Ik wil een IKEA METOD kastenwand bouwen van 4 kasten. Maar om eea wat speelser te maken, wil ik tussen elke kast een 18mm passtuk plaatsen, zodat de kasten als het ware 'ingekaderd' zitten. Beetje 'japandi-achtig'. Van bovenaf schematisch dus zoiets:
:strip_exif()/f/image/5EuOhYDTowMe8nMNtKrJrAHB.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar nu vraag ik me af, kunnen de deuren dan nog wel open? Ik bedoel, zonder deze 'uitsteeksels' zitten de kasten en dus de deuren OOK 'direct' tegen elkaar (nou ja, op 3mm afstand...) en kunnen zo ook gewoon open?
Met andere woorden, stel dat ik een kast direct tegen een muur zou zetten, kan de deur dan open scharnieren of niet? En zo niet, waarom kan die dan wel open als er een andere kast (met deur) naast zit?
Dus kasten direct naast elkaar, is dit het scharnierpunt of mis ik iets?
In dit geval kunnen de deuren gewoon open:
:strip_exif()/f/image/byTqb8llECHe1KxZBrSfaFm5.jpg?f=fotoalbum_large)
Als bovenstaande werkt, dan moet dit toch ook werken?:
:strip_exif()/f/image/5EuOhYDTowMe8nMNtKrJrAHB.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar nu vraag ik me af, kunnen de deuren dan nog wel open? Ik bedoel, zonder deze 'uitsteeksels' zitten de kasten en dus de deuren OOK 'direct' tegen elkaar (nou ja, op 3mm afstand...) en kunnen zo ook gewoon open?
Met andere woorden, stel dat ik een kast direct tegen een muur zou zetten, kan de deur dan open scharnieren of niet? En zo niet, waarom kan die dan wel open als er een andere kast (met deur) naast zit?
Dus kasten direct naast elkaar, is dit het scharnierpunt of mis ik iets?
In dit geval kunnen de deuren gewoon open:
:strip_exif()/f/image/byTqb8llECHe1KxZBrSfaFm5.jpg?f=fotoalbum_large)
Als bovenstaande werkt, dan moet dit toch ook werken?:
:strip_exif()/f/image/dx2w5P47KDXeWjCRT1fmUrq8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door bixobie op 16-04-2025 11:07 ]