QNAP TS453A overleden...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 14:47
na jaren trouwe dienst lijkt het er op dat mijn QNAP NAS het begeven heeft. Opeens was ik in de ochtend mijn shares kwijt en na de NAS achter het knieschot vandaan te hebben gehaald bleek deze geen kik tegen.

Standaard-zaken geprobeerd (reboot - deed niets, andere adapter - deed niets, andere WCD - deed niets), maar mocht niet baten.

Nu heb ik geen reden om te vermoeden dat de disks (WD Red 4 TB) niet goed meer zijn, alleen nu dus de vraag hoe ik deze kan migreren naar een nieuwe NAS. Het is even geleden dat ik ze opgezet heb, maar systeem draait in RAID5 of in RAID10 (denk het laatste).

Is het met QNAP mogelijk om gewoon een nieuwe NAS te bestellen en met behoud van de disk order deze terug te plaatsen in de nieuwe NAS, of wordt dit niet ondersteund? Omdat de oude NAS niet meer wil opstarten kan ik geen 'nette' migratie uitvoeren.

Hopelijk hier iemand die me uit de brand kan helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:52
https://www.qnap.com/en/h...ata-over-from-the-old-one

Als ik het zo lees kan je de schijven in een andere QNAP NAS plaatsen.
Check vooraf wel de compatibiliteit.
Wel eerst de Nas configureren voor je dat doet.

[ Voor 7% gewijzigd door DVX73 op 14-04-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
Source NAS lijkt inderdaad direct migration te ondersteunen. Echter lastig om een destination te vinden die matched (en niet gelijk EUR800+ kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:52
PRoeske schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:38:
Source NAS lijkt inderdaad direct migration te ondersteunen. Echter lastig om een destination te vinden die matched (en niet gelijk EUR800+ kost).
Deze lijkt het te doen:
uitvoering: QNAP TS-462, 4GB ram

Of een tweedehands optie:
v&a aangeboden: QNAP TS-453BU (8GB ram)

[ Voor 15% gewijzigd door DVX73 op 14-04-2025 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:18
de ts464 is ook een goed model, wat krachtiger dan de ts462 en met 2x 2,5Gb netwerk. in de pricewatch va €573

koop een model met weinig ram en plaats er zelf(later) wat geheugen bij. extra geheugen van 32Gb werkt ondanks wat qnap aan max geheugen aangeeft

[ Voor 5% gewijzigd door peter-rm op 15-04-2025 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 16:59
Uit nieuwsgierigheid, wat is de klacht ? Heb gisteren toevallig mijn QNAP NAS met Intel J1900 gerepareerd met 1 weerstandje van 100 Ohm.. is een bekende C2000 RTC bug. Veel lampjes gingen branden, maar geen piepje bij het aanzetten

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
MacIsCool schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:16:
Uit nieuwsgierigheid, wat is de klacht ? Heb gisteren toevallig mijn QNAP NAS met Intel J1900 gerepareerd met 1 weerstandje van 100 Ohm.. is een bekende C2000 RTC bug. Veel lampjes gingen branden, maar geen piepje bij het aanzetten
Er gebeurt helemaal niets meer… met power cable in wcd gaan de lampjes van de netwerkkaart aan (aangesloten poort), maar verder is het hele apparaat dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
Ventilator gaat wel blazen, maar verder niets, geen piepjes etc. alleen ledjes die aan gaan ? Kans is groot dat je een 100 ohm weerstandje moet solderen tussen pootje 1 en 8 op een 9/10 polige connector. Dat zorgt ervoor dat de RTC weer werkt of dat het clock signaal weer goed doorkomt.

Mijn connector zat ergens anders (Q251) maar de mijne doet het weer prima

YouTube: Dead QNAP NAS - thanks Intel!

[ Voor 40% gewijzigd door MacIsCool op 22-04-2025 10:21 ]

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
MacIsCool schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:18:
Ventilator gaat wel blazen, maar verder niets, geen piepjes etc. alleen ledjes die aan gaan ? Kans is groot dat je een 100 ohm weerstandje moet solderen tussen pootje 1 en 8 op een 9/10 polige connector. Dat zorgt ervoor dat de RTC weer werkt of dat het clock signaal weer goed doorkomt.

Mijn connector zat ergens anders (Q251) maar de mijne doet het weer prima

YouTube: Dead QNAP NAS - thanks Intel!
Nee, ventilator gaat zelfs niet blazen :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacIsCool
Ik zou het toch proberen, je hebt niets te verliezen.

Ik had trouwens wel mijn HD's genummerd en eruit gehaald voordat ik hem aanzette. En heb ook een 2e hands reserveunit gekocht..

Runs everything...

Pagina: 1