Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:38

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik heb van een betrouwbare Tweaker een Iron Wolf Pro 18Tb overgenomen, die nog helemaal in seal zat. De bedoeling was om deze in mijn HTPC te zetten te gebruiken als opslag, maar helaas krijg ik een Blue Screen Of Death bij het opstarten (zie foto). Zelfs als ik alle interne gardeschijven loskoppel en enkel de Iron Wolf Pro 18Tb aansluit, maar zonder de Iron Wolf Pro 18Tb aangesloten start Windows 11 gewoon op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXDMTD3y5jZFKAJiC26vhdXtOPw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/369A3yzdNqkDQpmy6oZghcF4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb9e6Vz9cbFjjfdkwMqRKwab_zI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SI443afevZ9JN8f368bO2ve.jpg?f=fotoalbum_tile

Hebben jullie tips? Want dit is echt heel frustrerend en het gaat wel om flink wat geld.

Specificaties van mijn HTPC:
  • ASRock B75 Pro3-M
  • Intel Core i7 3770
  • Crucial MX100 256GB SSD (voor Windows)
  • 16 GB Ram
  • Windows 11
Alvast bedankt!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53

Pazo

Mroaw?

Hier lees ik mogelijk verkeerde driver en hoe mogelijk op te lossen, wellicht komt je daar verder mee?

https://windowsreport.com...ad-exception-not-handled/

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:39
Andere SATA-kabel en poort al geprobeerd?

En anders een long SMART-test laten lopen en hier de resultaten plakken, alsjeblieft. Duurt alleen wel een aantal uur. Is misschien het makkelijkste om een live USB met Linux te maken gezien het benodigde pakket daarin meestal is ingebouwd en Windows nu toch niet start.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Pazo schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:54:
Hier lees ik mogelijk verkeerde driver en hoe mogelijk op te lossen, wellicht komt je daar verder mee?

https://windowsreport.com...ad-exception-not-handled/
Thanks, ik zit inmiddels in Safe Mode. Heb even alle hardeschijven losgekoppeld, op de SSD met windows erop na. Dit is wat ik zo snel vinden kan, maar kan het bestand wat erachter zit nog niet vinden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGiGbgUWefSe1dTOJmk9jbDfEyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWvvbLn4IH35Rl6Z393f87qy.jpg?f=fotoalbum_large
- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-EnhancedStorage-EhStorTcgDrv" Guid="{aa3aa23b-bb6d-425a-b58c-1d7e37f5d02a}" />
<EventID>10</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>1</Task>
<Opcode>57</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2025-04-15T14:35:46.8178485Z" />
<EventRecordID>45260</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="336" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>GERJAN-HTPC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="Description">AuthenticateSession</Data>
<Data Name="Param1">0x1</Data>
<Data Name="Param2">0x60000001c</Data>
<Data Name="Param3">0x900000006</Data>
<Data Name="Param4">0x0</Data>
<Data Name="CmdStatus">0x12</Data>
</EventData>
</Event>

[ Voor 35% gewijzigd door G_Dragon op 15-04-2025 17:35 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53

Pazo

Mroaw?

Ik ken het probleem (en dus de oplossing) niet echt, zat gewoon wat te googlen op de foutmelding. Daar kom je tegen dat het waarschijnlijk een driver probleem is.
Heb je alle drivers van het moederbord up-to-date?

Verder zag ik bij Toms Hardware ook nog een uitgebreid stuk hierover met verschillende oplossingen:
https://www.tomshardware....ption-not-handled-windows

Wat ik wel vaak lees is het meestal een videokaart driver betreft die het veroorzaakt. Dat is dan wel weer vreemd bij een HDD...

Lastig om dit soort fouten te pin-pointen.

EDIT:
Nog een hoek om in te zoeken, in de bios:
https://www.reddit.com/r/...g_up_in_the_windows_disk/

[ Voor 12% gewijzigd door Pazo op 15-04-2025 21:34 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Werkt de schijf wel in een ander systeem?

Weet je ook zeker dat de schijf nieuw nieuw is? Er wordt nogal gesjoemeld met Seagate schijven de laatste tijd. Vooral Exos maar ook Ironwolf. Controleer met een Linux machine even de FARM data.

Seagate Exos fraude?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:30
G_Dragon schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:51:
Screen Of Death bij het opstarten (zie foto). Zelfs als ik alle interne hardeschijven loskoppel en enkel de Iron Wolf Pro 18Tb aansluit, maar zonder de Iron Wolf Pro 18Tb aangesloten start Windows 11 gewoon op
Met alleen de Iron Wolf Pro aangesloten kan je toch niet booten/BSOD krijgen?
De bios blijft dan hangen op post?
Kan je opstarten van een USB Windows installatie of WinPE zoals Hiren’s BootCD PE

Bios legacy/UEFI mode veranderen, als dat kan op dat oude board?

Hier staat nog iets met een HDD probleem:
TomsHardware: AsRock B75 Pro3-M - Unable to boot with 4TB HDD attached
TweakTown: ASRock B75 Pro3-M & 4TB HDD

Om dingen uit te sluiten zou je natuurlijk de schijf op een ander/moderner systeem moeten testen.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 15-04-2025 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Even een reactie vanuit mij, eerst even wat rechtzetten want ik zag na mijn post dat ik met Windows 10 werk. Sorry voor de foutieve informatie...

Inmiddels heb ik al enkel tips opgevolgd en via een opstartbare usb de HTPC opgestart en via Windows Installatie zag hij de schijf wel, ook via een opstartbare Ubuntu usb stick werd de schijf gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8CP15u9akEqN1CJ5B7lhOmDm8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWY8nEVjcpKqFKOixaUcH25f.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas nog steeds geen oplossing gevonden, ik vraag mij af of het gewoon een te oud moederbord is voor z'n grote hardeschijf of dat Windows installeren misschien alle problemen oplost. Alleen dan moet ik eerst gaan uitzoeken hoe ik de instellingen van mijn Plex server niet verlies.

Morgen komt deze docking station binnen om te kijken wat hij via usb doet.

Ik heb ook al meerdere berichten heen en weer gehad met de verkoper, die is ook heel vriendelijk en denkt zeker heel veel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
G_Dragon schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 23:00:
Inmiddels heb ik al enkel tips opgevolgd en via een opstartbare usb de HTPC opgestart en via Windows Installatie zag hij de schijf wel, ook via een opstartbare Ubuntu usb stick werd de schijf gezien.
Je kan eens proberen om de schijf daarvan uit een zero fill/erase te geven?
Dat kan met de meeste partitie tools of speciale HDD zero/erase tools zoals op Hiren’s BootCD staan.
Niet de hele schijf maar alleen het begin zodat de hele boot/partitie indeling wordt gewist.
Ik heb ooit ook wel eens HDD's gehad die het systeem direct lieten crashen/vastlopen zodra deze werden aangesloten op een bepaalde PC.
Zero fill van het boot/partitie systeem loste dat op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:23
ASRock 3TB+ Unlocker utility ver:1.1.1

Dit is wat je op de site van asrock moet downloaden.
Het lijkt er op dat de schijf anders niet gaat werken op het bord wat je hebt.
Het bestand staat in de download sectie van je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
palme50 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:07:
ASRock 3TB+ Unlocker utility ver:1.1.1

Dit is wat je op de site van asrock moet downloaden.
Het lijkt er op dat de schijf anders niet gaat werken op het bord wat je hebt.
Het bestand staat in de download sectie van je moederbord.
Dan ga ik dat proberen, maakt het nog uit dat er nu al 8TB hardeschijven op het moederbord draaien? Aangezien ik zie staan 3TB+ :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:23
Proberen kan altijd.
Dat je nu een 8 tb kan gebruiken die wel werkt kan ook toeval zijn.
Door een driver in windows bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:36

D4NG3R

kiwi

:)

De 3TB+ unlocker is bedoeld voor de 2TB limitatie van 32b Windows.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:03
Wat gebeurt er als je hem hot plugt?

Je kan in windows wel sata device toevoegen na het booten, maar niet weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
jeroen3 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:20:
Wat gebeurt er als je hem hot plugt?

Je kan in windows wel sata device toevoegen na het booten, maar niet weghalen.
Zal ik even moeten proberen, dus pas in Windows de stroomkabel en sata kabel aansluiten op de IronWolf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Maar waarom check je niet gewoon even of de schijf überhaupt in orde is? Dat lijkt me sowieso verstandig voordat je er data op gaat plaatsen.

Weer terug naar Linux of iets anders dan Windows, doe ‘lsblk’ en kijk hoe de schijf heet (iets als sda of sdb), dan ‘smartctl -t long /dev/sdx’ waarbij je sdx vervangt voor de daadwerkelijke schijf. Lekker laten lopen en dan weet je precies hoe het met de schijf is gesteld.

Als je echt niet wilt weten hoe het met de schijf is, kijk dan naar je boot order of kijk of je met Linux de schijf kunt wipen (‘dd if=/dev/zero of=/dev/sdX bs=1M status=progress’). Snap niet helemaal waarom dit allemaal niet geprobeerd wordt voordat er tooltjes worden gedraaid en je hotpluggen wilt proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ample Energy op 16-04-2025 08:56 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
De stroomkabel kun je aangesloten laten. De sata kabel pas inpluggen als je disk management open hebt.
als de disk service vastloopt deugt de schijf niet

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen3 op 16-04-2025 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
D4NG3R schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:15:
De 3TB+ unlocker is bedoeld voor de 2TB limitatie van 32b Windows.
32 Bit Windows kunnen prima met HDD's groter dan 2TB werken, alleen moeten deze dan wel de GPT indeling hebben.

Microsoft: Windows support for hard disks that are larger than 2 TB

Dat ASRock tool is een hack/patch om grotere HDD's te laten werken met moederborden zonder UEFI/GPT of OS zonder GPT ondersteuning zoals Windows XP.
Dat wil je niet, je HDD krijgt een niet standaard/compatible indeling.
Vroeger (DOS/W9X) had je ook dat soort tooltjes zoals EZ-Drive en Ontrack Disk Manager.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 16-04-2025 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:36

D4NG3R

kiwi

:)

@The_Doman Je hebt gelijk, ik verwarde het met wel of niet bootable zijn. 32b Windows (7) kon destijds niet booten vanaf storage groter dan 2TB.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
D4NG3R schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:06:
@The_Doman Je hebt gelijk, ik verwarde het met wel of niet bootable zijn. 32b Windows (7) kon destijds niet booten vanaf storage groter dan 2TB.
Inderdaad, je moet dan booten in UEFI wat (bijna niet) wordt ondersteund onder 32bit.
Vandaar dat ik eigenlijk ook nog altijd kleinere boot/OS SSD/HDD's gebruik.
Extra/externe schijven is geen probleem zolang ze maar de GPT indeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Ample Energy schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:49:
Maar waarom check je niet gewoon even of de schijf überhaupt in orde is? Dat lijkt me sowieso verstandig voordat je er data op gaat plaatsen.

Weer terug naar Linux of iets anders dan Windows, doe ‘lsblk’ en kijk hoe de schijf heet (iets als sda of sdb), dan ‘smartctl -t long /dev/sdx’ waarbij je sdx vervangt voor de daadwerkelijke schijf. Lekker laten lopen en dan weet je precies hoe het met de schijf is gesteld.

Als je echt niet wilt weten hoe het met de schijf is, kijk dan naar je boot order of kijk of je met Linux de schijf kunt wipen (‘dd if=/dev/zero of=/dev/sdX bs=1M status=progress’). Snap niet helemaal waarom dit allemaal niet geprobeerd wordt voordat er tooltjes worden gedraaid en je hotpluggen wilt proberen.
Dit dus eerst doen, inderdaad.
En als je niet zeker bent, je andere schijven tijdelijk afkoppelen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ample Energy schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:49:

Booten naar windows lukt niet maar ik kan wel met een opstartbare usb stick waarop Windows 10 staat even kijken via DOS of een andere manier. Want wanneer de HTPC wil opstarten in Windows (Safe Mode of geen Safe Mode) krijg ik die BSOD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
G_Dragon schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:05:
Booten naar windows lukt niet maar ik kan wel met een opstartbare usb stick waarop Windows 10 staat even kijken via DOS of een andere manier. Want wanneer de HTPC wil opstarten in Windows (Safe Mode of geen Safe Mode) krijg ik die BSOD.
Heb je die schijf nu al eens geprobeerd (gedeeltelijk) te wissen/zerofillen vanuit de opstartbare USB?
Eventueel alles/partities verwijderen vanuit Windows 10/11 installatie USB.
Of via Shift+F10 Fdisk
Als dat al werkt/verschil maakt?
Wel heel voorzichtig mee zijn!

De schijf geeft nu op het screenshot een unknown partitie aan.
Wis de schijf zodat er niets meer op staat en als niet geïnitialiseerd wordt gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 16-04-2025 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
The_Doman schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:24:
[...]

Heb je die schijf nu al eens geprobeerd (gedeeltelijk) te wissen/zerofillen vanuit de opstartbare USB?
Eventueel alles/partities verwijderen vanuit Windows 10/11 installatie USB.
Of via Shift+F10 Fdisk
Als dat al werkt/verschil maakt?
Wel voorzichtig mee zijn!

De schijf geeft nu op het screenshot een unknown partitie aan.
Wis de schijf zodat er niets meer op staat en als niet geïnitialiseerd wordt gezien.
Ik krijg vandaag een Docking Station binnen waarmee ik hem ga testen, hier kom ik op terug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@G_Dragon Heb je toen je de disk kreeg niet eerst met download: CrystalDiskInfo 9.6.2 bijvoorbeeld naar de SMART status gekeken van de disk? Dit had sowieso stap 1 moeten zijn toen je de disk ontving. ;)

Een alternatief is dan om met een live USB stick Linux te booten waarop je hetzelfde kan doen, bijvoorbeeld met behulp van smartmontools. :)

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 16-04-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:35:
@G_Dragon Heb je toen je de disk kreeg niet eerst met download: CrystalDiskInfo 9.6.2 bijvoorbeeld naar de SMART status gekeken van de disk? Dit had sowieso stap 1 moeten zijn toen je de disk ontving. ;)

Een alternatief is dan om met een live USB stick Linux te booten waarop je hetzelfde kan doen, bijvoorbeeld met behulp van smartmontools. :)
Dat kon ik ja niet doen vanwege de BSOD? Want voor z'n check moet je in Windows zijn :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

G_Dragon schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:44:
Dat kon ik ja niet doen vanwege de BSOD? Want voor z'n check moet je in Windows zijn :D
Nou ja, er zijn natuurlijk ook live USB sticks met Windows en/of Linux? Dit is Tweakers toch? :) Je zit in elk geval niet per definitie vast aan Windows, of het OS dat op een andere harddisk staat geïnstalleerd, dat is vooral wat ik wil aangeven.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 16-04-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Het zou een moederbord niet uit mogen maken hoe groot de disk is. Tenzij deze heel erg vintage staat ingesteld.
The current 48-bit LBA scheme was introduced in 2002 with the ATA-6 standard,[5] raising the addressing limit to 248 × 512 bytes, which is exactly 128 PiB
Het feit dat je een BSOD in windows krijgt duidt er ook op dat de bios gewoon is doorlopen.

Dan is er mogelijk iets mis met de formattering van de disk. Windows is daar erg fragiel bij, vandaar de oproep om met linux te kijken, en eventueel te wissen.
En om eventuele bugs in het booten van Windows te voorkomen, mijn suggestie voor hotplug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb de IronWolf Pro 18Tb in z'n docking station gezet en kreeg gelijk weer een BSOD op mijn HTPC, MAAR toen heb ik het docking station op onze laptop aangesloten en daar kreeg ik geen BSOD. Ook herkende hij geen nieuwe partitie, dus ik heb via CMD enkele commando's uitgevoerd en sinds dien werkt de harde schijf als een zonnetje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rFZVCW9d8HsZuAs4aD0dwcLT88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFejNR5iIxQbRtXMVXyPtdwZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oceREE03YAVqKs6XOi4H1bk-OBc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xItJ0lNRllJMxZb61Z6XngNi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVHTQMamdzKQ_nAmxG1gQAxkbRc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mEuiNownEh0Q1cuF5fC6fIfI.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKdZz_HtEfidmDRw5lrVuj5on0w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7HCq03RON7os9M7IrmFNJZch.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8mo70YkHS24U7RRbQZ1oPIiLck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCerJ81Xkk9h3IgvcNYVrCtq.jpg?f=fotoalbum_tile

Inmiddels heb ik hem werkend in mijn HTPC Server zitten! (@Freeaqingme)
Iedereen bedankt voor het meedenken, de tips en hulp!
Zit zelf nog met een vraag over alles, waarom geeft hij aan 16Tb terwijl het een 18TB hoort te zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 16-04-2025 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik denk dat het wraak is omdat je hem ass hebt genoemd :+

Nee, Windows gebruikte “echte” / binary TB’s (TiB). Dan is een TB 1,099,511,627,776 bytes. Fabrikanten gebruiken decimale TB’s, dus 1,000,000,000,000 bytes.

18,000,000,000,000 bytes / 1,099,511,627,776 ≈ 16.37 TiB

Klopt dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
G_Dragon schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:06:
Ik heb de IronWolf Pro 18Tb in z'n docking station gezet en kreeg gelijk weer een BSOD op mijn HTPC, MAAR toen heb ik het docking station op onze laptop aangesloten en daar kreeg ik geen BSOD. Ook herkende hij geen nieuwe partitie, dus ik heb via CMD enkele commando's uitgevoerd en sinds dien werkt de harde schijf als een zonnetje!
Mooi dat het nu werkt. :)
Blijkbaar toch iets met de initiële HDD indeling waardoor het systeem verstoord werd blijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
In ieder geval weet je nu dat het geen nieuwe "maagdelijke" disk was anders had dit nooit op kunnen treden.
Zou maar eens het item over Exos fraude doorlezen want het zou me niets verwonderen als dit ook zo'n gebruikte disk is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ben(V) schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:43:
In ieder geval weet je nu dat het geen nieuwe "maagdelijke" disk was anders had dit nooit op kunnen treden.
Zou maar eens het item over Exos fraude doorlezen want het zou me niets verwonderen als dit ook zo'n gebruikte disk is.
Het was wel een nieuwe schijf, want de verkoper had een defecte en die heeft hij opgestuurd gehad naar RMA. Toen de vervangende schijf, deze dus terugkwam had hij zelf al een nieuwe gekocht. Ik zal het item alsnog wel even door gaan lezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
Het gaat over fraude waarbij op grote schaal disken die een paar jaar gedraaid hebben als nieuw verkocht worden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1