PCI vrijhouden onder de AGP poort?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik hoorde van een vriend van mij dat je het beste altijd de PCI poort direct onder de AGP poort vrij kunt houden, omdat anders de kans er groot is dat er een conflict komt tussen de videokaart en de kaart die eronder zit..

Is dit waar? mijn zwager heeft namelijk nogal problemen met zijn PC en die heeft wel het PCI slot onder de AGP bezet...

Graag een reactie!

Greeetz

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Yepz, kan problemen geven, de AGP en PCI slot daaronder hebben gedeelde bronnen. En het is niet aan te bevelen voor de videokaart, deze kan z'n warmte dan minder kwijt.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Het is zeker mogelijk. Ik heb m'n 1e PCI slot ook vrij. Die gebruikt namelijk dezelfde IRQ als m'n AGP poort.

Als je een kaart hebt die niet of niet goed IRQ sharing ondersteunt kun je problemen krijgen

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Ik heb hem ook vrij, al is het voor wat meer airflow.
Zo'n Geforce wordt nogal heet.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik heb dat wel vaker gehoord, maar ik kan het niet uit ervaring bevestigen; wat ik er ook in stop (zelfs een tweede videokaart), het geeft geen probleem.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
aha.. en weten jullie ongeveer in wat voor problemen dat kan resulteren? Bij mijn zwager gaat zijn pc niet aan, moet ie de stekker er eerst 15 seconden uit halen, dan erin, en dan aan, dan boot ie. DVD en Writer doen allebei raar en video beelden en spellen schokken...

Dank

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:29

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb er ook ooit eens van gehoord maar aangezien ik geen problemen heb, kan ik het niet bevestigen.

Je kan in Windows bij systeemeigenschappen eens kijken of daar wat uitroeptekens staan. Anders moet je de kaart er ff uit halen en kijken wat de pc dan doet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 18:09 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
aha.. en weten jullie ongeveer in wat voor problemen dat kan resulteren? Bij mijn zwager gaat zijn pc niet aan, moet ie de stekker er eerst 15 seconden uit halen, dan erin, en dan aan, dan boot ie. DVD en Writer doen allebei raar en video beelden en spellen schokken...

Dank
Gewoon al je onderdelen er uit halen, geluidskaart, harde schijf enz, en dan kijken of ie boot, en zo steeds 1 onderdeel erbij zodat je weet wat het is.
Pagina: 1