Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op hoge(re) settings met een monitor van 144 HZ op 1440P - games zoals Doom Eternal / The Dark Ages, Diablo 4, Marvel Rivals, F1 24, Baldur's gate 3, etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500, met een max budget van 1750 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/toetsenbord en onderstaande Dell monitor.https://tweakers.net/pricewatch/581879/dell-s2417dg-zwart/specificaties/
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Heb enkel nog maar Nvidia gehad, maar mag zeker ook AMD zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een systeem voor de long term, dus graag zo toekomstbestendig als mogelijk. Hoe stiller, hoe beter ook.Sta zeker open voor alternatieven in onderstaande lijst, behalve de Fractal North behuizing, deze wil ik zeker aanschaffen :-)
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu eigenlijk een combinatie gemaakt van de best buy guide en ook wat ik een beetje op tweakers/online heb kunnen vinden en ik hoop dat alles goed bij elkaar past. Heb er bv. de Arctic P12's bijgestoken, aangezien ik had gelezen dat de standaard meegeleverde fans bij de North niet veel voorstellen. Vooral de CPU/GPU keuze vind ik moeilijk, aangezien die ook het grootste deel van mijn budget opnemen en toch wel lang relevant moeten kunnen blijven, misschien is daarom de 7800XT niet de beste keuze? Heb ook geen idee in welke mate de prijzen nog snel zullen zakken.
Bedankt voor jullie advies!
Gamen op hoge(re) settings met een monitor van 144 HZ op 1440P - games zoals Doom Eternal / The Dark Ages, Diablo 4, Marvel Rivals, F1 24, Baldur's gate 3, etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500, met een max budget van 1750 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/toetsenbord en onderstaande Dell monitor.https://tweakers.net/pricewatch/581879/dell-s2417dg-zwart/specificaties/
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Heb enkel nog maar Nvidia gehad, maar mag zeker ook AMD zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een systeem voor de long term, dus graag zo toekomstbestendig als mogelijk. Hoe stiller, hoe beter ook.Sta zeker open voor alternatieven in onderstaande lijst, behalve de Fractal North behuizing, deze wil ik zeker aanschaffen :-)
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu eigenlijk een combinatie gemaakt van de best buy guide en ook wat ik een beetje op tweakers/online heb kunnen vinden en ik hoop dat alles goed bij elkaar past. Heb er bv. de Arctic P12's bijgestoken, aangezien ik had gelezen dat de standaard meegeleverde fans bij de North niet veel voorstellen. Vooral de CPU/GPU keuze vind ik moeilijk, aangezien die ook het grootste deel van mijn budget opnemen en toch wel lang relevant moeten kunnen blijven, misschien is daarom de 7800XT niet de beste keuze? Heb ook geen idee in welke mate de prijzen nog snel zullen zakken.
Bedankt voor jullie advies!
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 428,85 | € 428,85 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 499,- | € 499,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Chalk White | € 144,99 | € 144,99 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 32,55 | € 32,55 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 24,95 | € 24,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 92,37 | € 92,37 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 144,98 | € 144,98 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB | € 149,90 | € 149,90 |
Totaal | € 1.686,59 |