Op zondag 16 september 2001 16:42 schreef jlokerse het volgende:
Er is een beperking van de bootmanager LILO van 8 GB.
Je zal waarschijnlijk een windows partitie van 8 GB of groter hebben.
Probeer het eens met de laatste versie (7.1) die heeft een nieuwere versie van LILO die hier wel tegen kan.
Succes.
[edit]
iemand is me al voor geweest.
Als je wel door kan met installeren via fdisk moet je een bootdisk aanmaken en daar van booten en dan de nieuwe lilo installeren met de LBA32 optie zodat je daarna wel kan booten van je hdd.
[end edit]
het probleem hierbij is weer dat ik opstart met een IBM diskmanager, want mijn oude biosje kent geen schijven boven de 32 gig, en hij is 40 gig nu heb ik met die diskmanager zitten kloten dat ie wel 40 gig pakt, maar dan moet ie wel eerst opstarten van die winpartitie
Maar iig ben ik dus voorbij het probleem emt de partities, ik heb gewoon met partition magic vrolijk een /boot partitie van 32 mb gemaakt, een swap van 200 en een root van 1,8 gig ofzo, nu gaat de installatie wel verder, maar nu als ik op het punt kom om een monitor te installeren, kies ik gewoon mijn monitorretje (IIyama vmpro 450) en dan wil ik op 'Next' klikken, dan gaat het knopje naar beneden, maar gebeurt er niets

hij doet gewoon niets ook als ik gewoon een generic monitor kies! zou dit iets met het partitie verhaal te maken hebben (dus dat omdat de boot partitie boven de 1024e cylinder zit ie niet wil booten? anders kan ik gewoon die linux partities ergens midden op die schijf gooien met partition magic