Artikeltitels verspringen irritant tijdens zien frontpage

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Main page

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Bij het herladen van de pagina of bij het bezoeken van de frontpage veranderen verschillende artikelnamen plotseling. Dit gebeurt niet altijd in dezelfde mate; de ene dag springen er meer titels om dan de andere. Vermoedelijk gaat het om een A/B-test, maar het komt nogal onrustig over. Zeker omdat de titels die tijdens het laden kort zichtbaar zijn vaak informatiever en minder klikbeetachtig overkomen (zoals in dit voorbeeld, met de toevoeging "komt volgende week uit"). Wat ook verwarrend is: in de tracker links zie ik nog de oorspronkelijke titel, terwijl die niet meer overeenkomt met de uiteindelijk weergegeven versie. Het zou fijn zijn als daar meer consistentie in zit.

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Een stabiele en consistente weergave van de titels, zonder plotselinge veranderingen tijdens het laden. Omdat ik de main page vaak als uitvalsbasis gebruik, vallen dit soort wijzigingen extra op, zeker omdat het tig keer per dag gebeurd.

Indien relevant, voeg een screenshot toe (betreffende voorbeeld is van iOS maar gebeurd dus ook op windows en linux)
Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_csB1HW6cFOhRO6Es9RAWeEus4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X33g98pZuzZB5AJvthGLlZye.jpg?f=fotoalbum_large

Na
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U33tNTAnoI8ZNTEl9oW2PxQn_w0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gxzT0GyXAxXLrMl9PFyWV1Qo.png?f=fotoalbum_large
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Het probleem treedt op zowel op iOS als op Windows/Linux. Bij het herladen van de pagina verspringen halverwege, of net voor het einde van het laden, opeens éém of meerdere titels.

Kan ik dit uitzetten en niet meer meedoen of blokkeren via css oid?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb hetzelfde bij steeds dezelfde titels. De Oblivion titel is het erg zichtbaar gezien daar ook een lengteverschil te zien is.

@crisp draait er een A/B test oid?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56

crisp

Devver

Pixelated

De redactie gebruikt inderdaad een A/B-testtool (SmartOcto) hiervoor. En nee, dat is niet uit te zetten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:53:
De redactie gebruikt inderdaad een A/B-testtool (SmartOcto) hiervoor. En nee, dat is niet uit te zetten.
Is het dan in ieder geval gelijk te trekken dat zowel de tracker als de mainpage dezelfde titels tonen, idem tussen mobiel en desktop, en dat dit niet continu verspringt als je de frontpage ziet en/of herlaad?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ax3OMcS7SmKdCmbkvZEgSefQpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HGkClnsXEIO5eHEiDDWiIwJY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is wel te voorkomen, je kunt namelijk gewoon *.smartocto.com blokkeren in je adblocker.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jdh009 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:57:
[...]

Is het dan in ieder geval gelijk te trekken dat zowel de tracker als de mainpage dezelfde titels tonen, idem tussen mobiel en desktop, en dat dit niet continu verspringt als je de frontpage ziet en/of herlaad?
Het is een 3rd-party tool waar wij weinig invloed hebben op de werking of snelheid. Ik denk dat het technisch erg lastig is om op alle plekken te zorgen voor consistentie titels (zeker waar het dynamische content betreft zoals in de tracker), en aangezien het een externe tool is die via javascript achteraf pas op de pagina werkt zal ook het 'verspringen' niet te voorkomen zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Room42 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:00:
Het is wel te voorkomen, je kunt namelijk gewoon *.smartocto.com blokkeren in je adblocker.
Dat kan, maar vinden wij natuurlijk weer minder wenselijk...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:06:
[...]

Dat kan, maar vinden wij natuurlijk weer minder wenselijk...
Het is dermate irritant dat ik toch gekozen heb voor het blokkeren ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Wat mij betreft kan het topic nu dicht. Het verspringen is opgehouden en de titels lijken nu overeen te komen. Het enige wat jammer is, is dat de titel die standaard getoond wordt de minst fijne titel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

crisp schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:53:
Thanks voor de verduidelijking :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.