Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05 13:30
Van onze Siemens CM585AMS0/01 combi oven werkt het touch panel plotseling niet meer.
Geen enkele toets werkt, zodat de oven niet meer is te gebruiken. De draaiknoppen werken nog wel.

Ik heb het volgende al gedaan:
- Kinderslot is niet ingeschakeld
- Stekker eruit voor een paar uur
- Paneel schoongemaakt
- Oven open gemaakt en er zijn geen losse stekkertjes (allemaal losgemaakt en teruggeplaatst)

We hebben deze oven tweedehands gekocht aangezien de vorige van precies hetzelfde type (uit 2018) ook precies hetzelfde probleem had. Dit lijkt dus een zwak component te zijn.
Een tweedehands touch panel kost al gauw 300 euro en dat is het mij niet waard (oven zelf was 350 euro...).

Is er iemand die hier iets zinnigs over zou kunnen zeggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Lassy schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:44:
Is er iemand die hier iets zinnigs over zou kunnen zeggen?
ja. Andere magnetron kopen.
Want je vind het vervangen van de display te duur.
Is ook logisch want nieuw kost die maar €600

Na een jaar discussies met bosch/siemens heb ik ze zover dat het probleem is erkend en er een coulance regeling is in % afhankelijk van de leeftijd van de machines.
Ik denk dat de jouwe te oud is.

[ Voor 33% gewijzigd door DJMaze op 14-04-2025 12:55 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05 13:30
Te duur voor een oven twv 350 euro, dat zeker. We hadden gehoopt met de "nieuwe" oven weer een tijdje vooruit te kunnen, maar het display is al na 3 maanden kapot gegaan. Ik was benieuwd of er mensen waren met dezelfde ervaring en er evt. een oplossing voor hebben (evt. reset oid).

De vorige oven was uit 2018 en de tweedehandse was zgan en maar een paar jaar oud volgens de verkoper.
Had jij hetzelfde probleem dan?

[ Voor 19% gewijzigd door Lassy op 14-04-2025 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Ik ben reparateur.
Lassy schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:00:
maar een paar jaar oud volgens de verkoper.
op de stikker staat het FD nummer.
De eerste 2 cijfers optellen met 20 is het jaartal.
De laatste 2 zijn de productiemaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:58
Lassy schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:00:
Te duur voor een oven twv 350 euro, dat zeker. We hadden gehoopt met de "nieuwe" oven weer een tijdje vooruit te kunnen, maar het display is al na 3 maanden kapot gegaan. Ik was benieuwd of er mensen waren met dezelfde ervaring en er evt. een oplossing voor hebben (evt. reset oid).

De vorige oven was uit 2018 en de tweedehandse was zgan en maar een paar jaar oud volgens de verkoper.
Had jij hetzelfde probleem dan?
Na meerdere van dit soort ervaringen koop ik liever geen BSH producten meer. Te vaak teleurgesteld in levensduur en kwaliteit. Maar dat resulteert meestal wel in de keuze voor een duurder/beter merk (bv Liebherr voor koel/vries) of juist een goedkope optie. BSH positioneert zich altijd mooi als middenoptie, met weinig/geen concurrentie. Nu denk ik dat je bij een oven prima een goedkopere optie kunt kiezen, enkel design/ gebruiksgemak kan een overweging zijn.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Tupolev schreef op woensdag 23 april 2025 @ 06:09:
Na meerdere van dit soort ervaringen koop ik liever geen BSH producten meer. Te vaak teleurgesteld in levensduur en kwaliteit.
Elk merk heeft wel eens problemen.

Laatst nog een Bosch koelkast vervangen omdat die snel stuk was.
Stond ik onder stroom, bleek de aarde en aardlekschakelaars in dat huis niet goed.
Een ander apparaat is de boosdoener, maar welke?
Je kan dus niet zomaar het merk de schuld geven.

En BSH heeft die touchpanelen reeds vervangen voor iets anders.

Pagina: 1