DNS storing Youfone / KPN?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 23:27
Ik ervaar vandaag DNS problemen met mijn sim-only Youfone abonnement. Als ik handmatig Quad9 instel is er niks aan de hand.

Op Allestoringen zie ik dat het aantal storingsmeldingen bij moederbedrijf KPN oploopt.

Zijn er meer Tweakers met dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 15-04-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05 07:16
Bij mij vandaag ook vage problemen met traag ladende websites en apps. Zowel op wifi als 5G van KPN. Pas bij het veranderen van DNS verdwenen de problemen. Vreemd dat er verder niks over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanandelj
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-04 04:01
Sinds 3 weken valt in Rotterdam Kralingen het vaste netwerk van KPN regelmatig uit alles Telefonie, TV en Internet. 10 minuten tot 20 minuten en dan doet hij het weer. Voor de volledigheid wij hebben dubbel koper, en dus bonding op het modem.

Erg geïnteresseerd in een nieuw modem ben ik niet. Ben dus wat afwachtend met contact opnemen met KPN.
Betreft een oud XS4ALL verbinding en die was altijd uiterst betrouwbaar tot 3 weken geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@vanandelj Wat heeft DNS daar mee te maken? Een DNS storing bij een provider is in principe makkelijk omheen te werken, zeker wanneer het gaat om een vaste verbinding. Ik heb niet het idee dat het bij jou daar om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cygni
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-05 13:28
Hier zelfde problemen. Openen site heel lang niets en dan opeens is de site er. Ubiquity geeft high dns latecy error.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:50
Ik gebruikte hier de 195.121.1.34 en .66 DNS servers van kpn. Sind kort werkten deze voor geen meter. Nadat ik deze vervangen heb door anderen is alles weer snel.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1