SolarEdge HD Wave SE4000H + BYD Battery Box / Enphase 5P

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboerdijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-07 09:33
Hallo iedereen,

Ik heb (op dit moment) een 1 fase meterkast 1x35A met SolarEdge HD Wave SE4000H 1-fase - met 12 panelen a 375Wp (=4500Wp) met een C20 voor de PV in de meterkast ( zoals ik het begrijp 20A x 230V = 4600w dus das past ).

Het is erg krap (volgepropt) dus die wordt binnenkort uitgebreid met als idee het iig compatibel te hebben met
3 fase (3x25A) - en dat daarna aan te vragen - en er dan ook een batterij op te zetten van 5 tot 10 kWh, met als kandidaten de Enphase 5P Flexphase of een BYD battery box.

Nu lees ik specified voor de BYD LVS dat die compatible is met Solaredge 3-fase omvormers, maar ik vind niets over compatibiliteit met 1 fase... Enig idee of dat principeel niet werkt? Liefst wil ik natuurlijk de omvormer tot eol gebruiken en kan die daarna vervangen worden door een 3-fase omvormer.

Wat betreft de 5P kan het "Flexphase" model zowel 1 als 3 fase - dus die lijkt dan wel geschikt voor gebruik met de SolarEdge (?).

Andere tips over waarop ik moet letten - of andere modellen batterijen die beter passen? Liefst iets waarbij je niet volledig afhankelijk bent van de cloud/app - maar als het nodig is ook lokaal nog "alles" kunt doen (waardes uitlezen, configureren settings).

Het zou geweldig zijn als iemand me op weg kan helpen!