mATX case; gebruik ik de pricewatch-filters verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-05 19:37
Hallo,
Momenteel heb ik onderstaande en voor een nieuwe mATX kijk ik rond in de prijsvergelijker.
uitvoering: Fractal Design Focus G Zwart

Hoogte: max 46 cm (dwingend), breedte en diepte: liefst max resp 23 cm en 50 cm.

Omdat de volledige lijst zo lang is, vink ik veel dingen aan (o.a. die afmetingen, max 120 euro, minstens een review, USB-C op front, bays) maar dan wordt de lijst ineens heel kort. Doe ik het fout?

Waar ik aan denk:
-koeler uit BBG: 154 mm uitvoering: Gelid Solutions Tranquillo REV. 5
-GPU (nu): AMD 6700 XT (reference model)
-GPU (later): AMD 9070 XT
-twee interne HDD, een interne SATA SSD, geen "externe" bays meer
-headphone jack op front? Of is dat geen onderscheidende factor?
-USB-C op front vereisen? Of volstaan bv twee snelle USB-A? Ik begrijp die filternamen niet (3.2, Gen 1/2, ...).
-liefst twee of drie fans meegeleverd

Hoe raak ik beter tot een overzichtelijk aantal mogelijke cases? Welke functionaliteiten moet ik nemen/weglaten?
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:42
Als ik even schuif is met name de hoeveelheid bays de beperkende factor, in deze tijd van M2 SSD's is dat minder gewild. Is het een optie je harde schijven in een NAS te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-05 19:37
Heb de NAS gevuld met 6/4/4/2. Voor de desktop gaat het over 2 en 1 (=wat ik al jaren heb liggen, nog een 0,5TB in de lade). Ook de SATA SSD is slechts 1TB.
Ik twijfel tussen "werkende dingen weggooien" en "wat als zo'n oude HDD faalt in de desktop?".
Wellicht idd niet de moeite om het mezelf moeilijk voor te maken.

Mss nog mening/input over de andere ideetjes? Thx!