Bedankt voor jullie reacties,
Ter info,
Ik heb telefonisch contact opgenomen met Azerty, en daaropvolgend onderstaande mail verstuurd met extra foto's van de doos zoals die is binnengekomen met wat beschadigingen en losse tape aan de onderkant.
Daar zit ook nog een extra foto bij waarbij te zien is dat de gpu een kleine deuk heeft. Wat zeker niet prettig voelt voor de bedragen waarvoor gpu's tegenwoordig te koop zijn. [zie onderkant post]
Hoi Klantenservice,
Zoals telefonisch besproken heb ik mijn pc vandaag ontvangen. Het valt mij op dat de cpu-koeler scheef zit en ook de grafische kaart gebogen is en niet recht zit.
De CPU koeler is omhoog gekanteld, en ik krijg hem niet met 'makkelijk' recht geschoven zoals is aangeraden door [geanonimiseerd] in de onderstaande mailwisseling. De foto's cpu koeler scheef en gpu scheef heb ik in die mail direct teruggekoppeld toen het opviel.
Ik ben terughoudend om zowel de CPU-koeler als de GPU met kracht recht te buigen, maar ik zie ze uiteraard wel graag in de juiste positie zitten en zonder schade. Verder is het mij opgevallen dat een stuk metaal van de GPU-koeler een kleine deuk heeft, en dat het moederbord daarachter een kleine kras vertoont.
Mijn zorg is dat de CPU hierdoor mogelijk onder extra druk staat, wat schade zou kunnen veroorzaken of al heeft veroorzaakt.
Ook de GPU zit scheef, omhoog gericht. Kan dit schade hebben opgeleverd aan de PCIe-poort? En zou dit in de toekomst voor problemen kunnen zorgen, bijvoorbeeld bij het vervangen van de kaart?
Gezien de prijs van het geheel had ik een product zonder zichtbare schade of verbuigingen gekregen en zou dat dan ook nog steeds graag tegemoet zien.
Ik heb op jullie verzoek foto's gemaakt van de doos.
De onderkant van de doos (met de doorzichtige tape), zat de tape zo al los toen de doos binnenkwam. wellicht is die niet goed dichtgetapet?
Ook valt mij op dat het opvulmateriaal een hele sterke indruk van de cpu koeler heeft overgehouden.
De doos heeft verder wat schade aan de buitenkant.
Hierbij extra foto's en ook mijn link naar het Tweakers forum waar ik dit gedeeld heb om te vragen of het zo de bedoeling was zoals het aankwam en/of dit schade kan opleveren.
Ik hoop dat de foto's goed aankomen via onedrive, want het was te groot om in de mail te delen.
De foto's cpu koeler scheef en gpu scheef had ik in mijn eerste reactie mail hieronder meegestuurd, de rest heb ik later gemaakt op verzoek van leden van Tweakers en vervolgens op basis van het telefoongesprek van zojuist.
M2M in "Pc laten bouwen, koeler en gpu zitten scheef?"
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
ik, maar dan netjes met voornaam achternaam.
[
Voor 10% gewijzigd door
Runeys op 15-04-2025 17:27
]