review: AI op AMD- en Nvidia-videokaarten - Taalmodellen, upscaling en imageg...
@Tomas Hochstenbach
En eindredacteur: @Marger
Er staan twee opmerkelijke zinnen in de conclusie als je er even bij stil staat.
Zin 1:
Heb je een heel diep onderzoek gedaan, eindig je met: dit product kwam als beste uit ons onderzoek... helaas! Want ik vind het merk wel stom.
Dat stukje zou ik volledig weglaten. Of overwegen om er een ander artikel over te schrijven of een paragraaf aan te wijden. Het komt nu uit het niks en geeft de lezer onzekerheid over de objectiviteit van de auteur.
Zin 2:
Ik had hier iets gezegd als: 'Hopelijk helpt dit artikel bij het vinden van de juiste videokaart voor AI-toepassing."
@Tomas Hochstenbach
En eindredacteur: @Marger
Er staan twee opmerkelijke zinnen in de conclusie als je er even bij stil staat.
Zin 1:
Ik weet ook dat nVidia niet lekker in de opinie ligt, maar daar gaat het artikel niet over. Dat past niet in een objectief artikel, maar heeft ook geen plaats zomaar uit het niks in een conclusie.Toch kan ik twee vuistregels meegeven: kies een videokaart met veel vram, en - hoe pijnlijk het ook is om dat te moeten schrijven - kies er bij voorkeur een van Nvidia.
Heb je een heel diep onderzoek gedaan, eindig je met: dit product kwam als beste uit ons onderzoek... helaas! Want ik vind het merk wel stom.
Dat stukje zou ik volledig weglaten. Of overwegen om er een ander artikel over te schrijven of een paragraaf aan te wijden. Het komt nu uit het niks en geeft de lezer onzekerheid over de objectiviteit van de auteur.
Zin 2:
Op het eind afsluiten met: Dit artikel draagt in ieder geval bij aan meer beschikbare informatie over dit onderwerp. Komt heel vreemd over, dat geldt immers voor elke publicatie. En komt over als een schouderklopje voor jezelf.Juist omdat de prestaties tussen AI-toepassingen zo kunnen verschillen, is het echter nog belangrijker om specifieke benchmarkresultaten of gebruikerservaringen van jouw beoogde programma of model op te zoeken. Aan de beschikbaarheid daarvan draagt dit artikel in elk geval bij.
Ik had hier iets gezegd als: 'Hopelijk helpt dit artikel bij het vinden van de juiste videokaart voor AI-toepassing."
[ Voor 7% gewijzigd door Playa del C. op 14-04-2025 22:49 ]