ff kort vraagje

Pagina: 1
Acties:

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10
Ben bezig met een presentatie voor school over verschillende muziek opslagmedia (cd, bandje etc.) alleen nu ken ik vrij weinig vinden over hoe een plaat nou precies werkt. Heb ut al 50x in google ingetyped ofzo maar geen fatsoenlijke pages gevonden.

Weet iemand misschien een url die uitlegt hoe een plaat werkt of ken iemand ut ff uitleggen ofzo? :D

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10
Al gekeken :D Geen lp kunnen vinden :(

Wel casette maar snap er echt de ballen van, weet iemand misschien ergens waar hoe cassetess werken in normaal nederlands wordt uitgelegd? :D

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
op en plaat zitten ribbeltjes die door de naald worden vertaal in stroompjes.
moet je maar eens je oor naast een naald houden, dan hoor je ook muziek.

jullie mogen het aanvullen

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik probeer het wel.

Op een plaat zit een groef in dat van buiten naar binnen gaat. In die groef zit kuilen en heuvels in(sorry wist geen andere woorden ervoor), die de frequentie aangeven. De naald gaat door die groef heen en doordat die dan over die kuilen en heuvels gaat, krijgt de naald een bepaalde trilling(de frequenties). Die worden opgevangen door het element waar de naald inzit, dat gaat verder de versterker toe, die het weer een verstaanbaar geluid van maakt.

Zoiets, geloof ik. :9

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan.
Pagina: 1