Alle outlook mail komt in de ongewenste mail folder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:29
Heb last dat alle mail van outlook mail in ongewenst mail box komt.
Zelf de email van outlook zelf komt in de spam folder.

Op https://outlook.live.com staat de instelling Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8Dbcgb_H-ONyctdrdqIB9bQx6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DjXaGnW9uuXJ70AhTSiHEXlV.png?f=fotoalbum_large

Verder kan ik geen andere instellingen zien of wijzigen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:47

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb geen (echte) oplossing voor je, maar ik heb dit ook.

Weet niet of het een gevolg is, maar ik heb wel ENORM VEEL spam telkens gerapporteerd. En op een gegeven moment kreeg ik alle mail van nieuwe adressen in de ongewenste e-mail map en dit lijkt wel de nieuwe standaard nu voor mij. Moet nu telkens mail van nieuwe adressen melden als niet-ongewenst.
Ik zou bijna denken dat het straf is voor het vele melden van spam :+

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vrees inderdaad dat verkeerd trainen vaak een oorzaak van dit soort problemen is. Ik ben zeer terughoudend met het rapporteren van spam. Vaak is het mijn eigen schuld dat ik iets ontvangen heb, dus dan delete ik de mail en meld me af. Maar meld het niet als spam. Het was dan wel ongewenst, maar dat is niet automatisch hetzelfde als spam.

Je moet het zien als dat je iemand steeds foto's laat zien met het signaal: Dit vind ik niks, blokkeer de volgende keer. Er staat echter heel veel op een foto. Als die persoon zelf moet interpreteren wat je niet fijn vond, dan gaat die persoon steeds meer van de details meenemen als ongewenst. "Oh, deze foto bevat ook een auto. De vorige foto's die hij niks vond, stond ook een auto. Weg ermee!"

Gelukkig kun je ook de andere kant op trainen. Je kunt de gewenste mail als 'niet spam' markeren. Op den duur zal het dan weer beter worden, tot het doorschiet en alles weer in de inbox komt. :P

edit:
Overigens meld je niet of het over een eigen domein gaat, of niet. (Je zet sowieso erg weinig info in je OP.) Maar dat soort dingen kan het verhaal nog breder maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 14-04-2025 13:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:40

Plainside

I browse when I'm at work

Zou even de instellingen openen (Tandwieltje rechts boven aan naast je profiel foto) en dan bij Ongewenste Email kijken, Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I3ycgfU.png en die lijsten eens nalopen, enigste controle die je er zo'n beetje over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik had dit ook en voor mij was dit een mooi moment om over te stappen naar een Europese provider. Enkel de postNL/dhl/ups spam kwam nog in mijn gewone mailbox en dan ook verdeeld over de focus en niet focus inbox.

Nu een email adres bij Tuta mail en nu nooit meer verkeerde spam en ook mail is veel beter te vinden omdat al die AI meuk er niet inzit.

Ik ben/was een betalende klant bij Microsoft maar die tent kan je dus ook niet bellen met dit soort issues. --> exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Room42 schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:20:
Ik vrees inderdaad dat verkeerd trainen vaak een oorzaak van dit soort problemen is. Ik ben zeer terughoudend met het rapporteren van spam. Vaak is het mijn eigen schuld dat ik iets ontvangen heb, dus dan delete ik de mail en meld me af. Maar meld het niet als spam. Het was dan wel ongewenst, maar dat is niet automatisch hetzelfde als spam.

Je moet het zien als dat je iemand steeds foto's laat zien met het signaal: Dit vind ik niks, blokkeer de volgende keer. Er staat echter heel veel op een foto. Als die persoon zelf moet interpreteren wat je niet fijn vond, dan gaat die persoon steeds meer van de details meenemen als ongewenst. "Oh, deze foto bevat ook een auto. De vorige foto's die hij niks vond, stond ook een auto. Weg ermee!"

Gelukkig kun je ook de andere kant op trainen. Je kunt de gewenste mail als 'niet spam' markeren. Op den duur zal het dan weer beter worden, tot het doorschiet en alles weer in de inbox komt. :P

edit:
Overigens meld je niet of het over een eigen domein gaat, of niet. (Je zet sowieso erg weinig info in je OP.) Maar dat soort dingen kan het verhaal nog breder maken.
Dit probleem is sinds het aanmaken van de mail adres vorige jaar outlook.com domein.Alles komt in de ongewenste mail ook van outlook.com zelf.

Dit probleem heb ik niet bij Gmail. Maar ik zit wel over na te denken als er geen oplossing is een gezamenlijke mail te nemen via Gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:37:
[...]

Ik ben/was een betalende klant bij Microsoft maar die tent kan je dus ook niet bellen met dit soort issues. --> exit
Dat is niet waar, je kunt ze wel bellen. Het algemene nr van MS in Nederland is 0800-0205934.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29

Yucon

*broem*

Room42 schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:00:
[...]

Dat is niet waar, je kunt ze wel bellen. Het algemene nr van MS in Nederland is 0800-0205934.
Ja, en doen ze er dan ook iets mee? Volgens mij wordt je dan vrij snel afgewimpeld met een vriendelijke variant van 'we zijn geen helpdesk, kijk maar op ons forum'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:50
Bij mijn schoonouders kwam ook ALLE mail in hun spam folder. Bleek dat ze ergens per ongeluk hun eigen e-mailadres op de block-list hadden gezet. Check dus voor de zekerheid even al je mail rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Yucon schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:17:
[...]

Ja, en doen ze er dan ook iets mee? Volgens mij wordt je dan vrij snel afgewimpeld met een vriendelijke variant van 'we zijn geen helpdesk, kijk maar op ons forum'.
Is niet mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
olafmol schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:21:
Bij mijn schoonouders kwam ook ALLE mail in hun spam folder. Bleek dat ze ergens per ongeluk hun eigen e-mailadres op de block-list hadden gezet. Check dus voor de zekerheid even al je mail rules.
Ik kon daar niks raars in vinden. Maar ik heb deze lijst leeg gemaakt. Hopelijk is dat het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-10 10:22
Evertt schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:21:
[...]

Ik kon daar niks raars in vinden. Maar ik heb deze lijst leeg gemaakt. Hopelijk is dat het.
Je kan ook nog even kijken of je niet toevallig een outlook regel hebt aangemaakt die alles van het postvak in naar spam verplaatst.
Pagina: 1