Wat ga je met je laptop doen?
OS moet Windows zijn.
Ik heb nog nooit met Apple gewerkt, ben dit ook niet van plan.
Ja, ik weet dat Apple geweldig is m.b.t. foto bewerking e.d. maar dit gaat hem niet worden.
Ik heb 0 kennis van Apple, mijn vrouw nog minder, en we hebben allebei geen zin om alles uit te moeten zoeken als we iets niet weten.
Dus, Windows.
De laptop zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor Photoshop.
Mijn vrouw is bezig haar fotografie hobby uit te breiden naar een semi professioneel niveau.
Hier hoort natuurlijk ook een degelijke laptop bij die Photoshop zonder problemen kan draaien.
Op het moment hebben we een (ondertussen) 5 jaar "oude" laptop.
Die is opzich prima, maar je merkt dat hij het zwaarder begint te krijgen met Photoshop.
Alles begint wat langer te duren, zoals bijvoorbeeld foto's inladen.
Verder zal er (af en toe) misschien een spelletje gespeeld gaan worden.
Ik game zo goed als niet, ons zoontje is Minecraft gek, wie weet dat hij er een keer wat minecraft mee gaat doen.
Dit "gamen" zal verder niet bijzonder zijn, hoofddoel is Photoshop.
Wat is je budget?
Max. budget ligt rond de €1500.
Mag wat meer zijn als dat het bang-for-buck niveau omhoog haalt.
Als het voor minder kan, is dat natuurlijk ook geen probleem.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee.
Laptop zal (voornamelijk) thuis gebruikt worden.
Echter willen we (lees: ze) geen vaste desktop, maar echt een laptop.
Ik heb geprobeerd om ook de desktop mogelijkheid aan te kijken, maar dit is een harde "nee".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, niet specifiek.
Ik zweerde voorheen altijd bij de "premium" merken zoals bijvoorbeeld HP en/of Asus.
Met de laatste laptop (HP) wel een paar dingetjes gehad, oplader en batterij bijvoorbeeld al kapot binnen enkele maanden, dat ik me afvraag of ik hier nog wel zo naar moet kijken.
Nu bijvoorbeeld een Acer laptop gevonden.
€1599, maar er gaat €400 en nog eens extra 5% vanaf waardoor deze uitkomt op €1199.
Volgens mij een zeer nette prijs voor deze specificaties (i9-13900H / 32GB RAM / 1TB SSD / RTX 4060 8GB)?
Voorheen was ik altijd wat terughoudender bij Acer, met name i.v.m. wat gevalletjes garantie die niet (fatsoenlijk/degelijk) afgehandeld werden bij famile.
Vraag me af of dit nog steeds zo is, of dat de kwaliteit bij Acer ook flink verbeterd is.
Graag hoor ik van jullie of de kwaliteit van Acer inderdaad flink verbeterd is t.o.v. (ondertussen heel wat) jaren geleden.
En natuurlijk ook, aangezieni ik hier eigenlijk weinig verstand van heb, hoe het zit met kwaliteit van het scherm.
Laptop zal voornamelijk dus gebruikt worden voor Photoshop, wel lekker dan als de kleuren en het scherm ook van een goede kwaliteit zijn.
Ik dank jullie voor jullie tijd!
OS moet Windows zijn.
Ik heb nog nooit met Apple gewerkt, ben dit ook niet van plan.
Ja, ik weet dat Apple geweldig is m.b.t. foto bewerking e.d. maar dit gaat hem niet worden.
Ik heb 0 kennis van Apple, mijn vrouw nog minder, en we hebben allebei geen zin om alles uit te moeten zoeken als we iets niet weten.
Dus, Windows.
De laptop zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor Photoshop.
Mijn vrouw is bezig haar fotografie hobby uit te breiden naar een semi professioneel niveau.
Hier hoort natuurlijk ook een degelijke laptop bij die Photoshop zonder problemen kan draaien.
Op het moment hebben we een (ondertussen) 5 jaar "oude" laptop.
Die is opzich prima, maar je merkt dat hij het zwaarder begint te krijgen met Photoshop.
Alles begint wat langer te duren, zoals bijvoorbeeld foto's inladen.
Verder zal er (af en toe) misschien een spelletje gespeeld gaan worden.
Ik game zo goed als niet, ons zoontje is Minecraft gek, wie weet dat hij er een keer wat minecraft mee gaat doen.
Dit "gamen" zal verder niet bijzonder zijn, hoofddoel is Photoshop.
Wat is je budget?
Max. budget ligt rond de €1500.
Mag wat meer zijn als dat het bang-for-buck niveau omhoog haalt.
Als het voor minder kan, is dat natuurlijk ook geen probleem.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee.
Laptop zal (voornamelijk) thuis gebruikt worden.
Echter willen we (lees: ze) geen vaste desktop, maar echt een laptop.
Ik heb geprobeerd om ook de desktop mogelijkheid aan te kijken, maar dit is een harde "nee".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, niet specifiek.
Ik zweerde voorheen altijd bij de "premium" merken zoals bijvoorbeeld HP en/of Asus.
Met de laatste laptop (HP) wel een paar dingetjes gehad, oplader en batterij bijvoorbeeld al kapot binnen enkele maanden, dat ik me afvraag of ik hier nog wel zo naar moet kijken.
Nu bijvoorbeeld een Acer laptop gevonden.
€1599, maar er gaat €400 en nog eens extra 5% vanaf waardoor deze uitkomt op €1199.
Volgens mij een zeer nette prijs voor deze specificaties (i9-13900H / 32GB RAM / 1TB SSD / RTX 4060 8GB)?
Voorheen was ik altijd wat terughoudender bij Acer, met name i.v.m. wat gevalletjes garantie die niet (fatsoenlijk/degelijk) afgehandeld werden bij famile.
Vraag me af of dit nog steeds zo is, of dat de kwaliteit bij Acer ook flink verbeterd is.
Graag hoor ik van jullie of de kwaliteit van Acer inderdaad flink verbeterd is t.o.v. (ondertussen heel wat) jaren geleden.
En natuurlijk ook, aangezieni ik hier eigenlijk weinig verstand van heb, hoe het zit met kwaliteit van het scherm.
Laptop zal voornamelijk dus gebruikt worden voor Photoshop, wel lekker dan als de kleuren en het scherm ook van een goede kwaliteit zijn.
Ik dank jullie voor jullie tijd!