VLC Android - Watched flag syncen tussen meerdere devices

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn vraag
Ik wil de Watched flag syncen tussen meerdere Android TV devices. Nu is het enkel lokaal voor het device dat het afspeelt. Dus in de woonkamer staan nu een aantal afleveringen geflagged en op de slaapkamer de rest.Ik speel de bestanden af van een Windows SMB Fileshare.

Relevante software en hardware die ik gebruik
VLC Android
TCL Android TV en Google TV Streamer

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de manual van VLC doorgekeken maar zie geen mogelijkheid om dit te syncen.

Mocht iemand andere Android Mediaspelers kennen die dit kunnen dan hoor ik het graag.

Beste antwoord (via njitter op 15-04-2025 12:53)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gebruik een mediaserver en overal dezelfde client met zelfde account.
Om te streamen naar verschillende devices gebruik ik Emby maar je kunt ook Jellyfin of Plex of zo gebruiken

Op je NAS/Server installeer je de mediaserver en stel je die in om inhoud aan te bieden naar verschillende clients.
Op je devices gebruik je de mediaclient die bij de server hoort (de genoemde servers hebben allemaal clients voor diverse besturingsystemen)
Op die manier creëer je je eigen private streaming dienst (vergelijkbaar met Netflix, etc)

Het probleem is dat je client (player) de status bijhoudt van wat je al bekeken hebt. En je gebruikt verschillende clients/players.
Er is geen "tussenoplossing" die voor al die clients bijhoudt wat je al gekeken hebt.

Er is geen "watched" flag in het mediabestand wat dat bijhoudt (en dat dan voor elke speler/gebruiker)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gebruik een mediaserver en overal dezelfde client met zelfde account.
Om te streamen naar verschillende devices gebruik ik Emby maar je kunt ook Jellyfin of Plex of zo gebruiken

Op je NAS/Server installeer je de mediaserver en stel je die in om inhoud aan te bieden naar verschillende clients.
Op je devices gebruik je de mediaclient die bij de server hoort (de genoemde servers hebben allemaal clients voor diverse besturingsystemen)
Op die manier creëer je je eigen private streaming dienst (vergelijkbaar met Netflix, etc)

Het probleem is dat je client (player) de status bijhoudt van wat je al bekeken hebt. En je gebruikt verschillende clients/players.
Er is geen "tussenoplossing" die voor al die clients bijhoudt wat je al gekeken hebt.

Er is geen "watched" flag in het mediabestand wat dat bijhoudt (en dat dan voor elke speler/gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het zou mooi zijn als VLC gewoon in elke folder een soort (hidden) bestand zou kunnen wegschrijven. Maar helaas...

Ik zal eens naar Emby kijken. Windows machine staat altijd aan dus makkelijk zat om daar de Mediaserver op te installeren.