Nieuwe desktop budget max €2000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veeodee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-04 23:34
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen, speel games uitlopend Planet Zoo tot aan shooters als Ready or not.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Max €2000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Muis, Headphone, mic, en Samsung Odyssey G5 scherm gaan mooi mee.

Mijn systeem zelf komt uit 2018, lijkt me niet dat daar iets bruikbaars bij zit. Eventueel opslag als dat mogelijk is, maar voor naast een nieuwe, niet als hoofd opslag.

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 362,40€ 362,40
1MoederbordenASRock AB350 Pro4€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 590 Armor 8G OC€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 69,-€ 69,-
1BehuizingenPhanteks Eclipse P300 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 37,58€ 37,58
1SSD'sSamsung 860 QVO 1TB€ 152,95€ 152,95
1SSD'sSandisk SSD Plus (MLC) 120GB€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 621,93

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Te weinig verstand van de specs om dat te kunnen zeggen. Daarom deze hulpvraag:)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Hoeft niet op Ultra te kunnen spelen, zou wel mooi zijn als het lukt.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Niet van plan

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Bang for buck is zeker mooi meegenomen. Maar het moet gewoon een goed systeem zijn die jaren mee kan.

Lijstje wat ik zelf in gedachte had:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9700X Boxed€ 323,99€ 323,99
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 9070 XT GAMING OC€ 829,-€ 829,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 88,-€ 88,-
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer III 360€ 76,39€ 76,39
1Geheugen internLexar Ares LD5U16G60C320A-RGD€ 79,90€ 79,90
1VoedingenMSI MAG A850GL PCIE5 Zwart€ 115,99€ 115,99
1SSD'sSamsung 990 EVO Plus 2TB€ 129,95€ 129,95
Totaal€ 1.812,22

Maar dan is de vraag, past dit qua aansluitingen? Zijn er betere componenten voor betere prijzen? Echt alleen voor game en her en der een word documentje. Wil hem wel dit keer zelf proberen in elkaar te zetten. Aangezien ik dan tenminste ook ooit aanpassingen kan maken ipv nieuw systeem moeten kopen.

Daarnaast binnen dit budget een nieuw keyboard nodig. Oude Logitech G413 slaat vaak dubbel aan. Niet meer te doen: aanbevelingen welkom!

Alvast heel erg bedankt voor de input!

Beste antwoord (via Veeodee op 15-04-2025 22:39)

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:24
Een AMD 9700X Tray kan goedkoper zijn.
Een AIO-koeler heb je voor de prestaties niet nodig, want een goede luchtkoeler voldoet ook.
Een AIO-koeler wil je aan de bovenzijde monteren, zodat warme lucht direct de behuizing uitblaast. Daar past echter geen 360-radiator in de 4000D. Een 280-radiator past alleen icm low profile memory en dat is het 43mm hoge Lexar geheugen niet. Een 240-radiator is qua koeling ook voldoende, maar presteert niet beter dan een luchtkoeler.

Ik zou met de videokaart iets besparen met de eveneens semi-passieve Hellhound, die lijkt ook grotere fans te hebben: https://tweakers.net/pric...md-radeon-rx-9070-xt.html

Een toetsenbord is heel persoonlijk, wat wil je voor switches? Tactile, clicky, etc.
Formaat? Verlichting? Polssteun?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Woezik
Een AMD 9700X Tray kan goedkoper zijn.
Een AIO-koeler heb je voor de prestaties niet nodig, want een goede luchtkoeler voldoet ook.
Een AIO-koeler wil je aan de bovenzijde monteren, zodat warme lucht direct de behuizing uitblaast. Daar past echter geen 360-radiator in de 4000D. Een 280-radiator past alleen icm low profile memory en dat is het 43mm hoge Lexar geheugen niet. Een 240-radiator is qua koeling ook voldoende, maar presteert niet beter dan een luchtkoeler.

Ik zou met de videokaart iets besparen met de eveneens semi-passieve Hellhound, die lijkt ook grotere fans te hebben: https://tweakers.net/pric...md-radeon-rx-9070-xt.html

Een toetsenbord is heel persoonlijk, wat wil je voor switches? Tactile, clicky, etc.
Formaat? Verlichting? Polssteun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veeodee
Dus gewoon dezelfde CPU maar dan tray scheelt geld?

Mijn huidige built raakt vaak oververhit, vandaar dat ik niet wilde besparen op koeling haha, maar een luchtkoeling kan dus prima? Aanbevelingen?
En dan zou ik dus voor een andere kast moeten gaan omdat de luchtkoeling niet zou passen?

Qua keys vind ik de g413 top. Alleen die is te oud. Slaat dubbel aan, of soms niet. Blijft hangen. Is dus gewoon klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
Tray: https://tweakers.net/pric...d-ryzen-7-9700x-tray.html

Deze koelers voldoen allemaal prima: https://tweakers.net/pric...;2179376;1972122;2040884/

In de 4000D past bovenin ook de AIO 240mm uitvoering: https://tweakers.net/pric...-iii-240-a-rgb-zwart.html Ondanks de 38mm dikke radiator moet die wel passen met je memory modules.

Ik gebruik zelf inmiddels 10jaar de Cherry MX Brown, dat zijn tactile switches, waardoor je de aanslag beter voelt en ze zijn stiller dan de Blue. Ook gewoon degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veeodee
Thanks voor je adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:21
uitvoering: Thermaltake Toughpower GT 850 watt, Zwart is goedkoper en heeft een semi-passieve fan. Is daarom stiller.

Je kan eventueel ook nog 20 euro besparen op de SSD. uitvoering: Lexar NM710 2TB is ook prima voor gaming.

Verder 100% eens met Woezik. Ik zou die Arctic Freezer 36 pakken. Je CPU verbruikt slechts 65W en koeler kan dat makkelijk aan, is fluisterstil en kost het minste.

Ik heb zelf Cherry MX brown en red gehad. Vind zelf de red fijner. Blue maakt echt veel geluid met typen. Dat vind het gezinnetje te irritant. Ik zou gewoon een niet al te dure bestellen. Vaak is er wel eentje in de sale voor 50 tot 80 euro. Je kan hem uitproberen en retour sturen als die niet bevalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dekar op 16-04-2025 08:01 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-05 15:32
Dekar schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:00:
uitvoering: Thermaltake Toughpower GT 850 watt, Zwart is goedkoper en heeft een semi-passieve fan. Is daarom stiller.

Je kan eventueel ook nog 20 euro besparen op de SSD. uitvoering: Lexar NM710 2TB is ook prima voor gaming.

Verder 100% eens met Woezik. Ik zou die Arctic Freezer 36 pakken. Je CPU verbruikt slechts 65W en koeler kan dat makkelijk aan, is fluisterstil en kost het minste.

Ik heb zelf Cherry MX brown en red gehad. Vind zelf de red fijner. Blue maakt echt veel geluid met typen. Dat vind het gezinnetje te irritant. Ik zou gewoon een niet al te dure bestellen. Vaak is er wel eentje in de sale voor 50 tot 80 euro. Je kan hem uitproberen en retour sturen als die niet bevalt.
9700X heeft een 65w en 105w modus.

Meningen of de kleine verbetering in prestaties afwegen tegen de extra hitte en stroomverbruik zijn verdeeld.

Ik zelf gebruik een 9700X, de 105w modus aanstaan en merk dat de CPU langer en hoger (all core) klokt.
CPU is nu wel een heethoofd, een goedkope 240mm AIO is zeker wenselijk (helemaal wanneer top mount/outtake). Gebruik zelf ook de liquid freezer III 240 top mount, houdt de temperaturen voor relatief weinig geld redelijk binnen de perken.
Pagina: 1