Pc laten bouwen, koeler en gpu zitten scheef?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runeys
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-08 19:12
Hoi,

Ik heb door Azerty een pc in elkaar laten zetten, heb hem zojuist ontvangen en klaargezet. Echter valt het mij op dat de koeler voor de cpu erg scheef gekanteld zit naar boven en de gpu gekanteld omlaag.

Is dit erg en moet ik hiermee terug naar de klantenservice van Azerty (en de pc terugsturen) of kan dit verder geen kwaad en hoort dat zo?

edit: nu wel met plaatjes
Zie foto's.

cpu koeler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOJajjbnW8t-orF1itfMCB5HSgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TaSAIhYzfbDCMU6DkoFA1nS.jpg?f=fotoalbum_large
gpu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wopzaQ609HpIZoou5z3OmtfJVRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFp6lKxH9kTYiygpzms6ZTvc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door Runeys op 15-04-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:57
Dit hoort niet zo wat mij betreft. Ik zou hem wellicht ook niet opstarten.

Deel deze foto's eerst eens met de winkel? Wat zeggen ze?

Het lijkt wel alsof de GPU op de verkeerde slots zit geschroefd. Wat er met de CPU koeler is gebeurd is onduidelijk... je zou haast denken dat hij niet helemaal 'seated' is.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:49
S0epkip schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:50:
... Wat er met de CPU koeler is gebeurd is onduidelijk... je zou haast denken dat hij niet helemaal 'seated' is.
Kijken naar de 1e foto, dan is de CPU koeler wel recht tov het geheugen.
Je zou bijna denken dat het moederbord niet goed in de kast is geschroefd...
Of dat er support ontbreekt onder het moederbord.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Alles zit scheef lijkt wel. Hoe dan ook, dit hoort niet. Ik zou de PC niet gebruiken en terug sturen. Als het goed werkt, dan nog niet gaan gebruiken. Dit hoort niet zo en kan niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Met bovenstaande, maar even vanuit nieuwsgierigheid: Kan je ook eens een foto maken van het I/O shield (USB aansluitingen etc) achterop?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Iets meer duidelijke foto's van de achterkant en zijkant (zonder glazen paneel) zou fijn zijn. Met die grote sticker (die je mogelijk onterecht als waterpas gebruikt) ervoor en de getekende lijnen is het lastig oordelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Saeverix op 15-04-2025 14:09 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 12:48

Emiel1984

Made in NL

De foto is wat vaag maar het lijk wel alsof de afstand-houders van het moederbord niet overal tussen moederbord en kast zitten (maar bovenop het moederbord). In het midden zit het wel goed lijkt het. Maar onder, zit die daar wel vast?

[ Voor 6% gewijzigd door Emiel1984 op 15-04-2025 14:14 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runeys
Ik wilde de post niet helemaal volgooien met foto's, maar op verzoek bij deze. hopelijk is het dan wat helderder, de sticket zit juist wel recht en dacht dat is ook een mooie verwijzing voor wat recht zou moeten zijn.

Ik zal in ieder geval de foto's ook delen met de winke, vind het zelf wel erg jammer in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_O1S3iwIppS9LR3Fbgw-wHx_rAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPjQLPK0a9wpodhDpPWWupik.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZSB_HBWNXIX98ljSxlcgnWgX6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpDLl3MNufsLBwQhDw3M2U8S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8tNron49LgaPQDjK4Csy06B73Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYYO1uQDocPyYjdZBRjE9ucu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjI4bdCQXe6K_48_R9ScQ4qPx2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46lAbt1iWoD9sOFlFWXGSZmC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veli_kavlak
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-09 21:33
Denk niet dat het de moederbord is, die koeler zit er gewoon niet recht op lijkt wel. Ik zou zeker even zsm contact opnemen met Azery want dat klopt zeer zeker niet.

Ook lijkt op 1 van die fotos duidelijk te zien alsof de GPU er ook niet erg recht inzit?? Nou kan een GPU beetje hangen naar beneden bij sommige gpu`s maar op jou foto te zien is die scheef naar boven ofzo? Raar zeg dit. Wel slecht gebouwd, ook niet eens gecontrolleerd ofzo ??

[ Voor 45% gewijzigd door Veli_kavlak op 15-04-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runeys
Azerty komt zojuist met de volgende reactie:
Het ziet er naar uit dat de koeler iets verschoten is tijdens transport. Dit komt wel eens voor als PostNL de doos wat ‘enthousiast’ verplaatst heeft. In principe kan het geen kwaad. De koeler kan waarschijnlijk zonder te veel moeite terug gebogen worden naar een rechtopstaande positie.

Als u wel tegen problemen aanloopt dan kunt u dit het beste zo snel mogelijk melden en dan zorgen wij voor een oplossing.

Met vriendelijke groet,
De cpu koeler zit echter vrij stevig vast en ik wil er ook niet met kracht aan gaan buigen o.i.d. Overigens over de gpu geen reactie...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:17
Het lijkt mij dat ze de videokaart achteraan 1 slot te laag hebben ingeschoven tegenover het PCI express slot waardoor de videokaart getorst zit.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:42
Ik denk een geval van transportschade. Doos ondersteboven een flink klap gehad?
Zowel de cooler als de GPU bewegen tegen de zwartekracht in zeg maar. Tenzij je de door up-side-down houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Malantur schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:34:
Het lijkt mij dat ze de videokaart achteraan 1 slot te laag hebben ingeschoven tegenover het PCI express slot waardoor de videokaart getorst zit.
Het zit zo scheef dat het daar op lijkt. Maar nog 1 slot boven de GPU vrij hebben met een afdekplaatje bij de kast is normaal.

Ik ga ook voor een flink klap van onderen waarbij de GPU en CPU koeler omhoog geramt zijn. Dat het zo blijft zitten met een moederbord dat wel normaal lijkt te zitten geeft aan dat er dingen heel hard verbogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:42
Op de foto's niet goed te zien,
A. zit de kaart wel goed in 't slot?
B. Is de kaart nog vlak of zit er een warp/wokkel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runeys
PROnline schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:45:
Op de foto's niet goed te zien,
A. zit de kaart wel goed in 't slot?
B. Is de kaart nog vlak of zit er een warp/wokkel in?
A. hij wordt door hw info herkend, hoe kan ik dat verder nog controleren?
B. het lijkt erop alsof die niet helemaal plat meer is, maar ik heb geen tool om dat mee te controleren.
Heb geprobeerd een foto zo recht mogelijk van tde voorkant te maken, het lijkt erop alsof de rechterkant nu plat is, maar links zie je de achterkant nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdnGxFkDheMYvruYMfONmoUTYfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwnEY8D9NFEfKnTZeHt7vHV4.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGmmmBWIinilvbpF1KDDFsRqLOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F98zREye3fvbLZWRK18IiVGs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Runeys op 15-04-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny_s
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-07 18:16
Vwb de videokaart heb ik de indruk dat de achterplaats iets te laag is vastgeschroeft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stCnS9mgoKEzYEhb8IEeGYdDr8o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IdCYrBPyjC11wyxWjXBCBTjJ.jpg?f=user_large

Eerste dat in mijn opkomt is dat die drie schroeven iets losdraaien en die brackets iets hoger vastzetten

CPU cooler is niet goed te zien wat dat kan zijn. Dat deel zit onder die dikke cooler dus ook lastig fotograferen.
Het lijkt mij niet dat het by design is.

Wel slordig als dit zo bij Azerty is weggegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

Goed dat je het aangegeven hebt bij webshop. Zo te zien aan de response mag je een poging wagen er zelf wat aan te doen.

Ik zou de videokaart er even uithalen (PC uit en powerkabel uit het stopcontact, powerstekkers los, schroefjes los en bij de aansluiting op het moederbord zit meestal een lipje dat je even naar achter of omhoog moet halen om 'm er uit te krijgen.

Dan op de tafel leggen en kijken of het plat is. Issie niet plat, dan zou ik bij Azerty aangeven dat je graag een recht exemplaar wenst.

Voor de processorkoeler is het eigenlijke een identiek verhaal, alleen moet je daar wat meer moeite doen om 'm er vanaf te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 15-04-2025 16:14 ]

-_-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:23

SPT

Ik zou er niet zelf mee gaan rommelen ivm. garantie. Waarom bel je Azerty niet gewoon even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 14:23
Zou het kunnen dat de videokaart door de stugheid van de stroomkabel omhoog geduwd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14
Runeys schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:34:
Het ziet er naar uit dat de koeler iets verschoten is tijdens transport. [...] In principe kan het geen kwaad. De koeler kan waarschijnlijk zonder te veel moeite terug gebogen worden naar een rechtopstaande positie.
Ik zou dit absoluut zéker niet zomaar gaan proberen zoals ze hier adviseren! (zoals je zelf ook al inschat)
Ik kan me niet voorstellen dat de koeler zomaar (door transport) op deze manier 'verbogen' kan worden.. Met terug proberen te buigen oefen je waarschijnlijk een enorme (hefboom) kracht uit op het moederbord rondom de CPU socket. Daar kun je alleen maar problemen van krijgen, en ik schat dus in dat een dergelijke actie wel degelijk kwaad kan.

Het lijkt er wel op alsof er twee schroeven van de heatsink (de onderste twee) gewoon afgebroken / losgeschoten zijn waardoor de koeler nu schuin op de CPU drukt. (en dus ook niet goed zou moeten kunnen koelen)..
Kun je eens proberen een detailfoto te maken van zover mogelijk achter/onder de CPU heatsink? Daar waar de montagepunten rondom de CPU socket te zien zijn bijvoorbeeld? (tussen de RAM slots en de CPU heatsink door bijvoorbeeld, of van onderuit tussen moederbord en CPU heatsink?)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
danny_s schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:08:
Vwb de videokaart heb ik de indruk dat de achterplaats iets te laag is vastgeschroeft

[Afbeelding]

Eerste dat in mijn opkomt is dat die drie schroeven iets losdraaien en die brackets iets hoger vastzetten

CPU cooler is niet goed te zien wat dat kan zijn. Dat deel zit onder die dikke cooler dus ook lastig fotograferen.
Het lijkt mij niet dat het by design is.

Wel slordig als dit zo bij Azerty is weggegaan
Ik heb ook een MSI Tomahawk mobo, de bovenste PCIe slot van de kast hoort leeg te zijn (want is ter hoogte van de m.2 slot/heatsink). Bovendien zit het begin van het PCIe slot op het moederbord zo dicht bij de case dat het vrijwel onmogelijk is je kaart een slot te laag te bevestigen zonder 'm te breken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runeys
Bedankt voor jullie reacties,
Ter info,
Ik heb telefonisch contact opgenomen met Azerty, en daaropvolgend onderstaande mail verstuurd met extra foto's van de doos zoals die is binnengekomen met wat beschadigingen en losse tape aan de onderkant.

Daar zit ook nog een extra foto bij waarbij te zien is dat de gpu een kleine deuk heeft. Wat zeker niet prettig voelt voor de bedragen waarvoor gpu's tegenwoordig te koop zijn. [zie onderkant post]

Hoi Klantenservice,

Zoals telefonisch besproken heb ik mijn pc vandaag ontvangen. Het valt mij op dat de cpu-koeler scheef zit en ook de grafische kaart gebogen is en niet recht zit.
De CPU koeler is omhoog gekanteld, en ik krijg hem niet met 'makkelijk' recht geschoven zoals is aangeraden door [geanonimiseerd] in de onderstaande mailwisseling. De foto's cpu koeler scheef en gpu scheef heb ik in die mail direct teruggekoppeld toen het opviel.

Ik ben terughoudend om zowel de CPU-koeler als de GPU met kracht recht te buigen, maar ik zie ze uiteraard wel graag in de juiste positie zitten en zonder schade. Verder is het mij opgevallen dat een stuk metaal van de GPU-koeler een kleine deuk heeft, en dat het moederbord daarachter een kleine kras vertoont.

Mijn zorg is dat de CPU hierdoor mogelijk onder extra druk staat, wat schade zou kunnen veroorzaken of al heeft veroorzaakt.
Ook de GPU zit scheef, omhoog gericht. Kan dit schade hebben opgeleverd aan de PCIe-poort? En zou dit in de toekomst voor problemen kunnen zorgen, bijvoorbeeld bij het vervangen van de kaart?

Gezien de prijs van het geheel had ik een product zonder zichtbare schade of verbuigingen gekregen en zou dat dan ook nog steeds graag tegemoet zien.

Ik heb op jullie verzoek foto's gemaakt van de doos.
De onderkant van de doos (met de doorzichtige tape), zat de tape zo al los toen de doos binnenkwam. wellicht is die niet goed dichtgetapet?
Ook valt mij op dat het opvulmateriaal een hele sterke indruk van de cpu koeler heeft overgehouden.

De doos heeft verder wat schade aan de buitenkant.

Hierbij extra foto's en ook mijn link naar het Tweakers forum waar ik dit gedeeld heb om te vragen of het zo de bedoeling was zoals het aankwam en/of dit schade kan opleveren.
Ik hoop dat de foto's goed aankomen via onedrive, want het was te groot om in de mail te delen.
De foto's cpu koeler scheef en gpu scheef had ik in mijn eerste reactie mail hieronder meegestuurd, de rest heb ik later gemaakt op verzoek van leden van Tweakers en vervolgens op basis van het telefoongesprek van zojuist.

M2M in "Pc laten bouwen, koeler en gpu zitten scheef?"
Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
ik, maar dan netjes met voornaam achternaam.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0oR0iVXRvN2zCZhRLEaewZxjSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqIR9wBF6LfVbOcSimpHn1lx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Runeys op 15-04-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwollenaar88
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-09 13:12
Als ik dit allemaal zo zie zou ik toch een geheel nieuw systeem willen en niet dat deze nog hersteld wordt.
Het vertrouwen is zo wel weg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
Persoonlijk, zou ik dit in verband met eventuele mogelijke garantie problemen op een later moment niet accepteren. En het misschien is het een beetje cynische blik, maar het zou mij namelijk niks verbazen als ze dit later als mogelijke reden geven om garantie af te wijzen omdat ze dan niet kunnen zien of problemen al aanwezig waren bij productie of door vervoer of mogelijk door verkeerd gebruik door koper komen. Dus dat ze het vooral op dat laatste gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-09 16:51
Voor een privé build (zelf bouwen), meh, liever niet, maar dat is de keuze die je zelf maakt dan. Als het werkt, werkt het.

Maar als je het laat doen, door iemand/partij met expertise hier in, zou ik dit absoluut onaccaptabel vinden.

Ik ben benieuwd naar de reactie van de leverancier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runeys
Op basis van de reactie van Azerty heb ik hem retour gestuurd met het verzoek voor een onbeschadigd / ongebogen/gedeukte grafische kaart en de vraag om de andere onderdelen in ieder geval cpu, koeler en moederbord te controleren voor schade en indien beschadigd evt. te vervangen.

Ben benieuwd hoe verder.

Hieronder de reactie vanuit Azerty.

Goedemiddag,

Van wat ik begrijp werkt het systeem in ieder geval wel naar behoren.
Mijn vermoeden is dat de schuimzak die voor het transport erin is gezet tijdens het uitzetten wellicht de componenten wat heeft verbogen/verschoven.
Deze mag je in principe weer rechtbuigen, echter snap ik het dat je eventuele schade wil voorkomen.

Mocht je het systeem door ons willen laten controleren en herstellen waar nodig is, kan dit natuurlijk.
Hiervoor kan je een retournummer aanmaken.

Voor het aanvragen van een retournummer en het versturen van je product kan je een retour aanvraag doen via onze website.
Nieuwe retouraanvraag indienen, klik hier
Uitleg video “Hoe vraag ik een retour aan?”
Hoe vraag ik een retour aan?, klik hier
Meer informatie over de retour procedure kan je hier vinden:
Veel gestelde vragen, klik hier
Na het aanvragen van een retournummer kan je jouw producten versturen, maar je bent ook van harte welkom in onze winkel.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij het graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DemanNL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:32
Heel herkenbaar dit!

Vorige maand een pc laten samenstellen door azerty. Maar tot op de dag van vandaag nog steeds geen werkend systeem.

De pc kwam met gebogen cpu cooler. En ik kreeg de exact zelfde mail terug dat hij enthousiast behandeld is en dat je hem zelf maar terug moet buigen.

Vervolgens is de backplate van de mobo/cpu socket ook gebogen. Kan allemaal geen kwaad zeggen ze.

Vervolgens sluit ik hem aan en heb ik artifacts in de bios. Dus ik stuur hem terug, ja geen probleem bij testen zeggen ze.

Gevraagd of ze de igpu en alle poorten wel goed getest hebben. Nu heb ik 3 dagen later geen reactie. Vind het tergend traag lopen allemaal bij azerty. En vind dat ze erg gemakkelijk doen over een zeer dure pc build. Ook staat in de cpu koeler handleiding dat je hem nooit gemonteerd mag verzenden.

Ik ga niet meer bij azerty halen in de toekomst en in het vervolg assembleer ik hem zelf wel want vind het allemaal maar gewoon traag verlopen en voel me niet serieus genomen.

Waar ik vroeger goede ervaringen had bij azerty vind ik dat ze tegenwoordig matig zijn.

Met het zien van deze thread en hoe jij exact dezelfde behandeling krijgt als ik. Overweeg ik Azerty in gebreken te stellen en mijn aankoop te ontbinden. Helemaal klaar met azerty.

[ Voor 16% gewijzigd door DemanNL op 18-04-2025 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:37:
Persoonlijk, zou ik dit in verband met eventuele mogelijke garantie problemen op een later moment niet accepteren. En het misschien is het een beetje cynische blik, maar het zou mij namelijk niks verbazen als ze dit later als mogelijke reden geven om garantie af te wijzen omdat ze dan niet kunnen zien of problemen al aanwezig waren bij productie of door vervoer of mogelijk door verkeerd gebruik door koper komen. Dus dat ze het vooral op dat laatste gooien.
Dat zou geen slimme actie zijn van Azerty want geen enkel bedrijf wil in rubriek 'stekeligheden' van de consumentenbond(gids) staan buiten diverse reviews die je kan schrijven. Dit hebben ze gewoon op te lossen.

En ja, de pakketbezorgers rijden op een strak schema zodat lief zijn voor zo'n pakket er bij inschiet. Als ik een systeem koop ga ik hem zelf ophalen met de auto zodat ik transportschade kan uitsluiten.

We hopen op een goed einde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runeys
update: Telefonisch contact gehad en Azerty stuurt 2 nieuwe ram sticks (dan wel van een ander merk, maar met zelfde timings) zodat ik kan testen of die het probleem verhelpen.

Heb hem vandaag weer terug ontvangen. op de foto's iets minder goed te zien, maar de gpu ziet er nu wel netjes recht uit en ook de koeler staat 'bijna helemaal' recht. Maar dat is zo niet meer iets waar ik me zorgen om maak / aan stoor in ieder geval. ook is er geen deuk meer in de gpu voor zover ik kan zien. Azerty heeft ook iets vervangen want een levertijd had van 2-3 dagen, en in de nieuwe retour order zie ik de koeler en gpu staan, maar het is me dan nog niet helemaal duidelijk of zie die beide vervangen hebben. had daar graag een korte toelichting op gehad. in de andere doos zat een paklijst waarop staat dat de koeler en gpu zijn vervangen en het e.e.a. getest is.

Wat me wel ietsjes zorgen baart is dat ik na een run van 3d mark -> timespy en vervolgens via windows op de knop opnieuw opstarten druk 1 van de ram sticks geen licht meer geeft en het moederbord een geheugen faal led lampje laat branden.

edit: zojuist na 5-10 minuten niets doen in windows weer op opnieuw opstarten gedrukt en weer hetzelfde issue (zie afbeeldingne onder) dus ligt dan niet aan intensief ramgebruik.

Als ik dan de pc uitdoe met de powerknop en vervolgens aanzet start hij wel netjes op en doet alles het weer. als ik na het opstarten weer op opnieuw opstarten druk werkt het ook zonder problemen.

In ieder geval vandaag 2x voorgekomen (in de afgelopen 3 uur dat ik hem terugheb). Net nogmaals getest voor de zekerheid nu lijkt het wel te werken, maar voelt toch iets minder goed.

Wat kan ik doen om dat te controleren / na te gaan? Ben dit weekend verder niet thuis maar dan kan ik er vanaf maandag evt. verder naar kijken of weer terugsturen als dat nodig blijkt.... zou wel heel teleurstellend zijn.

Ter info, ook issue met afbeeldingen gedeeld met Azerty via de mail en ga zo even telefonisch contact opnemen

plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMGVWyv5pgIdxsJ6LnIv9z4dJEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXQmzBpM8quIj4LwI2OR2FMO.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BskVue2tvRDO309dlhVZC50fRaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkt81ydAWZtIsXho8HcgFTGx.jpg?f=fotoalbum_large

ram stick zonder lampjes / met foutmeldingsled op mobo.
nu foto zonder reflectie met mijn eigen gezicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBkCQDFgVQnlq-LgYp8OkvatgBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzFHSuEAfPxQbxDXsT1qJdbB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Runeys op 25-04-2025 22:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DemanNL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:32
DemanNL schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:32:
Heel herkenbaar dit!

Vorige maand een pc laten samenstellen door azerty. Maar tot op de dag van vandaag nog steeds geen werkend systeem.

De pc kwam met gebogen cpu cooler. En ik kreeg de exact zelfde mail terug dat hij enthousiast behandeld is en dat je hem zelf maar terug moet buigen.

Vervolgens is de backplate van de mobo/cpu socket ook gebogen. Kan allemaal geen kwaad zeggen ze.

Vervolgens sluit ik hem aan en heb ik artifacts in de bios. Dus ik stuur hem terug, ja geen probleem bij testen zeggen ze.

Gevraagd of ze de igpu en alle poorten wel goed getest hebben. Nu heb ik 3 dagen later geen reactie. Vind het tergend traag lopen allemaal bij azerty. En vind dat ze erg gemakkelijk doen over een zeer dure pc build. Ook staat in de cpu koeler handleiding dat je hem nooit gemonteerd mag verzenden.

Ik ga niet meer bij azerty halen in de toekomst en in het vervolg assembleer ik hem zelf wel want vind het allemaal maar gewoon traag verlopen en voel me niet serieus genomen.

Waar ik vroeger goede ervaringen had bij azerty vind ik dat ze tegenwoordig matig zijn.

Met het zien van deze thread en hoe jij exact dezelfde behandeling krijgt als ik. Overweeg ik Azerty in gebreken te stellen en mijn aankoop te ontbinden. Helemaal klaar met azerty.
Hier een update wat betreft mijn casus. Was wel even bijzondere samenloop van omstandigheden.

Azerty is over gegaan naar een nieuw ticketing systeem, waar mijn ticket één van de eerste was en buiten de boot viel door een niet lekker lopende workflow. Hierdoor heb ik lang moeten wachten en voelde ik mij dus niet serieus genomen.

Na telefonisch contact kreeg ik oprechte excuses aangeboden over het feit dat het allemaal zo lang duurde. Uiteindelijk hebben ze de CPU en CPU cooler vervangen en de PC extra stevig ingepakt.

Nu komt de ontknoping, de artifacts waren er nog steeds. Maar met een stapel aan nieuwe kabels en de voorkennis dat de onderdelen deze keer nieuw en onbeschadigd verzonden zijn, ging ik op onderzoek uit. Wat blijkt, mijn 3 jaar oude monitor is spontaan stervende en trekt 60hz niet meer maar wel 240hz. Dus in de bios en op een verse installatie heb ik artifacts net zo lang totdat ik naar 240hz wissel.

Onder aan de streep zou ik nog steeds niet blij geweest zijn met gebogen onderdelen, maar zou de pijn wel minder erg zijn geweest als de artifacts door mijn scherm er niet waren. Ook duurde het afhandelen erg lang maar dat kwam dus door een nieuw ticketing systeem. Daarnaast ook al is het goed bedoeld, een mail met duw maar recht voelt gewoon slecht. Je betaald veel geld voor nieuwe onderdelen en assemblage en dan moet je hem zelf maar recht duwen. Echter word het niet zo bedoeld, maar komt het wel lullig over.

Ben desondanks wel blij met Azerty, wetende dat het een samenloop van veel omstandigheden zijn en het toch netjes is afgehandeld hersteld bij mij alle vertrouwen in Azerty.

Heb bovenstaande ook gestuurd naar Azerty, vind het wel zo eerlijk dat ze ook weten wat er precies is gebeurd.
Pagina: 1