[Tuya] WiFi smart plug elke 30 minuten schakelen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:14
Goedemiddag,

Ik heb mijn smarthome volledig geregeld via smart WiFi plugs en andere google home compatibel apparatuur.
Nou ben ik wat ik denk tegen een limiet van de functionaliteit aangelopen maat misschien weten jullie wel een oplossing.

Wat ik wil : Bepaalde plugs elke 15 minuten 5 minuten aan en weer uit. Dus 4x in het uur. En hetzelfde nog een keer voor elke 30 minuten 15 minuten aan (Andere plug).

Dit is voor een lampen/fans/en pompen. Die hoeven niet de hele tijd aan en wil voorbereiding op 2027 salderen hebben met een meer consistente drain zodat alles mooi om en om gaat en er meer eigen verbruik is.

Echter als ik dit nu wil realiseren moet ik dus voor iedere stekker en iedere aan en uit actie voor 24 uur een aparte actie aan maken.
Dit helpt niet alleen mijn lijst met scenarios om zeep en maakt het onoverzichtelijk maar het kost met 4 stekkers ook een enorme bak tijd.

Dus als er een compatibel app is waarmee ik dit kan regelen of een commando waar ik niet van op de hoogte ben hoor ik dat graag. De enige optie die ik tot nu toe gevonden heb is overstappen naar control via een hub waar ik eigenlijk geen zin in heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:51
"smart WiFi plugs" is erg breed...

Mogelijk kun je iets maken met homey flows/scripts, maar daar heb je wel een homey pro voor nodig.
En compatibele plugs natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 14-04-2025 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
jeroen3 schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:46:
"smart WiFi plugs" is erg breed...

Mogelijk kun je iets maken met homey scripts, maar daar heb je wel een homey pro voor nodig.
En compatibele plugs natuurlijk.
Ik heb plugs van verschillende merken maar volgens mij zijn ze allemaal bestuurd via hetzelfde protocol. Ik kan ze ook allemaal in dezelfde apps importeren. Ik heb dus ook in de Nedis, Google Home, Smart Life apps alle plugs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ah je hebt Tuya. Sterkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Tuya kan prima met homeassistant, dus je "sterkte" comment raakt kant noch wal.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:36

Detmer

Professioneel prutser

Al eens naar Home Assistant gekeken?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
@CrankyGamerOG Zeker, voor 30 dagen en dan moet je het developer account opnieuw authoriseren. Ik heb de moed daarvoor opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-05 17:11
jeroen3 schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:11:
@CrankyGamerOG Zeker, voor 30 dagen en dan moet je het developer account opnieuw authoriseren. Ik heb de moed daarvoor opgegeven.
Idd rommel die hawk Tuya. Leuk als het werkt voor de eerste keer maar wordt daarna rap minder met de blijdschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jeroen3 schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:11:
.

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-04-2025 15:20 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:45

pistole

Frutter

Detmer schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:05:
Ja, Home Assistant ftw. Daarin kan je veel verschillende platforms aansturen en ben je niet beperkt in het aansturen. YMMV.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:24
Home Assistant inderdaad, daar kan je alle kanten mee op.

(Ook mijn ervaringen met Tuya zijn niet zo denderend)

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
Volgens mij kan een Shelly Plug S dit standalone out of the box! :)

https://kb.shelly.cloud/k...guidecommonparts-Schedule

[ Voor 47% gewijzigd door Danielson op 14-04-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:35
Koop in ieder geval geen verleidelijk action product. De relais daarin is erg zwak en blijft al snel plakken afhankelijk van de belasting.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Detmer schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:05:
Home assistant staat in de planning voor de toekomst maar mijn kennis daarvan is nul en heeft behoorlijk wat kosten doordat een pi of iets dergelijks nodig is.
Verder is mijn Linux kennis nul dus dat is nog een hele trip op zich.
Heb geprobeerd het op een tablet te installeren maar de cpu/soc was niet volledig compatibel met core.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Dhr. Satoshi schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:19:
[...]

Idd rommel die hawk Tuya. Leuk als het werkt voor de eerste keer maar wordt daarna rap minder met de blijdschap.
Alle 10+ plugs en totaal 15+ devices werken hier al jaren met als enige probleem een defecte plug die zichzelf random uit zet maar die gebruik ik nu als random kort meten van nieuwe apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
De Shelly timer functie lijkt inderdaad te doen wat het moet doen en je hoeft maar 2 acties aan te maken per plug. Helaas wel relatief dure plugs maar het is een makkelijke oplossing.

Voor de grap eens kijken of 1 van mijn plugs compatibel is met deze app. De rest lijkt ook allemaal compatibel dus wie weet.

[ Voor 11% gewijzigd door computerjunky op 14-04-2025 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21
computerjunky schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:43:
[...]

De Shelly timer functie lijkt inderdaad te doen wat het moet doen en je goef maar 2 acties aan te maken per plug. Helaas wel relatief dure plugs maar het is een makkelijke oplossing.
Duur? Ze kosten dacht ik rond de 20 euro per stuk? Alles wat goedkoper is, is troep, geloof me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@Danielson dat is nog steeds 4x zoveel als tuya's van aliexpress helaas.

+1 voor Shelly, die zijn namelijk niet cloud afhankelijk. Wat Tuya wel is.
En de plug kan zelf al vrij veel zonder enige Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

computerjunky schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:33:
[...]
Home assistant staat in de planning voor de toekomst maar mijn kennis daarvan is nul en heeft behoorlijk wat kosten doordat een pi of iets dergelijks nodig is.
Verder is mijn Linux kennis nul dus dat is nog een hele trip op zich.
Je hebt zowel geen linux-kennis nodig als een goed gevulde portemonnee voor HA. Marktplaats staat vol met kant-en-klare thinclients waar HA al op is geïnstalleerd voor rond de €30 :)

HAOS is dan misschien wel gebaseerd op linux, maar het enige wat je daarmee te maken hebt is 1x per maand op update HAOS klikken in HA :P

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 14-04-2025 18:31 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Gizz schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:25:
[...]

Je hebt zowel geen linux-kennis nodig als een goed gevulde portemonnee voor HA. Marktplaats staat vol met kant-en-klare thinclients waar HA al op is geïnstalleerd voor rond de €30 :)

HAOS is dan misschien wel gebaseerd op linux, maar het enige wat je daarmee te maken hebt is 1x per maand op update HAOS klikken in HA :P
Alleen zijn die weer veel minder efficiënt als een pi. Ik probeer juist mijn verbruik zo laag mogelijk te houden.
Pagina: 1