Mijn zoon heeft afgelopen jaren flink lopen sparen en we hebben nu gezamenlijk een pc samengesteld die hij wil gaan bestellen en in elkaar wil zetten. Graag horen wij wat feedback of we nog ergens de plank misslaan of potentiële verbeteringen ?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Echte game pc voor 1440p op 180 Hz, grotendeels Fortnite waarschijnlijk maar ook andere spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aantal items is al ingekocht (met name videokaart), wat er nu nog aan budget resteert is ca. 700,-
Wel potentie dat ie over half jaar kleine upgrades kan uitvoeren (heb ik overigens wel al rekening mee gehouden)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Inmiddels al gekocht en onderdeel van de pc:
Ben uitgegaan van een kleine harde schrijf met gedachte dat hij over half jaar o.i.d. een 2e met grotere opslagcapaciteit kan aanschaffen. Is dus vooral keuze geweest om kosten te drukken voor nu.
Verder zijn zijn wensen vooral allemaal RGB verlichting. De case heeft in de basis geen RGB verlichting die fans zal ie in de toekomst omwisselen.
Ga je overklokken?
Nee in de basis niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral check of er geen mismatches tussen zitten, ik verwacht op basis van andere berichten dat bijvoorbeeld 750W genoeg moet zijn. Past alles wel in de kast (ga er wel vanuit de kast die hij koos is behoorlijk groot vindt ik). Ik denk dat de cooler zwaar overdreven is zonder overclocken ... maar is wel wens van hem.
Kortom de kast en de cooler valt niet veel aan te wijzigen volgens mijn zoon haha
Overigens in onderstaande pricewatch kon ik de "Arctic Cooling Liquid Freezer III 360 A-RGB Zwart waterkoeler" niet vinden dus heb er eentje van de II serie gepakt.
Alvast bedankt voor enige feedback !
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Echte game pc voor 1440p op 180 Hz, grotendeels Fortnite waarschijnlijk maar ook andere spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aantal items is al ingekocht (met name videokaart), wat er nu nog aan budget resteert is ca. 700,-
Wel potentie dat ie over half jaar kleine upgrades kan uitvoeren (heb ik overigens wel al rekening mee gehouden)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Inmiddels al gekocht en onderdeel van de pc:
- ASUS GeForce RTX 5070 PRIME-RTX5070-O12G Videokaart
- Intel Core i5-14400F processor
- ASUS ROG Strix XG27ACS
Ben uitgegaan van een kleine harde schrijf met gedachte dat hij over half jaar o.i.d. een 2e met grotere opslagcapaciteit kan aanschaffen. Is dus vooral keuze geweest om kosten te drukken voor nu.
Verder zijn zijn wensen vooral allemaal RGB verlichting. De case heeft in de basis geen RGB verlichting die fans zal ie in de toekomst omwisselen.
Ga je overklokken?
Nee in de basis niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral check of er geen mismatches tussen zitten, ik verwacht op basis van andere berichten dat bijvoorbeeld 750W genoeg moet zijn. Past alles wel in de kast (ga er wel vanuit de kast die hij koos is behoorlijk groot vindt ik). Ik denk dat de cooler zwaar overdreven is zonder overclocken ... maar is wel wens van hem.
Kortom de kast en de cooler valt niet veel aan te wijzigen volgens mijn zoon haha
Overigens in onderstaande pricewatch kon ik de "Arctic Cooling Liquid Freezer III 360 A-RGB Zwart waterkoeler" niet vinden dus heb er eentje van de II serie gepakt.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B760-PLUS WIFI | € 149,- | € 149,- |
1 | Behuizingen | NZXT H9 Elite Zwart | € 198,90 | € 198,90 |
1 | Waterkoeling | Arctic Cooling Liquid Freezer II - 280 RGB | € 79,- | € 79,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2E6000C36 | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 10 750W | € 75,19 | € 75,19 |
1 | SSD's | Crucial P310 M.2 2280, zonder heatsink 500GB | € 44,45 | € 44,45 |
Totaal | € 656,44 |
Alvast bedankt voor enige feedback !