@
Yariva hoewel ik je centiment begrijp,
als ik google op wat is een subnetmakser dan is de 3e hit een wiki artiekel dat naar mijn inzicht meer vragen dan antwoorden opwerpt en alles wat er bovenstaat (oa van nordvpn en microsoft maken het allemaal NOG erger doordat ze het alleen uitleggen in de context van een of ander product ...
dat gezegd hebbende snap ik dat de overvloed aan irrelevantie informatie via één zoekterm lees: de zoekterm die ik zelf (zonder verdere controle) zou hebben aanbevolen TS niet verder zou hebben geholpen.
Dat @
Glashelder vervolgens de moeite neemt op een heel mooi (maar niet helemaal complet) verhaal uit te typen in plaats van te verwijzen naar een goede uitleg of een youtube video van bijvoorbeeld networkchuck (die het wel redelijk duidelijk en visueel uitlegt) is dan weer het andere uiterste. (met mijn volste respect overigens). maar een 'doe de volgende keer beter zoeken voor je post reactie, A helpt niet, en B verziekt ook alleen maar de sfeer op ons mooie forum (S) Ik had dan op zijn minst een reactie verwacht als:
Hé OP, antwoorden op vragen als die zijn redelijk eenvoudig te googelen bijvoorbeeld met:
<google>newbs guide to subnetmasks</google> de bovenste video legt het bijvoorbeeld best wel aardig uit.
zelfde strekking maar tóch nog behulpzaam in één. aan @
erikbrlk - die video legt het echt lekker uit! en is ook niet heel lang ...