Ik vrees inderdaad dat verkeerd trainen vaak een oorzaak van dit soort problemen is. Ik ben zeer terughoudend met het rapporteren van spam. Vaak is het mijn eigen schuld dat ik iets ontvangen heb, dus dan delete ik de mail en meld me af. Maar meld het niet als spam. Het was dan wel ongewenst, maar dat is niet automatisch hetzelfde als spam.
Je moet het zien als dat je iemand steeds foto's laat zien met het signaal: Dit vind ik niks, blokkeer de volgende keer. Er staat echter heel veel op een foto. Als die persoon zelf moet interpreteren wat je niet fijn vond, dan gaat die persoon steeds meer van de details meenemen als ongewenst. "Oh, deze foto bevat ook een auto. De vorige foto's die hij niks vond, stond ook een auto. Weg ermee!"
Gelukkig kun je ook de andere kant op trainen. Je kunt de gewenste mail als 'niet spam' markeren. Op den duur zal het dan weer beter worden, tot het doorschiet en alles weer in de inbox komt.
edit:
Overigens meld je niet of het over een eigen domein gaat, of niet. (Je zet sowieso erg weinig info in je OP.) Maar dat soort dingen kan het verhaal nog breder maken.
[
Voor 8% gewijzigd door
Room42 op 14-04-2025 13:22
]