maar je vermeld vloer. Is het mogelijk dat dit wanddecoratie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46
Kan het niet gewoon bij Ikea vandaan zijn gekomen? Er zijn natuurlijk veel praktisch inwisselbare varianten te koop (geweest) bij allerlei bouwmarkten, dus wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:04
Ik heb deze vroeger gehad. Maar die is inmiddels uit het assortiment. Die heb ik eind 2011 bij de Praxis gehaald en toen ging die al eruit. Ik heb voor de laatste pakken verschillende vestigingen afgebeld en het apart laten leggen. Omdat die eruit ging was die extra goedkoop.

Of je die nog ergens kunt vinden weet ik niet. Inmiddels zijn er weer zoveel andere kleuren en figuren. Ik vond hem echter wel zo mooi dat ik in mijn huidige woning ongeveer hetzelfde motief heb alleen dan in PVC.

Dit is de vloer in PVC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjbZto-CMpzgCTv85G2cazxGZ9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fkFfpDlfdj6q7zf8HegIx8Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door DutchKel op 19-04-2025 17:58 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-09 14:07
Heb je al contact opgenomen met de vorige bewoners. Waarschijnlijk weten zij wel waar dit gekocht is.
Pagina: 1