Fermacell 260x60x12 geplaatst alleen niet gelijmd, erg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 21:35
We hebben van het weekend 2 wanden gezet met fermacell, tenminste grotendeels.

Nu komen we er achteraf achter dat het waarschijnlijk beter is om deze te lijmen.
Het gaat om slimline fermacell platen van 2600x600x12 met 2AK.

Verwachten jullie dat dit problemen oplevert? We hebben wel speciale gaasband voor fermacell en hopelijk is dat voldoende. Maar er is nog niet gestuct dus zou ze natuurlijk altijd nog los kunnen draaien en lijm er tussen stoppen, maar liefst haal ik ze er niet af natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PBfYU8GNkNj7vyod7Nr4P8qKBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGaVvcjh82eeaALwuY129eib.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
persoonlijk zou ik hier en daar een extra schroefje zetten ( de h.o.h afstand lijkt wat ruim) en lekker de boel dicht smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:02

Asteroid9

General Failure

Die hoeven niet gelijmd, nog een paar extra schroeven en dan gebeurt er nooit meer wat mee. Zo zitten ze hier ook alweer jaren tegen de muur, zelfs nog op houten verdiepingsvloeren waarbij het eerder iets zal bewegen.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:57
Vloerplaten zijn tand groef, die hoor je te verlijmen (aan elkaar).

Deze platen hebben zo te zien afgeschuinde kanten, zou niet weten hoe je die goed zou moeten lijmen.

Wel doe je normale gipsplaten om de 30 cm schroeven (dus ook nog midden in de plaat) maar gezien de hogere stevigheid van fermacell is dat wellicht niet nodig.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Cyriel85 schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:33:
Vloerplaten zijn tand groef, die hoor je te verlijmen (aan elkaar).

Deze platen hebben zo te zien afgeschuinde kanten, zou niet weten hoe je die goed zou moeten lijmen.

Wel doe je normale gipsplaten om de 30 cm schroeven (dus ook nog midden in de plaat) maar gezien de hogere stevigheid van fermacell is dat wellicht niet nodig.
Klopt die zijn afgeschuind inderdaad. Een vriend van me die geholpen heeft, heeft alleen de andere wand liggend geplaatst. Die heeft ie gedaan om makkelijk te werken met de isolatie, die hoefde dan niet gesneden te worden, maar er was veel minder verlies van fermacell. Hebben natuurlijk wel meer rechte naden nu maar ook dat komt echt wel goed na stucen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSisFUKp0qKQtNtAWKJH3grDij0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXdmlTIkVyBCfsgQRsjWIRBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6j-QvDMZgHgl_lCksp0AYd7HGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoRp1WEgte9x6JGTIi4gvF0B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door onnaj op 14-04-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
twain4me schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:10:
persoonlijk zou ik hier en daar een extra schroefje zetten ( de h.o.h afstand lijkt wat ruim) en lekker de boel dicht smeren.
Ja er komen zeker nog meer schroeven in. Heb duizenden schroeven dus zet er liever eentje teveel in dan te weinig :)
Pagina: 1