Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 23:51
Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn huidige Oppo Find X5 smartphone. Ik zoek een midrange - hogere midrange telefoon. Dit mag ook een topmodel uit een vorige generatie zijn.

Mijn doel is om een upgrade te maken naar een nieuwer toestel met hedendaagse specificaties.

Onderstaande wensen heb ik aan de telefoon:

- Budget range circa 600 euro.

- Hoofdcamera moet goed zijn, geen ultra high end camera maar wel goed in licht en donker. Selfie camera vind ik niet boeiend.

- Zo schoon mogelijke Android software qua apps en andere bloatware etc. Ik zelf ga geen custom roms op de telefoon zetten. Afgaande op reviews denk ik dat Samsung en Xiaomi dan ook al afvallen.

- Batterij moet makkelijk de hele dag mee kunnen. Met de Find X5 is dit haalbaar maar met 5G functie trekt hij batterij rap leeg.

- Supersnel opladen is niet noodzakelijk, echter moet dit ook geen 2 en half uur duren. Circa een uur tot anderhalf uur vind ik geen probleem, aangezien ik nu verwend ben met 35-40 minuten snel laden. Oplader blijf ik gebruiken van mijn huidige toestel.

- Qua snelheid hoeft hij niet het snelste van het snelste te zijn. Echter moet hij wel vloeiend/soepel werken, maar ik speel geen games op de telefoon. Dus hoeft niet de nieuwste Snapdragon aan boord te hebben.

Verdere specifieke wensen heb ik niet echt.

Wat heb ik zelf in gedachten:

Mijn nummer 1 optie is de uitvoering: OnePlus 12, 12GB ram, 256GB opslag Zwart. Echter is de prijs mij net nog iets te hoog om daar voor te gaan.

uitvoering: Google Pixel 9, 128GB opslag Zwart Google pixel 9, software is lekker schoon en camera resultaten zijn goed. Echter staat het traag opladen mij wel tegen en bij de voorgaande generatie toch ook wel wat technische issues. Echter geen idee of dat bij deze generatie ook het geval is.

uitvoering: Xiaomi 13, 8GB ram, 256GB opslag Zwart Xiaomi 13. Qua specificaties leuke telefoons. Echter staat hier de bloatware me tegen.

Nothing phone komt goed er uit in de BBG, echter is dit merk voor mij nog heel erg onbekend terrein en vind ik ze niet mooi.

Iphone is ook geen optie voor mij, wil geen Apple.

Dus ik hoop dat jullie nog een goede optie kunnen aandragen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:18
Mijn ervaring met xiaomi is dat ze alles vol stouwen met eigen software dus die zou ik zoiezo af laten vallen. Heb de xiaomi mi mix 2s gehad zelf leuke telefoon maar de bloatware is erg merkbaar.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
lordgandalf schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:00:
Mijn ervaring met xiaomi is dat ze alles vol stouwen met eigen software dus die zou ik zoiezo af laten vallen. Heb de xiaomi mi mix 2s gehad zelf leuke telefoon maar de bloatware is erg merkbaar.
Daar was ik inderdaad ook al bang voor. En je kan wel een stuk verwijderen maar lang niet alles heb ik begrepen. In t verleden heb ik een Xiaomi 11 gehad en daar zat ook al veel spul op van Xiaomi.

Dat was ook 1 van de hoofd redenen dat ik overgestapt ben naar Oneplus en Oppo nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
heb toevallig dezelfde telefoon als jij nu hebt dus ben wel benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
lordgandalf schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:10:
heb toevallig dezelfde telefoon als jij nu hebt dus ben wel benieuwd :D
Ja ik ben zelf ook wel benieuwd. De Oneplus 12R en 13R had ik ook naar gekeken maar daar zitten toch wel concessies op camera gebieden trage USB etc. Oppo Reno serie ben ik minder bekend mee maar de Oppo Reno 13 schijnt ook een hoop bloatware op te zitten volgens androidplanet en wisselende camera resultaten.

Dus al met al een lastige zoektocht. En ik wil geen high end geld uitgeven aan een telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordgandalf
tja ik zoek eigenlijk een combo van high-end / mid-end maar dan met eigenlijk standaard android zonder alle meuk. Maar dan kom je uit bij nokia en google zelf dus tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:22
Als je een leuke aanbieding tegenkomt is de Google 8 pro interessant.
Nog ruim 5 jaar ondersteuning. Zeer goede camera en andere specificaties zeker midrange.
Alleen laden is niet snel...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:08
Is importeren een optie?
Dan komen er namelijk wat extra modellen binnen budget:

Deze zou dan erg goed passen en weinig bloatware. De Redmi serie en Poco hebben vaak veel bloatware.
https://wondamobile.com/p...g-global-version-dual-sim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst naar het juiste subforum.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
@Cyriel85 De google pixel 8 Pro en Pixel 9 zat ik ook nog naar te kijken inderdaad. Echter inderdaad langzaam laden en kortere accuduur lees ik. Moet alleen even kijken hoelang opladen precies duurt, dat heb ik nog niet kunnen achter halen. Verder wel leuke modellen.

@Lucky0wn Importeren is helaas wat minder interessant voor eventuele garantieprocedures. Ik sta echter wel open voor onbekendere merken mits ze stabiel en kwalitatief goed zijn.

@lordgandalf Ik zoek zelf ook tegen het highend segment aan. Maar dan niet de allernieuwste generatie en inderdaad zonder alle meuk. Vandaar mijn voorkeuren voor Oneplus,Oppo en Google op softwaregebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:22
jerrot schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:40:
@Cyriel85 De google pixel 8 Pro en Pixel 9 zat ik ook nog naar te kijken inderdaad. Echter inderdaad langzaam laden en kortere accuduur lees ik. Moet alleen even kijken hoelang opladen precies duurt, dat heb ik nog niet kunnen achter halen. Verder wel leuke modellen.
Ik haal met de 8pro altijd prima een dag op de accu, veel schermtijd, maar weinig zware taken. Laden s nachts, dus geen idee hoe lang het duurt.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn

@Lucky0wn Importeren is helaas wat minder interessant voor eventuele garantieprocedures. Ik sta echter wel open voor onbekendere merken mits ze stabiel en kwalitatief goed zijn.

@lordgandalf Ik zoek zelf ook tegen het highend segment aan. Maar dan niet de allernieuwste generatie en inderdaad zonder alle meuk. Vandaar mijn voorkeuren voor Oneplus,Oppo en Google op softwaregebied.
Zelf goede ervaringen met deze website waar ik een Oppo Find N5 heb gekocht. Gewoon 2 jaar garantie en binnen 3 dagen is de telefoon bij mogelijke garantie daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Cyriel85 schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:55:
[...]

Ik haal met de 8pro altijd prima een dag op de accu, veel schermtijd, maar weinig zware taken. Laden s nachts, dus geen idee hoe lang het duurt.
@Cyriel85 Ok de Pixel ga ik dan nog in gedachten houden. De reviews zijn echt heel wisselend betreffende de accuduur van de Pixels. Ik zelf doe regelmatig even internetten en Facebook bekijken, eigenlijk zelden games. Soms een Netflixje of livestream bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordgandalf

Oppo heeft de Oppo X8 Pro/ Oppo X8 uit gegeven verdere generatie van je huidige phone helaas dat de ultra niet in andere landen dan china uitkomt. Maar je krijgt wel bloatware erbij maar goed dat zal gok ik hetzelfde niveau zijn als de find x5 gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
lordgandalf schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:01:
[...]

Oppo heeft de Oppo X8 Pro/ Oppo X8 uit gegeven verdere generatie van je huidige phone helaas dat de ultra niet in andere landen dan china uitkomt. Maar je krijgt wel bloatware erbij maar goed dat zal gok ik hetzelfde niveau zijn als de find x5 gok ik.
Ja op de Find X5 vond ik de hoeveelheid bloatware goed te doen. Echter is de X8 Pro me toch wel stuk te prijzig voor mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
lordgandalf schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:01:
[...]

Ik merk niets van de bloatware op mijn Find N5. Out of the box is ie naar mijn idee erg clean.

Daarnaast vind ik het voordeel van een Chinese smartphone dat je een Si-C batterij hebt. Gaat langer mee in charge cycles en grotere capaciteit. :9

[ Voor 13% gewijzigd door Lucky0wn op 15-04-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
jerrot schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:14:
[...]

Ja op de Find X5 vond ik de hoeveelheid bloatware goed te doen. Echter is de X8 Pro me toch wel stuk te prijzig voor mijn gebruik.
de niet pro is ook in nederland te verkrijgen alleen de ultra is weer china exclusive schijnbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 22:54
lordgandalf schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:26:
[...]

de niet pro is ook in nederland te verkrijgen alleen de ultra is weer china exclusive schijnbaar
De Oppo Find X8 is niet hier te koop. Alleen de Oppo Find X8 Pro is hier te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Jotyjo schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:49:
[...]

De Oppo Find X8 is niet hier te koop. Alleen de Oppo Find X8 Pro is hier te koop
Maar overal word aangegeven dat die wel gaat komen wanneer is dan een ander iets maar alleen de ultra variant is china only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
De Oppo find X8 pro gaat sowieso ruim boven budget. Ik neig heel sterk naar de OP12. Echter staat de prijs me net nog iets teveel tegen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 22:54
lordgandalf schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:57:
[...]

Maar overal word aangegeven dat die wel gaat komen wanneer is dan een ander iets maar alleen de ultra variant is china only.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Waarom zou Oppo die later uitbrengen dan de X8 Pro? Tegelijkertijd lijkt mij logischer, wat niet gebeurt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
Nee okee kan maar overal in de announcements staat dat ze alleen de oppo find x8 ultra in china houden. Dus dat zou beweren dat de de pro en niet pro wel uitkomen in europa. Maar goed je kan best gelijk hebben zou het wel jammer vinden heb nu een niet pro find x5 en die was goed genoeg geen behoefte om nog meer geld aan een telefoon uit te geven. dus dat zou jammer wezen. maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb ook een Find X5, altijd tevreden geweest maar helaas is de USB laadpoort het aan het begeven. Ik kwam in mijn zoektocht deze https://tweakers.net/pric...m-256gb-opslag-blauw.html tegen.

Misschien is dit een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
pilskes schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:41:
Ik heb ook een Find X5, altijd tevreden geweest maar helaas is de USB laadpoort het aan het begeven. Ik kwam in mijn zoektocht deze https://tweakers.net/pric...m-256gb-opslag-blauw.html tegen.

Die is snel in prijs gezakt, al was die 600+ euro vraagprijs ook echt veel te hoog, Voor deze prijs is ie wel aan te raden, maar in dit geval niet de beste keuze want de camera's zijn allemaal zwakker dan die van de X5. De hoofdcamera is van mindere kwaliteit dan je van een toestel van ruim 400 euro mag verwachten en is waarschijnlijk dezelfde als die van de OnePlus Nord 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
pilskes schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:41:

Daar had ik inderdaad ook naar zitten kijken. Echter scoort het Reno 13 toestel ook niet geweldig allround gezien.
Pagina: 1