Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
In mijn nieuwe appartement (20 hoog) heb ik binnen nogal slecht bereik. Alleen in mijn werkkamer is het goed. In de rest van het appartement heb ik meestal wel 3/4 van de streepjes, dus ik ontvang wel oproepen, maar een gesprek is niet mogelijk totdat ik naar de werkkamer ben gelopen. Erg lastig.

Ik heb een Pixel 8 Pro en een Hollandsnieuwe abo. Aangezien die gebruikmaakt van Vodafone zou bellen via wifi ondersteund moeten worden, maar ik merk geen verschil.

In de instellingen staat Bellen via wifi gebruiken op AAN, Voorkeur voor bellen staat ook op wifi.

Zie ik iets over het hoofd?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

Misschien raar idee, heb je het al eens zonder wifi bellen geprobeerd? Er kunnen natuurlijk andere storing zenders zijn niet direct in jou appartement aanwezig zijn. Gezien 20 hoog, misschien nog een mast bij je in de buurt op die hoogte/boven je dak(uitgaand bovenste verdieping)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
Volgens mij is het niet zo dat het netwerk (in dit geval Vodafone) bepaald of je VoWifi werkt, maar dat de MVNO (virtuele provider, Hollands Nieuwe) dit moet doen.
Werkt het niet goed, neem contact op met HN en vraag om hulp. Het kan zo stom zijn dat ze het toestel niet ondersteunen voor VoWifi, of dat je een instelling anders moet zetten.
Op hun website staat dat je op Android voor bellen via Wifi de voorkeur op bellen via Mobiel Internet moet zetten:
https://www.hollandsnieuwe.nl/bellen-via-wifi